Urodzony w Paryżu w 1656 roku był jedną z czołowych postaci rozwijającej się wówczas szkoły francuskiej. Studiował kompozycję u Lully oraz pobierał lekcje od Sainte-Colombe.
Jest to najmniejszy instrument smyczkowy, który wywodzi się od skrzypiec barokowych. Niemniej jednak instrumenty przypominające skrzypce, z których instrument ten mógł wyewoluować można spotkać w wielu miejscach na Ziemi...
Powstał w 2003 r. z inicjatywy instrumentalistek, na co dzień współpracujących z Nową Orkiestrą Kameralną i Warsaw Cameratą. Zespół tworzą absolwentki Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie: Emilia Walasek-Gorczyca - I skrzypce, Monika Kos-Nowicka - II skrzypce, Ewa Rybarczyk – altówka
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl
"Wolta folia" to fascynujące video, prezentujące wariacje na temat utworu Folia, które stworzyli trzej wielcy kompozytorzy baroku: Arcangelo Corelli, Alessandro Scarlatti i Marin Marais. Jest to doskonały przykład na to, jak dana melodia może być interpretowana i rozwinięta przez różnych twórców. Wśród wykonawców tego utworu mamy przyjemność usłyszeć trzech utalentowanych muzyków. Jakob David Rattinger wirtuozersko gra na viola da gamba, instrumentach strunowych popularnych w muzyce barokowej. Jego gra jest pełna emocji i precyzji, dodając odrobinę melancholii do tego utworu. Skrzypce barokowe, które wykorzystuje Lina Tur Bonet, to instrument o ciepłym i wyrazistym brzmieniu, który świetnie komponuje się z resztą zespołu. Jej umiejętność interpretacji i techniczne mistrzostwo są godne podziwu i przynoszą całościową harmonię do tego wielowymiarowego utworu. Natomiast Nadja Lesaulnier doskonale porywa się na klawesynie, który jest jednym z najważniejszych instrumentów klawiszowych epoki baroku. Jej gra pełna jest dynamiki i delikatności, dodając niesamowitego nastroju do kompozycji. "Muzyczne wariacje Foli" pokazują, jak różni kompozytorzy mogą interpretować ten sam temat muzyczny. Corelli, Scarlatti i Marais wykorzystali swoje umiejętności i wyobraźnię, aby zmienić prosty utwór podstawowy w rozległą i złożoną konstrukcję. Dzięki tej interpretacji możemy dostrzec różnice w stylu i technice każdego z kompozytorów. Arcangelo Corelli w swojej wersji dodaje elegancji i klarowności, Alessandro Scarlatti eksperymentuje z harmonią i dynamiką, a Marin Marais wplata elementy melancholii. Wszystko to tworzy niezapomniane doświadczenie muzyczne, które przenosi słuchacza do epoki baroku i pozwala mu odkryć piękno i bogactwo tej muzyki. To wspaniałe video, wykonane przez utalentowanych artystów, z pewnością zachwyci każdego, kto interesuje się muzyką klasyczną.
To video jest niesamowite! Muzyka brzmi tak pięknie i nostalgicznie. Lubię jak te trzy instrumenty współgrają ze sobą. Skrzypce barokowe brzmią tak delikatnie, a klawesyn dodaje tej kompozycji charakteru. Viola da Gamba to instrument, którego nie często się słyszy, ale tutaj brzmi przepięknie. Cały utwór jest pełen pasji i emocji. To fantastyczne, że artyści mogą ożywić tak stare utwory i przekazać nam ich piękno. Jestem pod wrażeniem umiejętności tych muzyków. Chciałbym nauczyć się grać na takich instrumentach jak oni. To video jest czymś, czego warto posłuchać, przynosi radość i wzruszenie.