„Jan Sebastian Bach – Pasja wg św. Jana”

Jan Sebastian Bach
Pasja wg św. Jana,
(BWV 245 – fragmenty)


12 marca 2022 r. (sobota), godz. 2000
Archikatedra Warszawska
pw. Św. Jana Chrzciciela
ul. Świętojańska 8, Warszawa

Artur Janda – bas
Jakub Burzyński – kontratenor
Barbara Kucharczyk – dyrygent

La Tempesta
Jakub Burzyński – kierownik artystyczny

flety traverso: Paweł Książkiewicz, Magdalena Irmińska
oboje: Agnieszka Mazur, Tytus Wojnowicz
skrzypce: Beata Kozyra-Paulska, Agnieszka Obst-Chwała
altówka: Małgorzata Feldgebel
wiolonczela: Tomasz Frycz
kontrabas/viola da gamba: Daniel Zorzano
pozytyw: Piotr Wilczyński

Chór Kameralny „In Laetitia”
Barbara Kucharczyk, Małgorzata Romańska-Zwierz – przygotowanie chóru

Soprany: Katarzyna Bartusiak, Ewa Golachowska, Janina Matwiej, Katarzyna Pomianowska-Korol, Barbara Strzemieczna, Magdalena Kwiatkowska, Elżbieta Gonera
Alty: Paulina Fijałkowska, Ewa Kaczyńska, Dorota Pieńkowska, Marta Kotte, Kamila Wasiak
Tenory: Krzysztof Golachowski, Paweł Krzeczunowicz, Piotr Matwiej, Grzegorz Ustaszewski

Basy: Hubert Baraniecki, Krzysztof Rodek, Jacek Marcinkowski, Marcin Krzeczunowicz

Mecenat: www.bio-portal.pl
Projekt współfinansuje m.st. Warszawa Dzielnica Śródmieście
Organizator: Stowarzyszenie „In Laetitia”
www.InLaetitia.pl

Informacje o artystach

JAKUB BURZYŃSKI
Śpiewak (kontratenor), teoretyk muzyki i dyrygent. W 1998 roku założył zespół La Tempesta, z którym regularnie koncertuje i nagrywa repertuar XVI–XIX wieku. Jako solista wykonywał główne i drugoplanowe role w operach Charpentiera, Purcella, Vivaldiego, Haendla, Myslivečka, Mozarta, Krauzego i Zycha. Dokonał nagrania ponad dwudziestu CD dla wytwórni BIS, ARTS, DIVOX, NAXOS, MUSICON oraz DUX. Album Vespers of Sorrow z kompozycjami A. Vivaldiego został okrzyknięty Nagraniem Roku przez portal Music Web International, a jego fragmenty wykorzystane jako ścieżka dźwiękowa do nagrodzonego na festiwalu w Cannes francuskiego filmu „W pogoni za marzeniami” („Divines”). Jakub Burzyński jest kierownikiem artystycznym Festiwalu Muzycznego Barok w Radości, wieloletnim wykładowcą Letniej Szkoły w Kelč, Holešovie, Valticach i Broumovie (Czechy), kierownikiem artystycznym Międzynarodowej Letniej Szkoły Muzyki Dawnej Schloss Scharfeneck oraz stałym prelegentem Festiwalu Cichej Muzyki w Toruniu. W 2019 roku został nominowany do prestiżowej nagrody OPUS KLASSIK w kategorii Dyrygent Roku.

Artur Janda Bas-baryton
Absolwent Warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie śpiewu dr hab. A. Radziejewskiej i w klasie fortepianu prof. K. Gierżoda. Laureat konkursów wokalnych: F. Platówny we Wrocławiu oraz Reszków w Częstochowie. Stypendysta Prezesa Rady Ministrów, Prezydenta Miasta Częstochowy i Rządu Dolnej Austrii. Jako solista występował na większości polskich scen filharmonicznych pod kierownictwem znakomitych dyrygentów. Z zespołem muzyki dawnej ,,La Tempesta’’ regularnie koncertuje i nagrywa. Od 2008 roku jest solistą Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie występuje w partiach: Orbazzano w „Tankredzie”, Alidoro w
„Kopciuszku”, Selima w „Turku we Włoszech” G. Rossiniego, Imeneo w „Imeneo” G. F. Händela, Orfeusza w „Orfeuszu i Eurydyce” C. W. Glucka, Figara w „Weselu Figara”, Papagena w „Czarodziejskim flecie” W. A. Mozarta, Don Giovanniego, Masetta w „Don Giovannim” W. A. Mozarta, Dulcamara w „Napoju miłosnym” G. Donizettiego, Marszałka w „Halce Wileńskiej” S. Moniuszki, Azariasza w „The Burning Fiery Furnace” B. Brittena, Sewera w „Polieukcie” Z. Krauzego, Profesora w „Operetce” M. Dobrzyńskiego. W roli Sewera wystąpił również w Théâtre du Capitole w Tuluzie (2011 r.). W maju 2011 roku zadebiutował w Nationaltheater Mannheim rolami un Passante i un Poliziotto w premierze „Superfluminy” S. Sciarriniego. Ponadto, współpracując ze Stowarzyszeniem „Dramma per Musica”, wystąpił na deskach Teatru Stanisławowskiego w Warszawie w roli Pallante w „Agrippinie”, Zoroastro w „Orlandzie” oraz Melisso w „Alcinie” G. F. Händela. Jako Il Malaspina w „Luci mie traditrici” S. Sciarriniego, wystąpił na festiwalu Warszawska Jesień (2016 r.) oraz na festiwalu NODO w Ostrawie (2018 r.). Od listopada 2016 roku współpracuje z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, śpiewając partie Zbigniewa w Strasznym dworze S. Moniuszki, Escamilla w „Carmen” G. Bizeta oraz Komisarza w „Cardillacu” P. Hindemitha. Występuje również gościnnie w Operze Wrocławskiej w Kopciuszku G. Rossiniego, „Immanuelu Kancie” L. Możdżera, w Operze Nova w Bydgoszczy w „Weselu Figara” W. A. Mozarta, w „Napoju miłosnym” G. Donizettiego, w Operze Bałtyckiej w Gdańsku w Kandydzie L. Bernsteina, w „Don Bucefalo” A. Cagnoniego, w „Fidelio” L. van Beethovena oraz w Polskiej Operze Królewskiej w „Rodelindzie” G. F. Händla. W 2022 r. odbył turnee z Reiseopera (Holandia), występując w partii Curia w Giulio „Cesare” Haendla. Posiada również bogaty repertuar oratoryjny, m. in.: „Pasja wg św. Jana”, „Pasja wg św. Mateusza”, „Msza h-moll”, „Weihnachtsoratorium” J. S. Bacha, „Mesjasz” G. F. Händela, „Pory roku”, „Stworzenie świata”, „Teresian Messe” J. Haydna, „Requiem”, „Krönung Messe” W. A. Mozarta, „Requiem” G. Fauréra, „Te Deum” K. Kurpińskiego, „Te Deum” W. Kilara. Będąc członkiem Sekstetu Wokalnego Muzyki Współczesnej proMODERN (2012–2015), otrzymał 2 nagrody Fryderyk 2015 m. in. w kategorii „Najwybitniejsze nagranie muzyki polskiej” za album „Where Are You. Pieces From Warsaw”. W 2018 roku otrzymał nagrodę Fryderyk 2018 w kategorii „Album Roku – Muzyka Dawna” za nagranie „Maddalena ai piedi di Cristo” (A. Caldara). W 2019 i 2020 roku został nominowany do Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury w kategorii „Najlepszy Śpiewak Operowy”. W roku 2020 został odznaczony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Srebrnym Krzyżem Zasługi.

Barbara Kucharczyk
Dyrygent, śpiewaczka (sopran) i trener wokalny. Urodzona w 1989 r. Ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina na kierunku dyrygentura chóralna oraz PSM II st. im. J. Elsnera w Warszawie w klasie śpiewu solowego. Od 2011 r. korepetytor emisji głosu w Grodziskim Chórze „Bogorya”. W 2013 r. prowadziła Zespół Wokalny „Pro Anima”, z którym zdobyła I miejsce na VI Ogólnopolskim Konkursie Pieśni Pasyjnej w Bydgoszczy; w latach 2013–2016 dyrygent Chóru „Anthemis”, z którym zdobyła II miejsce na XVII Regionalnym Przeglądzie Kolęd i Pastorałek w Pruszkowie. W roku szkolnym 2017/2018 dyrygent chóru w Państwowej Szkole Muzycznej I st. im. W. Lutosławskiego w Pruszkowie. Od 2016 r. dyrygentka działającego w Warszawie-Włochach Chóru Kameralnego „In Laetitia”, z którym przygotowała i wykonała m.in. „A Ceremony of Carols” Benjamina Brittena, „Mszę Polską” Jana Maklakiewicza oraz „Pasję wg św. Jana” i „Jesu, meine Freude” Jana Sebastiana Bacha. W listopadzie 2019 r. z Chórem Kameralnym „In Laetitia” zdobyła III miejsce w kategorii chórów kameralnych podczas XIV Międzynarodowego Festiwalu Varsovia Cantat. Z Chórem Kameralnym „In Laetitia” wielokrotnie koncertowała w Warszawie: w kościele pw. Świętych Teresy od Dzieciątka Jezus i Męczenników Rzymskich (Włochy), w Artystycznym Domu Animacji (Włochy), kościele seminaryjnym (Śródmieście), kościele św. Krzyża (Śródmieście), Archikatedrze Warszawskiej (Śródmieście), kościele Podwyższenia Krzyża św. (Bemowo), kościele św. Trójcy (Śródmieście), kościele św. Stanisława Kostki (Żoliborz), kościele Dzieciątka Jezus (Żoliborz) i Ośrodku Kultury Arsus (Ursus) oraz poza Warszawą: w Łowiczu, Radzyminie i Płońsku. Podczas koncertów prezentowana była muzyka m.in. Jana Sebastiana Bacha, Jana Maklakiewicza, Stanisława Moniuszki czy Benjamina Brittena. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła pod kierunkiem Walerii Przelaskowskiej – Rokity, Jacka Laszczkowskiego, Krzysztofa Szmyta, a obecnie Aleksandry Noviny-Chacińskiej. Wystąpiła w przedstawieniu sceniczno-operowym „Krakowiacy i Górale” J. Stefaniego w roli Basi. Wykonywała partie solowe w Mszach W. A. Mozarta, Kantatach J. S. Bacha oraz Stabat Mater Pergolesiego. W 2022 roku zadebiutowała w Filharmonii Sudeckiej im. Józefa Wiłkomirskiego w Wałbrzychu jako solistka „Gali Wiedeńskiej Operetki” pod batutą Bartosza Żurakowskiego.

LA TEMPESTA
Jeden z czołowych polskich zespołów muzyki dawnej, założony w 1998 roku w Warszawie. Wykonuje muzykę renesansu, baroku, klasycyzmu i romantyzmu w nurcie wykonawstwa historycznie poinformowanego. Występuje w głównych salach koncertowych oraz na festiwalach w kraju i za granicą (Roma Festival Barocco, Internationales H.I.F. Biber Festival Wien, Tage für Alte Musik Berlin i in.). Współpracował z Teatrem Wielkim w Poznaniu oraz Operą na Zamku w Szczecinie podczas wystawienia The Fairy Queen Purcella w reżyserii Michała Znanieckiego. Dokonał kilkunastu nagrań CD, w tym serię albumów poświęconych muzyce archiwum klasztoru na Jasnej Górze oraz pierwsze polskie nagranie studyjne oratorium Mesjasz J.F. Haendla. Jest gospodarzem festiwalu Barok w Radości, bierze udział w cyklu wykonań wszystkich kantat J.S. Bacha na Uniwersytecie Warszawskim. W 2019 roku zespół został nominowany w trzech kategoriach do prestiżowej nagrody OPUS KLASSIK.

Chór Kameralny „In Laetitia” 
Istnieje od lutego 2016 r. a od listopada 2016 r. działa pod opieką Stowarzyszenia „In Laetitia”, które założyli jego członkowie. Zadebiutował 13 marca 2016 r. i od tamtego czasu zespół dał 22 koncerty (w Warszawie i Łowiczu). Śpiewał też kilkukrotnie w czasie mszy w warszawskich kościołach: pw. św. Teresy od Dzieciątka Jezus i Męczenników Rzymskich we Włochach, w Archikatedrze Warszawskiej w Kościele Seminaryjnym oraz kościele pw. św. Krzyża podczas mszy radiowych transmitowanych przez PR1. W 2019 r. Chór Kameralny „In Laetitia” oraz zespół La Tempesta pod dyrekcją Barbary Kucharczyk dwukrotnie wykonały fragmenty chóralne Pasji wg św. Jana J.S. Bacha w warszawskich kościołach: seminaryjnym na Krakowskim Przedmieściu i kościele pw. świętych Teresy od Dzieciątka Jezus i Męczenników Rzymskich we Włochach. Chór tworzą warszawiacy, którzy pragną realizować swoje pasje muzyczne. Większość osób ma formalne wykształcenie muzyczne, a pozostali mają wieloletnią praktykę muzyczną i doświadczenie chóralne. Zespół prowadzony jest od początku przez dyrygenta – Barbarę Kucharczyk, absolwentkę Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na kierunku dyrygentura chóralna oraz PSM II st. im. J. Elsnera w Warszawie w klasie śpiewu solowego. W repertuarze chóru są utwory m.in. Mikołaja Gomółki, Benjamina Brittena, Kurta Bikkembergsa, Mariana Sawy, Stanisława Szczycińskiego, Stanisława Moryty, Ola Gjeilo, Jacquesa Arcadelta, Jana Maklakiewicza, Igora Strawińskiego, Jana Sebastiana Bacha, Jana Maklakiewicza, Stanisława Moniuszki czy Józefa Świdra.

Powiązane Video Wszystkie video

Rhapsody on Moldavian Themes – Mieczys?aw Weinberg
F.Schubert - Litania - Dorota Sok
Moniuszko & Chopin – Interpretacje cz. 1
Ian Anderson - Divinities - In Maternal Grace

Instrumenty i sprzęt muzyczny

PWM Bach Johann Sebastian - Mae preludia na fortepian
PWM Bach Johann Sebastian - Najpikniejszy Bach na fortepian, skrzypce z fortepianem i organy (+ partie instrumentw)
PWM Paderewski Ignacy Jan - Najpiękniejszy Paderewski na fortepian
Epiphone Joan Sebastian Sonador gitara elektroakustyczna

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl