Muzyczny punkt widzenia. Wejdź do świata muzyki poprzez słowa napisane zarówno przez specjalistów, jak i zwykłych-niezwykłych wielbicieli muzyki.
Jeżeli chciałbyś przesłać nam swój felieton dotyczący wydarzenia muzycznego, artysty, zespołu lub jakikolwiek inny ciekawy tekst dotyczący szerokopojętej muzyki klasycznej, śmiało skontaktuj się z nami pod adresem: [email protected]. Z przyjemnością umieścimy w naszym portalu ciekawe artykuły muzyczne.
Kiedy rozpoczęła się transmisja Koncertu Noworocznego z Wiednia pojawiła się wielka radość, że możemy uczestniczyć w tym święcie, że możemy być na tej sali przywołując wspomnienia pobytu w poprzednich latach, co dawało poczucie mentalengo bycia tam na miejscu razem z wiedeńczykami.
Przedstawiamy kolejny odcinek cyklu „Muzyka wolności. W 100. rocznicę urodzin Leopolda Tyrmanda”. Przez osiem tygodni prezentujemy rozmowy z muzykami, którzy debiutowali w latach 50. ubiegłego stulecia. Bohaterem szóstego odcinka jest Wojciech Karolak – znakomity pianista, wirtuoz organów Hammonda,
W pierwszych dźwiękach „Requiem” Wolfganga Amadeusza Mozarta granych przez orkiestrę symfoniczną w Bydgoszczy pod batutą Bassema Akiki zapanował na sali koncertowej spokój, ogromne skupienie, aby po chwili spokój ten wypełnił się dźwiękami przestrzennie rozchodzącego się z głośników głosu chóru Oper
28 lipca w Internecie odbyła się premiera „Dziewcząt z Neapolu” w interpretacji grupy operowej „Les Femmes” i dwóch instrumentalistów. Spektakl cieszy się coraz większą popularnością.
W niedzielny wieczór pod właściwymi sterami wypłynęła w rejs po morzu miłości Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach pod batutą Bassema Akiki.
Uliczny gwar świątecznych przygotowań doskonale ubranych mieszkańców miasteczka, w którym rozgrywa się akcja „Dziadka do orzechów. Opowieści Wigilijnej” Piotra Czajkowskiego zachwyca od pierwszych dźwięków dobiegających z orkiestronu.
Relacja z Pojawiła się ogromna chęć usłyszenia „Pięciu miniatur” na fortepian Artura Malawskiego w opracowaniu na orkiestrę Piotra Mossa wykonanych ciągiem jedna za drugą, by jeszcze bardziej uwypuklić indywidualny charakter każdej z nich i aby powstała spójność słuchania dająca nową wartość.
Miłość do muzyki, radość z jej precyzyjnego emocjonalnego wykonywania, doskonałe rozumienie myśli kompozytorskich zawartych w dziełach u łódzkich filharmoników, Joanny Woś i prowadzącego muzyczne święto Bassema Akiki.
Środowy spektakl (16.10) w operze łódzkiej pokazał, że dobrze poprowadzona warstwa muzyczna nadaje właściwego charakteru całemu spektaklowi, bo stanowi poduszkę dla dziejących się w nim wydarzeń.
Walka o wpływy , walka o władzę, o życie. Ogromnie się cieszę, że Teatr Wielki w Łodzi wpłynął na mój wybór i niedzielny wieczór spędziłam wśród bohaterów „Nabucco” Giuseppe Verdiego w tym właśnie teatrze.
To muzyka od pierwszej chwili przyciągała uwagę i kierowała ją na scenę skupiając ją na doskonale bawiących się swoimi rolami artystami premierowej obsady „Barona cygańskiego” Johanna Straussa w reżyserii Marii Sartovej.
29 marca w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego odbył się koncert pod batutą Bassema Akiki w ramach cyklu „Oddźwięki. Nowa muzyka polska”.
Koncerty muzyki filmowej nieuchronnie przywołują w naszej pamięci obrazy i dźwięki, jakie zapamiętaliśmy wraz z emocjami, jakie towarzyszyły nam podczas oglądania całego filmu.
Podczas minionego weekendu odbyło się w bardzo dobrej atmosferze towarzyskie spotkanie miłośników sztuki operowej, na które zaprosiła Opera Wrocławska oraz główna bohaterka opery „Traviata” Giuseppe Verdiego.
W czerwcowy ciepły wieczór Filharmonia Dolnośląska w Jeleniej Górze zaprosiła nas do swojej oryginalnej Sali koncertowej na muzykę w wielkim stylu, na muzykę dwóch znaczących kompozytorów.
Copyright © 2011-2023 CameralMusic.pl