LETNIE KONCERTY W ŚWIĄTYNIACH

czerwiec – lipiec – sierpień
Krosno, województwo podkarpackie
---
Wstęp wolny

Regionalne Centrum Kultur Pogranicza zaprasza na cykl koncertów w kościołach krośnieńskiej starówki.


Koncert organowy: Mariko Takei / Norwegia
Termin: 15 czerwca 2019 (sobota), godzina 19.00
Miejsce: Bazylika Mniejsza Fara, Krosno

Mariko Takei – ur. w Kobe w Japonii. W 1991 uzyskała stopień associate degree w ramach studiów pianistycznych na Uniwersytecie Muzycznym w Osace, a następnie dyplom w zakresie muzyki kościelnej w Akademii Muzycznej im. Edvarda Griega w Bergen, gdzie odbyła studia magisterskie, broniąc pracę dyplomową poświęconą twórczości Maxa Regera.
Od 2004 kontynuowała naukę w Duńskiej Królewskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze, kształcąc się w klasie organów prof. Hansa Fagiusa, którą ukończyła wykonaniem recitalu dyplomowego w Kopenhadze w lutym 2007. Brała udział w wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez Oliviera Latry, Davida Sangera czy Guy Boveta, a zarazem kontynuowała zajęcia w ramach studiów podyplomowych pod kierunkiem Hansa Fagiusa oraz Bena van Oosten. Występowała z koncertami w ramach licznych międzynarodowych festiwali w Skandynawii, wielu krajach Europy, w Stanach Zjednoczonych oraz w Japonii.
Mariko Takei prowadzi zajęcia w Organowej Szkole w Bergen. Współpracuje z zespołami chóralnymi, solistami, zespołami kameralnymi oraz orkiestrą bergeńskiej filharmonii. Jest organistką oraz animatorem życia muzycznego w kościele w Solheim oraz w kościele św. Marka w Bergen. W 2012 nagrała na płycie CD utwory poświęcone chorałowi Ein feste Burg ist unser Gott w twórczości J.S. Bacha, R. Schumanna, M. Regera oraz J. Reubkego, zarejestrowane na organach kościoła św. Jana w Bergen. W 2014 ukończyła studia w kopenhaskiej szkole muzyki kościelnej Logumkloster, uzyskując tytuł carillonisty.

PROGRAM

Jean Sibelius (1865–1957) – Intrada
Robert Schumann (1810–1856) – Stücke in kanonischer Form op. 56 – I. Nicht zu schnell – III. Andantino – Etwas schneller
Max Reger (1873–1916) – Te Deum op. 59 nr 12
Robert Coates (*1954) – A Tallis Triptych – I. How Shall I Sing That Majesty? – III. O Holy Spirit, Lord of Grace
René Louis Becker (1882–1956) – I Sonata organowa G-dur op. 40 – I. Praeludium festivum – IV. Prayer
Robert Schumann (1810–1856) – I Fuga B-A-C-H op. 60 nr 1
Bert Matter (*1937) – Cisza śpiewa Tobie, o Panie!
Charles Tournemire (1870–1939) – Improwizacja na temat Te Deum


Koncert organowy: Stephan van de Wijgert / Holandia
Termin: 22 czerwca 2019 (sobota), godzina 16.30
Miejsce: Bazylika Mniejsza Fara, Krosno

Stephan van de Wijgert (ur. 1974) – magisterskie studia organowe w Konserwatorium w Utrechcie ukończył w 2001 recitalami na XVII-wiecznym instrumencie Hagerbeera w Nieuwe Kerk w Amsterdamie oraz na wielkich organach Bätza w Katedrze św. Marcina w Utrechcie. W utrechckim konserwatorium ukończył również dyrygenturę chóralną. Nauki pobierał u takich nauczycieli, jak: Véronique van den Engh, Jan Raas, Reitze Smits, Matteo Imbruno, Erik Visser oraz Jan Welmers. Brał udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez tak znakomitych wirtuozów gry organowej, jak Gustav Leonhardt, Ewald Kooiman, Martin Haselböck, Maria Nacy czy Montserrat Torrent. W 2005 i 2007 był laureatem kolejnych edycji Międzynarodowego Konkursu Sweelinckowskiego odbywającego się w Oude Kerk w Amsterdamie.
Stephan Wijgert jest od 2008 dyrektorem muzycznym De Duif Kerk – byłego kościoła katolickiego, położonego przy jednym z głównych kanałów Amsterdamu, w którym – na odrestaurowanym dziewiętnastowiecznym instrumencie Smitsa – odbywa się cykliczny prestiżowy międzynarodowy festiwal organowy. Od 2016 jest także dyrektorem artystycznym Międzynarodowych Koncertów Organowych w Opactwie Berne w południowej Holandii, festiwalu ustanowionego w 1957, w ramach którego występowali niemal wszyscy najsłynniejsi organiści świata.
Artysta występuje z licznymi koncertami w Holandii i w Europie. Występował w tak prestiżowych miejscach, jak Grote of St. Bavo-Kerk w Haarlem, Katedra św. Bawona w Haarlem, Der Aa-Kerk w Groningen, Katedra św. Jana w 's-Hertogenbosch, jak również wielokrotnie w ramach festiwali w Belgii, Niemczech, Polsce, Estonii i we Włoszech. Zajmuje się także pracą pedagogiczną, a ponadto współpracuje jako dyrygent z licznymi zespołami chóralnymi.

PROGRAM
Camille Saint-Saëns (1835–1921) – Preludium i fuga H-dur op. 99 nr 2
Franz Schubert (1797–1828) – Fantazja f-moll D 940 - Allegro molto moderato – Largo – Allegro vivace – Tempo primo
César Franck (1822–1890) – Pastorale
Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809–1847) – III Sonata organowa A-dur op. 65 nr 3 – I. Con moto maestoso


Koncert organowo-kameralny:
Dariusz Bąkowski-Kois – organy, Wojciech Kamionka – waltornia
Termin: 6 lipca 2019 (sobota), godzina 16.30
Miejsce: Bazylika Mniejsza Fara, Krosno

Dariusz Bąkowski-Kois – ukończył studia historyczne na Uniwersytecie Jagiellońskim (1997) oraz Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie organów prof. Józefa Serafina (2000, dyplom z wyróżnieniem). Specjalizację w zakresie wykonawstwa francuskiej neoromantycznej symfoniki organowej odbył w ramach studiów podyplomowych w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie pod kierunkiem kwal. II st. Magdaleny Czajki (2002/2003). Studia podyplomowe kontynuował (2003/2004) w Konserwatorium Wiedeńskim (obecnie: Privatuniversität Wien) w klasie organów Thomasa Schmögnera (także na Wydziale Muzyki Dawnej, z zakresu gry na klawesynie, klawikordzie oraz pianoforte).
Prowadzi ożywioną działalność artystyczną w kraju i za granicą: koncertował we Francji, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii, Belgii, Norwegii, Szwecji, Estonii, Włoszech, w Rosji, Chinach, Meksyku, a także w Brazylii. Występował z recitalami w tak prestiżowych miejscach, jak Katedra Najświętszej Maryi Panny w Antwerpii, Katedra św. Marcina w Utrechcie, Grote of Sint-Laurenskerk Rotterdam, Katedra św. Bawona w Haarlem, czy Narodowe Centrum Sztuki (NCPA) w Pekinie. W latach 2001–2007 ściśle współpracował z zespołem Capella Cracoviensis, realizując w ramach licznych koncertów partie solowe, a także organo obbligato czy basso continuo. Był jurorem międzynarodowych konkursów organowych w Rumi i Łodzi oraz licznych konkursów ogólnopolskich.
Od 1999 jest pracownikiem Katedry Organów Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2002 doktoryzował się na Wydziale Historycznym UJ (praca doktorska z zakresu historii mentalności szlachty polskiej początków XVIII wieku). W 2006 uzyskał stopień doktora habilitowanego z zakresu instrumentalistyki (praca habilitacyjna poświęcona zagadnieniom wykonawstwa iberyjskiej muzyki organowej XVII stulecia), zaś w 2013 otrzymał tytuł profesora sztuk muzycznych. W 2014 ukończył na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu studia podyplomowe Master of Business Administration – Zarządzanie Szkołą Wyższą. W kadencji władz uczelni 2012–2016 pełnił funkcję Prorektora ds. dydaktyki i rozwoju kadry Akademii Muzycznej w Krakowie, od 2016 jest Kierownikiem Katedry Organów swej macierzystej uczelni.

Wojciech Kamionka (waltornia) – ukończył studia z oceną celującą w Akademii Muzycznej w Krakowie oraz w Hochschule für Musik Karlsruhe (Niemcy). Wziął udział w licznych kursach mistrzowskich pod okiem wybitnych solistów i pedagogów. Wykonał kilkaset koncertów orkiestrowych w prestiżowych salach. W 2011 uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych; od tego samego roku prowadzi klasę waltorni w macierzystej uczelni. Prowadzi warsztaty instrumentalne w Polsce i za granicą; juror konkursów i przesłuchań. Współorganizator międzynarodowego festiwalu International Hornweek. Autor książki „Waltornia i jej wirtuozi w kontekście amerykańskiej muzyki filmowej” oraz podręcznika „Nowoczesna szkoła gry na waltorni” wydanego w 2019 przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne.

PROGRAM
Ferenc Liszt (1811–1886) – Ich hatte viel Bekümmernis (wg kantaty BWV 21) – Ave Maria (wg J. Arcadelta)
Giovanni Buonaventura Viviani (1638–1693) – Sonata Prima
Max Reger (1873–1916) – Wariacje i fuga God Save the King
Georg Friedrich Händel (1685–1759) – Suite in D
Sigfrid Karg-Elert (1877–1933) – Chorał Herzliebster Jesu, was hast du verbrochen op. 65 nr 17 – Chorał Nun danket alle Gott op. 65 nr 59
Henry Purcell (1659–1695) – Trumpet Tune


Koncert kameralny studentów krakowskiej Akademii Muzycznej:
Paweł Szostak – organy, klawesyn, Katarzyna Korzeniowska – skrzypce barokowe, Maciej Karaś – puzon
Termin: 20 lipca 2019 (sobota), godzina 17.00
Miejsce: Kościół oo. Kapucynów, Krosno

Paweł Szostak – w 2014 roku ukończył z wyróżnieniem Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną im. Ignacego Jana Paderewskiego w Tarnowie w klasie organów Elżbiety Maciejowskiej. Obecnie jest studentem studiów magisterskich w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. dr hab. Dariusza Bąkowskiego-Kois. Stypendysta Prezesa Rady Ministrów w roku 2013 oraz stypendysta Prezydenta Miasta Tarnowa w roku 2014. Laureat Ogólnopolskich Przesłuchań Centrum Edukacji Artystycznej oraz konkursów organowych w Krakowie i Olsztynie. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez wybitnych wirtuozów organowych, takich jak: David Titterington, Bernhard Gfrerer, Jos van der Kooy, Ines Maidre, Jan Hage, Ignace Michiels, Markus Eichenlaub, Sven-Ingvart Mikkelsen i wielu innych.

Katarzyna Korzeniowska – skrzypaczka barokowa i współczesna, kameralistka. W swojej pracy szczególną uwagę skupia na muzyce początków XVII wieku, jednak w skład jej repertuaru wchodzą utwory takich kompozytorów, jak: J.S. Bach czy A. Caldara. Regularnie współpracuje z orkiestrami historycznymi, biorąc udział w festiwalach: Annum Festival czy Kraków Bach Festiwal. Występuje gościnnie w wielu krakowskich zespołach muzyki dawnej, lecz jako skrzypaczka współczesna gra na stałe w orkiestrze Filharmonii Krakowskiej.
Stypendystka Ministra Kultury za rok 2006, laureatka konkursów (Lublin, Poznań, Warszawa), wielokrotna uczestniczka kursów muzycznych w Łańcucie, była podopieczna Krajowej Fundacji na Rzecz Dzieci w latach 2003–2006. Obecnie kontynuuje naukę w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie prof. Wiesława Kwaśnego oraz dr Marii Sławek.

Maciej Karaś – w 2017 roku ukończył w wyróżnieniem Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia im. M. Karłowicza w Katowicach w klasie puzonu Marka Łukaszczyka. W 2018 roku ukończył studia licencjackie w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, ucząc się w klasie Dariusza Sprawki oraz Radosława Szulca. Na przełomie 2017/2018 roku w ramach programu Erasmus+ studiował w klasie Phillipa White’a w Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance w Londynie. Obecnie jest studentem studiów magisterskich w krakowskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Zdzisława Stolarczyka. W 2011 roku zakwalifikował się do finału Przesłuchań CEA dla uczniów klas instrumentów dętych blaszanych. W 2012 roku zdobył pierwszą nagrodę na VII Przesłuchaniach Uczniów Klas Instrumentów Dętych w Nowym Targu. Był czynnym uczestnikiem projektu organizowanego przez Unię Europejską o nazwie Europa u Bram, w trakcie którego brał udział w lekcjach u prof. Stefana Schulza, a także Jamiego Williamsa. Uczestniczył w wielu ogólnopolskich i międzynarodowych kursach mistrzowskich, między innymi w Berlinie, Weimarze, Londynie, Warszawie, Krakowie, Katowicach, Bielsku-Białej, Szczecinku czy Żywcu. W 2015 roku został zaproszony na cykl lekcji organizowanych w Universität der Künste Berlin w klasie prof. Stefana Schulza. Pobierał także lekcje u Jacquesa Maugera, Fabrice Millishera, Macieja Pietraszki, Jana Górnego, Michała Mazurkiewicza, Tomasza Hajdy, Krzysztofa Kotta i wielu innych.

PROGRAM
Johann Kuhnau (1660–1722) – Biblische Sonaten: Sonata seconda – La tristezza ed il furore del Re – La Canzona refrigerativa dell'arpa di Davide – L'animo tranqvillo e contento di Saulo
Dario Castello (1602–1631) – Sonate concertate in stil moderno: Sonata seconda
Johann Heinrich Schmelzer (1623–1680) – Sonata sexta
Antonio Vivaldi (1678–1741) – Sonata in a RV 43 – Largo – Allegro – Largo – Allegro
Johann Gottfried Müthel (1728–1788) – Fugenfantasie in C
Dietrich Buxtehude (1637–1707) – Trio Sonata in B BuxWV 255


Koncert Maryjny:
Marek Stefański – organy, Rafał Kobyliński SJ – tenor, Szymon Kobyliński – baryton
Termin: 15 sierpnia 2019 (czwartek), godzina 18.00
Miejsce: Kościół oo. Franciszkanów, Krosno

Marek Stefański – wirtuoz organów, pedagog i animator życia muzycznego. Należy do grona najbardziej aktywnych artystycznie polskich organistów, również na arenie międzynarodowej. Urodzony w 1969 roku w Rzeszowie, ukończył studia w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie organów prof. Joachima Grubicha, otrzymując w 1994 roku dyplom z wyróżnieniem.
Działalność koncertową rozpoczął na początku studiów w Akademii Muzycznej, odbywając dwukrotnie jako organista-solista wraz z Krakowskim Akademickim Chórem „Organum” tournée koncertowe obejmujące większość krajów europejskich. Zwieńczone sukcesami koncerty podczas międzynarodowych festiwali muzyki sakralnej i organowej oraz uzyskane nagrody (m.in. I nagroda w ramach European Forum d'Art Sacre) otworzyły mu drogę do udziału w większości polskich i zagranicznych festiwali muzyki organowej. Od 1996 roku współpracuje z Bazyliką Mariacką w Krakowie (do 2007 roku był etatowym organistą). Od 1999 roku pracuje w Katedrze Organów Akademii Muzycznej w Krakowie, obecnie na stanowisku adiunkta. W 2013 roku, na podstawie rozprawy naukowej oraz monografii płytowej poświęconej muzyce organowej kompozytorów krakowskich II połowy XX wieku, uzyskał
w Akademii Muzycznej w Krakowie tytuł doktora habilitowanego.
Koncertuje na całym świecie. Regularnie zapraszany jest na koncerty do Rosji, gdzie uznawany jest za jednego z najbardziej znanych zagranicznych organistów. Jest zasłużonym propagatorem polskiej muzyki organowej, szczególnie XX wieku, którą wykonuje równolegle ze sztuką improwizacji organowej. Jego udziałem stały się prawykonania utworów współczesnych polskich kompozytorów oraz polskie prawykonania dzieł kompozytorów francuskich. Dokonał licznych nagrań dla Polskiego Radia, Telewizji Polskiej oraz rozgłośni zagranicznych. Wspólnie z Radiem Kraków realizował cykl audycji „Antologia Organów Krakowa”, a z Radiem Rzeszów nagrywał i prezentował na antenie radiowej brzmienie wartościowych organów Podkarpacia. Jest założycielem i dyrektorem artystycznym Festiwalu „Wieczory Muzyki Organowej i Kameralnej w Katedrze i Kościołach Rzeszowa”, cyklu koncertów „Muzyka Organowa w Jarosławskim Opactwie” oraz „Wiosennych dni z muzyką organową w bazylice Jezuitów” w Krakowie. W maju 2016 roku, jako jedyny Europejczyk, reprezentował Stary Kontynent podczas Festiwalu „5 Continents – 5 Organists” w Seulu
w Korei Południowej. Jest pomysłodawcą i współautorem cyklu rozmów i prezentacji organów krakowskich kościołów „Ukryte sacrum” prezentowanego na antenie Radia Kraków od września 2017 roku. Jest współzałożycielem Fundacji Promocji Kultury i Sztuki ARS PRO ARTE (www.arsproarte.pl).

O. Rafał Kobyliński (jezuita) – tenor, doktor wokalistyki. Absolwent Akademii Ignatianum w Krakowie, Papieskiego Wydziału Teologicznego Collegium Bobolanum w Warszawie, Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku w klasie prof. Ryszarda Minkiewicza oraz Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. W roku 2017 obronił doktorat z wokalistyki w Akademii Muzycznej w Katowicach. Jest członkiem zespołu księży wokalistów, absolwentów polskich akademii muzycznych – Servi Domini Cantores. Jako śpiewak uczestniczył w ponad dwustu koncertach oraz przedstawieniach w kraju i za granicą, między innymi w Stanach Zjednoczonych, Francji, Austrii, Izraelu, Włoszech, na Litwie. W swojej pracy duszpasterskiej łączy posługę słowa z muzyką. Ze szczególną troską oddaje się pracy na rzecz krzewienia kultury muzycznej w liturgii. Zabiega o to poprzez organizowanie koncertów oraz warsztatów i kursów wokalno-liturgicznych. W latach 2010–2014 pracował na stanowisku dyrektora galerii sztuki – Galeria u Jezuitów w Poznaniu. Aktualnie prowadzi zajęcia ze śpiewu oraz emisji głosu na Papieskim Wydziale Teologicznym Collegium Bobolanum w Warszawie.

Szymon Kobyliński – ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Gdańsku w klasie prof. Floriana Skulskiego. Studiował również w Conservatorio di Musica Giuseppe Verdi w Turynie, a także International Opera Studio w Hamburgu. Doskonalił swoje umiejętności u takich pedagogów, jak: C. Desderi, R. Bruson, T. Krause, B. Giaiotti, A. Dobber, A. Saciuk.
Już na studiach zadebiutował w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie w operach „Borys Godunow” oraz „Lukrecja Borgia”. W latach 2012–2015 występował w Staatsoper w Hamburgu. Współpracuje z Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą Wrocławską, Operą Krakowską, Teatrem Wielkim w Poznaniu, Warszawską Operą Kameralną i Operą Nova w Bydgoszczy, śpiewając m.in. w spektaklach: „La Boheme”, „Madame Butterfly”, „Tosca”, „Straszny dwór”, „Halka”, „Szwajcarska chatka”, „Eugeniusz Oniegin”, „Borys Godunow”, „Salome”, „Śpiewacy norymberscy”, „Madame Curie”, „La Traviata”, „Rigoletto”, „Otello”, „Norma”, „Anna Bolena”, „Czarodziejski flet”, „W krainie czarodziejskiego fletu”.
Zdobywca Grand Prix VIII Ogólnopolskiego Konkursu Impressio Art – Sopot 2016. Zwycięzca I Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Ars et Gloria w Katowicach 2016. Finalista Międzynarodowego Konkursu Belvedere 2016 w Cape Town oraz Międzynarodowego Konkursu Hariclea Darclee 2010 w Braila.
Poza światem muzyki operowej znakomicie odnajduje się w repertuarze oratoryjno-kantatowym i kameralnym. Występował m.in. w Filharmonii Narodowej w Warszawie, z Orkiestrą Symfoniczną Polskiej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku, Orkiestrą Filharmonii Śląskiej, Orkiestrą Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej w Bydgoszczy, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Orkiestrą Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot, Orkiestrą Bałtyckiej Filharmonii Młodych, Orkiestrą Cappella Gedanensis, Orkiestrą Polish Camerata, Orkiestrą Symfoniczną i Kameralną Akademii Muzycznej w Gdańsku, Orkiestrą Filharmonii Hradec Kralove.

PROGRAM
Anonim (XVI w.) – Kantyk Maryjny (opr. polifoniczne)
Anonim (XIII w.) – Bogurodzica
Mikołaj z Krakowa (XVI w.) – Ave Jerarchia (5 wersów)
Alessandro Stradella (1639–1682) – Pieta Signore
Johann Ludwig Krebs (1713–1780) – Fantazja chorałowa Meine Seele erhebt den Herr'n
Louis Vierne (1870–1937) – Ave verum
Josef Gabriel Rheinberger (1839–1901) – 3 pieśni z cyklu Religioese Lieder op. 157: Vater unser, Ave Maria, Abendlied
Stanisław Moniuszko (1819–1872) – Nie opuszczaj nas
Fryderyk Chopin (1810–1849) – Stabat Mater (na podst. Preludium c-moll op. 28 nr 4)
Stanisław Kwiatkowski (1930–2010) – Ave Maria
Gabriel Faure (1845–1924) – Adagietto op.84
Franz Schubert (1797–1828) – Ave Maria
Cesar Franck (1822–1890) – Panis angelicus
Gaetano Donizetti (1797–1848) – Ave Maria


Powiązane Video Wszystkie video

XVII Mi?dzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina - Etap III
XVII Mi?dzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina - Fina?y
Rachel Barton Pine zaprasza na swoje koncerty w Polsce
Folia - wariacje nt: Arcangelo Corelli, Alessandro Scarlatti and Marin Marais

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Hammond XK 1 c organy elektroniczne
Ortega RST5MBK gitara klasyczna
Ortega RST5 gitara klasyczna
Ortega RST5MWR gitara klasyczna

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl