Muzyczny salon w Pałacu Ojrzanów

W piątek 9 lipca o godz. 19:00 w podwarszawskim Pałacu Ojrzanów Letniego Festiwalu Pieśni zabrzmi muzyka R. Schumanna, K. Szymanowskiego i M. Weinberga w interpretacjach cenionych artystek – Ewy Leszczyńskiej (sopran) i Katarzyny Jankowskiej-Borzykowskiej (fortepian). 

Wstęp wolny. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, zachęcamy do zgłaszania rezerwacji na adres: [email protected].

Szczegóły: www.facebook.com/events/148132027266807/


Ewa Leszczyńska

Ukończyła Wydział Instrumentalny Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku w klasie fortepianu prof. Jerzego Sulikowskiego oraz Wydział Wokalny w Conservatorio Giuseppe Verdi w Mediolanie w klasie śpiewu prof. Margareth Hayward.

Jako pianistka współpracowała z takimi śpiewakami, jak: Ewa Marciniec, Davide Fior, Katarzyna Trylnik, Łukasz Hajduczenia i Gianluca Buratto, z którym zdobyła nagrodę Rotary w Mediolanie. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Jerzego Artysza, P. Goulda, Daltona Baldwina, Katarzynę Jankowską, Krystynę Borucińską, Maję Nosowską, Jerzego Marchwińskiego Teresę Żylis-Garę, Izabellę Kłosińską, Larisę Giergievę, Teresę Berganzę, Urszulę Kryger, Ch. Lehman, Jadwigę Rappé, Annę Radziejewską, Olgę Pasiecznik, Ewę Podleś, Thomasa Quasthoffa, Hartmuta Hölla, D. York, Karla Kammerlandera i Davida Dolana.

Od 2012 roku pozostawała pod opieką prof. Jerzego Artysza. W latach 2007–2010 była uczestniczką Laboratorio Interdisciplinare di Musica e Spettacolo (Limes) w Mediolanie, gdzie brała udział w wielu przedstawieniach operowych i teatralnych.

W 2012 roku jako śpiewaczka wraz z pianistą Tomaszem Pawłowskim zdobyła 1. nagrodę w Konkursie im. Giosue Carducciego w Madesimo; w tym samym konkursie jako pianistka została półfinalistką. W 2015 roku wystąpiła w partiach solowych podczas prawykonania opery Der 13 Sternbilder aus dem Wallis w reżyserii Stefana Gröglera w Szwajcarii, a w 2016 i 2017 roku jako Mirteo w Semiramide riconosciuta Leonarda Vinciego w Warszawie. Brała udział w projekcie Dunkle Zeiten Wien zaprezentowanym w Off Theater w Wiedniu. Współpracuje z takimi zespołami muzyki barokowej, jak: Les Roses Souvages, Arte dei Suonatori, Musica Florea, Royal Baroque Ensemble, Baroque Collegim 1685, Il Falcone, Zespół Muzyki Dawnej Diletto.

Uczestniczyła w festiwalach: 200 kantat Bacha na 200-lecie Uniwersytetu Warszawskiego, Festiwalu Dni Bachowskie w Krakowie, Świętokrzyskie Dni Muzyki w Kielcach, Chopin w barwach jesieni w Antoninie, Letnim Festiwalu im. Jerzego Waldorffa w Radziejowicach, Festiwalu Oper Barokowych „Dramma per musica” w Warszawie i Venice Easter Festival w Hamburgu. Jest członkiem zespołu Multi Trio, z którym w 2016 roku odbyła tournée po USA. Wraz z pianistą Tobiasem Kochem wystąpiła na Międzynarodowym Festiwalu „Chopin i jego Europa” (2017). Rok później zaśpiewała podczas 73. Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju.

Od 2017 roku prezentuje również recitale pieśni, podczas których sama sobie akompaniuje. W 2018 roku w ramach Festiwalu Il Banchetto Musicale wystąpiła jako Giunone w Porwaniu Heleny Marca Vitale w Wilnie, a rok później jako Ericlea u boku Sary Mingardo w Il ritorno d’ Ulisse in patria Monteverdiego z orkiestrą Europa Galante pod batutą Fabio Biondiego w Elbphilharmonie w Hamburgu. Współpracuje z takimi pianistami, jak: Tobias Koch, Ewa Pobłocka, Janusz Olejniczak, Bartłomiej Wezner, Paweł Sommer, Tomasz Pawłowski i Anastasia Levandovskaia.


Katarzyna Jankowska-Borzykowska

Absolwentka Akademii Muzycznej Fryderyka Chopina w Warszawie (dyplom z odznaczeniem) w klasie fortepianu prof. Wiktora Mierżanowa i as. Iriny Rumiancewej oraz kameralistyki w klasie prof. Jerzego Marchwińskiego. Uzupełniające studia odbywała w Królewskiej Akademii Muzycznej w Sztokholmie w klasie prof. Grety Erikson oraz w Szkole Kameralistyki Radia Szwedzkiego w Edsberg.

Jeszcze w okresie studiów, grała z orkiestrą symfoniczną Filharmonii w Lublinie i innych miastach koncerty fortepianowe J.S. Bacha, E. Griega, C. Saint-Saensa, S. Prokofiewa. Wykonywała również wiele recitali fortepianowych, głównie z muzyką Fr. Chopina, w kraju i za granicą, m.in. we Francji, Holandii, Szwecji, także w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Iranie. Najważniejszym nurtem jej działalności jest jednak muzyka kameralna.

Towarzyszyła Jerzemu Artyszowi, Urszuli Kryger, Jarosławowi Brękowi, Andriejowi Shkurhanowi, Jackowi Laszczkowskiemu, Zofii Kilanowicz, Piotrowi Hausenplasowi, Michałowi Borzykowskiemu, Janowi Staniendzie (w trio) i in., z którymi występowała na najpoważniejszych estradach koncertowych w kraju i za granicą. Uczestniczyła w najważniejszych Festiwalach Muzycznych międzynarodowych i krajowych od „Vratislavia Cantans", w Dusznikach, Szymanowskiego w Zakopanem, "Musicorama" w Paryżu, Van Vlaandereen Festival w Limburgu i w wielu innych – w Niemczech, Francji, Belgii, Holandii, Finlandii, Szwecji, Austrii i innych.

Ma na swoim koncie wiele nagrań radiowych dokonanych w kraju oraz we Francji, Niemczech, Finlandii i Danii, telewizyjnych i filmowych. Jej nagranie z barytonem Jerzym Artyszem zostało uznane za nagranie roku (1990). Jest współlaureatką, wraz z Urszulą Kryger – mezzosopran – nagrody Fryderyk 2001 za pieśni Karola Szymanowskiego. Nagrała płyty dla wielu firm płytowych.

Prowadziła kursy mistrzowskie w Polsce i w Europie, jest członkiem zarządu European Chamber Music Teachers Association, a od roku 2007 jest profesorem sztuki i pracuje w UMFC ucząc kameralistyki. Była również jurorem wielu konkursów kameralnych, a jej studenci otrzymali wiele nagród w konkursach kameralnych w Polsce i w Europie.

Od 3 lat jest członkiem Zarządu SPAM. W latach 2012–2020 była Kierownikiem Katedry Kameralistyki Fortepianowej UMFC. W ramach swojej pracy w tej właśnie uczelni i jako ów kierownik zrealizowała szereg zadań takich jak: Członek Zarządu ECMTA, Członek Lied Forum, w roku 2011 za pomocą programów MKiDN założyła Studium Pieśni dla pianistów i śpiewaków, zapraszała na wykłady najwybitniejszych artystów polskich europejskich. Ilość słuchaczy przekroczyła najśmielsze oczekiwania.

Założyła Fundację Ars Iuvenis im. T. Robinson, której była prezesem do roku 2020. Fundacja wręczyła kilka nagród laureatom konkursów kameralnych, wsparła studentów wyjeżdżających za granicę, wsparła zespoły kameralne jeżdżące reprezentować UMFC za granicę.
Jako członek ECMTA dwukrotnie zorganizowała zjazd kameralistów w UMFC, uzyskując na to fundusze z Ministerstwa Kultury. Zjazd kameralistów połączony był z wykładami oraz z prowadzeniem lekcji pokazowych dla studentów. Gośćmi byli również studenci innych uczelni europejskich, część z nich wystąpiła na koncertach zorganizowanych też przez K. Jankowską, w Pałacu w Wilanowie, w NiFC oraz w UMFC.

W roku 2017 powołała studia magisterskie z kameralistyki fortepianowej w UMFC, a to dzięki życzliwości Rektora i przekonaniu Wydziału, że kameralistyka ma sens i jest czymś wyjątkowym i wartym uwagi – opinia, którą stworzył wiele lat temu prof. Jerzy Marchwiński, twórca tejże katedry.

W roku 2018 zorganizowała Festiwal „Estońska Wiosna” w Estonii – w Tallinie. Wystąpili tam studenci polscy i estońscy, grając znakomity program kameralny (muzykę polską) oraz pedagodzy z UMFC. Były to 4 koncerty oraz wykłady i lekcje w tallińskiej Akademii.

Udało jej się zaprosić kilku wykładowców na lekcje pokazowe dla studentów UMFC, a byli to: Irena Uss-Armoniene – Litwa, Frank-Immo Zichner – Berlin, Paulo Pacheco – Lizbona, Alexander Gebert – Detmold, Janis Maleckis – Łotwa, Markus Hadulla – Wiedeń. Zorganizowała również we współpracy z Uczelniami wyjazdy dla warszawskich studentów do Detmold (potem rewizyta), Berna (też rewizyta), Berlina, Lizbony i Wilna – to we współpracy z ECMTA, studenci bowiem wystąpili na zjeździe tej organizacji.

Była recenzentem kilkudziesięciu doktoratów, habilitacji i profesur. Prowadziła wykłady na konferencjach w Łodzi, Poznaniu, Gdańsku, Koszalinie , Sochaczewie i wielu innych. Była też jurorem w wielu konkursach, jak Białystok, Łódź, Bydgoszcz,Toruń, Warszawa, Katowice, Sochaczew i in.

Organizowała konferencje w UMFC z udziałem wybitnych wykładowców jak np. prof. Mieczysław Tomaszewski, Elżbieta Artysz, Irena Poniatowska i wielu, wielu innych. Konferencje dotyczyły zawsze szczególnej roli muzyki kameralnej w świecie muzycznym.

Ostatnio doprowadziła do wydania przez UMFC w kooperacji z firmą Sarton i MKiDN 2 płyt studentów wybitnych, zasługujących na uwagę i podziw. Zorganizowała też właśnie Polski Konkurs Duetów dla wszystkich uczelni muzycznych w Polsce, Warszawa bierze udział w tym projekcie po raz pierwszy. Odbył się 7–9 kwietnia 2021 r. w formie zdalnej.

Następnie we współpracy z NiFC (St. Leszczyńskim) postara się zrealizować Międzynarodowy Konkurs Kameralny z fortepianem historycznym. Czekamy zatem na upadek pandemii...

„…Muszę powiedzieć, że całe moje życie to muzyka. Nawet jak nie gram to słyszę dźwięki. Mam ukochanych kompozytorów, którzy zachwycają mnie czasem tak, że widzę w moim życiu wielki sens...”

Powiązane Video Wszystkie video

Le Blakk - The Blakk SWAN
Salut Salon - Wettstreit zu viert
Rachel Barton Pine zaprasza na swoje koncerty w Polsce
Manuel de Falla - Danza Ritual del Fuego

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Samson Expedition Express kolumna aktywna 6″ LF + 1″ HF, wbudowany interfejs Bluetooth i akumulator (do 8 godz. pracy)
Marshall Class 5 Cream Block wzmacniacz gitarowy 5W
Gator GC Class futerał do gitary klasycznej
Gator GL Class pianka futera do gitary klasycznej

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl