Wiek XXI rozpoczęliśmy ze świadomością coraz większego zacierania się poczucia tożsamości. Kim są dzisiejsi artyści? Czym obecnie jest instrument? Wyszliśmy daleko poza brzmieniowy krąg tradycyjnej orkiestry. Nie ma już jednego, niezmiennie obowiązującego schematu w postaci zapisu nutowego, który by gwarantował ciągłość tożsamościową dzieła muzycznego. Granice między gatunkami coraz bardziej się zacierają, a kompozytorzy tworzą własne, nowe formy, które przekraczają dotychczas przyjęte granice. W programie festiwalu Musica Electronica Nova 2017 podejmujemy próbę odzwierciedlenia tych zjawisk.
Głównym kompozytorem edycji 2017 będzie John Zorn. Ten niespokojny duch, któremu konsekwentnie udaje się unikać kategoryzacji, nieustannie wyznacza dla swej sztuki nowe cele, w sobie właściwy sposób penetruje i oswaja nowe przestrzenie muzyczne. Gościem festiwalu będzie także Fraçois Bayle, twórca muzyki elektroakustycznej, którego przynależność artystyczna jest jednoznaczna.
Miedzy tymi dwoma biegunami zaprezentujemy elektronikę w połączeniu z orkiestrą i nowymi mediami,
podkreślając zwielokrotniony obraz jej aktualnej tożsamości.
Elżbieta Sikora
Dyrektor artystyczny
festiwalu Musica Electronica Nova
8. Musica Electronica Nova
MEN 2017
Międzynarodowy Festiwal Muzyki Elektroakustycznej
International Festival of Electroacoustic Music
--------------------------------------------------------------------------------
19–27.05.2017, Wrocław
Tożsamość / Identity
Elżbieta Sikora — dyrektor artystyczny / artistic director
Andrzej Kosendiak — dyrektor generalny / general director
Pierre Jodlowski — konsultant programowy, kierownik rady programowej / programme consultant, head of programme council
19.05.2017, piątek, 17:00 / Friday, 5:00 pm
Wrocław, NFM, foyer -3
Mute Music
Instalacja na utwór Dark River Johna Zorna z płyty Redbird
Installation on John Zorn’s Dark River from the Redbird album
Maciej Markowski (*1976) – koncepcja i wykonanie / concept and rendition
Wernisaż / Opening: 19.05.2017, godz. 17:00 / 5:00 pm
Wystawa otwarta w dniach 20–26.05.2017 w godz. 11:00–18:00 oraz podczas koncertów festiwalowych w NFM
Exhibition open from 20-26 May 2017 at 11:00 am – 6:00 pm and during the festival concerts at the NFM
Współorganizator: Międzynarodowe Biennale Sztuki Mediów WRO (Centrum Sztuki WRO)
Co-organised by International Media Art Biennale WRO (WRO Art Centre)
19.05.2017, piątek, 18:00 / Friday, 6:00 pm
Wrocław, NFM, foyer -1
Panel dyskusyjny / Panel
Elżbieta Sikora
Jan Topolski – prowadzenie / host
19.05.2017, piątek, godz. 19:00 / Friday , 7:00 pm
Wrocław, NFM, Sala Główna KGHM / KGHM Main Hall
John Zorn & Symphony Orchestra: Shocks of identities
David Fulmer – dyrygent / conductor
Chris Otto – skrzypce / violin
Ikue Mori – komputer i elektronika / computer & electronics
Bill Frisell – gitara / guitar
Sébastien Naves – projektant muzyki komputerowej IRCAM / IRCAM music computer designer
Luca Bagnoli – inżynier dźwięku IRCAM / IRCAM sound engineer
NFM Filharmonia Wrocławska / NFM Wrocław Philharmonic
Program: / Programme:
Elżbieta Sikora (1943)
Sonosphère III. Symfonia Wrocławska na orkiestrę i elektronikę / for orchestra and electronics (2017) **
Sonosphère IV. Symfonia Wrocławska na orkiestrę i elektronikę / for orchestra and electronics (2017) **
Witold Lutosławski (1913–1994) Interludium (1989)
***
John Zorn (1953)
Oviri na pięć instrumentów dętych, dwie perkusje, gitarę elektryczną oraz elektronikę / for 5 winds, 2 percussions, electric guitar and electronics (2014) * – prawykonanie europejskie / European premiere
Contes de Fées – koncert skrzypcowy / violin concerto (1999) *
Suppôts et Suppliciations na orkiestrę / for orchestra (2012) *
Zamówienie utworu Sonosphère III. Symfonia Wrocławska Elżbiety Sikory dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
The commissioning of Sonosphère III. Symfonia Wrocławska by Elżbieta Sikora was co-funded by the Ministry of Culture and National Heritage within the programme ‘Collections’ , priority ‘Compositional Commissions’ realised by the Institute of Music and Dance.
19.05.2017, piątek, 24:00 / Friday 00:00 am
Wrocław, ewangelicko-augsburski kościół Opatrzności Bożej / Evangelical-Augsburg Church of Divine Providence
John Zorn & Organ
Koncert specjalny / Special concert
John Zorn – organy / organ
Ikue Mori – elektronika / electronics
----------------------------------------------------
20.05.2017, sobota, 19:00 / Saturday , 7:00 pm
Wrocław, NFM, Sala Główna KGHM / KGHM Main Hall
Koncert kameralny / Chamber concert
John Zorn & The Gnostic Trio
Ikue Mori – elektronika / electronics
The Gnostic Trio:
Bill Frisell – gitara / guitar
Kenny Wollesen – wibrafon / vibraphone
Carol Emanuel – harfa / harp
Program: / Programme:
John Zorn (1953)
The Clavicle of Solomon
Bagatelles (aranżacja na komputer /arranged for komputer by Ikue Mori)
Kompozycje dla The Gnostic Trio / compositions for The Gnostic Trio
20.05.2015, sobota, 22:00 / Saturday, 10:00 pm
Wrocław, NFM, Sala Czerwona / Red Hall
John Zorn & Films
Ikue Mori – elektronika / electronics
Muzyka Johna Zorna prezentowana na żywo przez Ikue Mori / John Zorn music performed live by Ikue Mori
Program: / Programme:
Oz: The Tin Woodman's Dream (reż. / dir. Harry Smith)
oraz inne filmy animowane w reżyserii Harry’ego Smitha and other animated films directed by Harry Smith
-------------------------------
21.05.2017, niedziela, 18:00 / Sunday, 6:00 pm
Wrocław, NFM, Sala Czarna / Black Hall
Turbulencje / Turbulences
Wydarzenie specjalne festiwalu MEN i Biennale WRO / Special event by MEN and Biennale WRO
LutosAir Quintet:
Jan Krzeszowiec – flet / flute
Wojciech Merena – obój / oboe
Maciej Dobosz – klarnet / clarinet
Alicja Kieruzalska – fagot / bassoon
Mateusz Feliński – róg / horn
Program: / Programme:
Ryszard Osada (1972) Abstract Music na kwintet dęty i elektronikę / for wind quintet and electronic (2017) **
Salvatore Sciarrino (1947) Il silenzio degli Oracoli na kwintet dęty / for wind quintet (1989) *
Wojciech Blecharz (1981) Space, where I used to be na kwintet dęty / for wind quintet (2015)
wybór prac wideo z programu 17. Biennale Sztuki Mediów WRO 2017 DRAFT SYSTEMS / selection of video works from 17th International Media Art Biennale WRO programme
Współorganizator: Międzynarodowe Biennale Sztuki Mediów WRO (Centrum Sztuki Wro) / Co-organised by the International Media Art Biennale WRO (WRO Art Centre)
Zamówienie utworu Space, where I used to be na kwintet dęty Wojciecha Blecharza dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.
The commissioning of Space, where I used to be for wind quintet Wojciecha Blecharza was co-funded by the Ministry of Culture and National Heritage within the programme ‘Collections’ , priority ‘Compositional Commissions’ realised by the Institute of Music and Dance.
-------------------------------
22.05.2017, poniedziałek, 19:00 / Monday, 7:00 pm
Wrocław, NFM, Sala Czarna / Black Hall
Altówka elektroniczna / Electronic Viola
Koncert Wrocławskiego Oddziału ZKP / Concert of the Wrocław Branch of Polish Composers Union
Wydarzenie Towarzyszące / Accompanying event
Rafał Zalech – altówka elektroniczna, elektronika / electronic viola, electronics
Katarzyna Dziewiątkowska – głos / voice
Adrian Foltyn – Emotiv, elektronika / Emotiv, electronics
Cezary Duchnowski, Jacek Sotomski, Piotr Bednarczyk, Adam Porębski, Mateusz Ryczek – elektronika / electronics
Program: / Programme:
Rafał Zalech (1988) VIOLE[nce] + Voice (2017) ** (zamówienie ZKP / commission of Polish Composers Union)
Adrian Foltyn (1978) Overfitting I na altówkę elektroniczną, live electronics, urządzenie Emotiv sterujące wizualizacją oraz 8-kanałową projekcja dźwięku / for electronic viola, live electronics, Emotiv steering visualisations and 8-channel projections (2017) ** (zamówienie ZKP / commission of Polish Composers Union)
Cezary Duchnowski (1971) Sequenza IV. Nanodewiacje na altówkę i komputer / Nanodeviations for viola and computer (2017) **
Jacek Sotomski (1987) Alternatywna Muzyka na altówkę, komputer i wideo / Alternative Music for viola, computer and video (2017) **
Piotr Bednarczyk (1994) Już? Nie… na altówkę i komputer / Now? Not yet… for viola and computer (2017) **
Adam Porębski (1990) AntiBuzz na altówkę i komputer / for viola and computer (2017) **
Mateusz Ryczek (1986) Hommage à Carl Czerny na altówkę i komputer / for viola and computer (2017) **
Zamówienie utworów VIOLE[nce] + Voice Rafała Zalecha oraz Overfitting I Adriana Foltyna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. / The commissionings of pieces: VIOLE[nce] + Voice by Rafał Zalech and Overfitting I by Adrian Foltyn were co-funded by the Ministry of Culture and National Heritage within the programme ‘Collections’, priority ‘Compositional Commissions’, realised by the Institute of Music and Dance.
--------------------------------
24.05.2017, środa, 10:00–13:00 / 14:00–16:30 / Wednesday, 10:00 am – 1:00 pm / 2:00 pm – 4:30 pm
Wrocław, Uniwersytet Wrocławski, Instytut Muzykologii, Wrocław University, Insitute of Musicology, ul. Szewska 36
Cyfrowe tożsamości w muzyce / Digital Identities In Music
Wydarzenie towarzyszące / Accompanying event
Monika Pasiecznik – prowadzenie / host
prof. Harry Lehmann – wykład / lecture
Wstęp na sympozjum na podstawie dowolnego biletu na wydarzenia MEN 2017 / You will be admitted to the lecture if you present a ticket to any MEN 2017 event
24.05.2017, środa, 18:00 / Wednesday, 6:00 pm
Wrocław, NFM, Sala Czarna / Black Hall
EDU MEN – Tutting
Mateusz Ryczek – kierownik artystyczny / artistic director
Małgorzata Karpicka – scenografia / scenography
Katarzyna Kabat – choreografia / choreography
Dzieci – uczestnicy warsztatów w MultiCentrum Miejskiej Biblioteki Publicznej / Children participating in the MultiCentrum workshop of the City Public Library
Program: / Programme:
Tutting: taniec dłoni i palców – choreografia wideo na dłonie z partią elektroniki na żywo / dancing hands and fingers – video choreography for hands with live electronics
Taniec, muzyka i scenografia zostaną przygotowane podczas warsztatów dla dzieci i młodzieży w MultiCentrum Miejskiej Biblioteki Publicznej. / Dance, music and scenography will be prepared during workshops for children and young people at the MultiCentrum of the City Public Library.
Współorganizator projektu / Co-organised by: Miejska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu / Wrocław City Library
Koncert finansowany ze środków Gminy Miasta Wrocław
-------------------------------
25.05.2017, czwartek, godz. 19:00 / Thursday, 7:00 pm
Wrocław, NFM, Sala Czarna / Black Hall
Music Masters on Air
Wydarzenie towarzyszące / Accompanying event
Amôn Quartet:
Aymeric De Villoutreys – skrzypce / violin
Eva Pusker – skrzypce / violin
Nina Poskin – altówka / viola
Anne-Gabrielle Lia-Aragnouet – wiolonczela / cello
Program: / Programme:
Guillaume Auvray Darwish (2017)*
Martin Q Larsson Ares and Afrodite (2017)*
Maurilio Cacciatore The Ways You Cry (2017)*
Nikola Kołodziejczyk Wisent (2017)*
Grégory d’Hoop Two Rythms in Exile (2017)*
Partnerzy MusMA / MusMA Partners:
Narodowe Forum Muzyki (Polska), Klara Festival (Belgia), Mittelfest (Włochy), Festival the Wallonie (Belgia), Saxå Kammarmusikfestival (Szwecja) / National Forum of Music (Poland), Klara Festival (Belgium), Festival de Wallonie (Belgium), Saxå Kammarmusikfestival (Sweden)
25.05.2017, czwartek, godz. 22:00 / Thursday, 10:00 pm
Wrocław, Klub Uff, pl. Nankiera 1
PostLookBook
Wydarzenie towarzyszące / Accompanying event
Postensemble:
Rafał Łuc – akordeon / accordion
Jacek Sotomski – elektronika / electronics
Aleksandra Gołaj – perkusja / percussion
Konrad Fiszer – flety / flutes
Program: / Programme:
Piotr Bednarczyk (1994) Wybór zamknięty na flet, akordeon, perkusję i komputer / for flute, accordion, percussion and computer (2017) **
Kuba Krzewiński (1988) Another Air na flet, akordeon, perkusję i obiekty dźwiękowe / for flute, accordion, percussion and sound objects (2017) **
Ryszard Lubieniecki (1992) Paradoxical Proposal na flet, akordeon, perkusję i elektronikę / for flute, accordion, percussion and electronics (2017) **
Teoniki Rożynek (1991) bol na flet(y), akordeon, perkusję, warstwę elektroniczną i wideo / for flute(s), accordion percussion, electronic layer and video (2017) **
Monika Szpyrka (1993) Instrument spring 2017 Ready-To-Wear na flet, akordeon, perkusję, elektronikę i wideo / for flute, accordion, percussion, electronics and video (2017) **
Marta Śniady (1986) c_ut|e_#2 na flet, akordeon, perkusję, elektronikę i projekcję wideo / for flute, accordion, percussion, electronics and video projection (2017) **
Wstęp na podstawie dowolnego biletu na wydarzenia MEN 2017 / You will be admitted if you present a ticket to any MEN 2017 event
--------------------------------
26.05.2017, piątek, godz. 11:00 / 12:00 / 13:00 / Friday, 11:00 am / 12:00 noon / 1:00pm
Wrocław, NFM, Sala Czerwona / Red Hall
MINI AKUSMA FORUM / MINI ACOUSMA FORUM
Mariusz Gradowski – prowadzenie / host
Program: / Programme:
11:00 / 11:00 am
Głoski, głosy i pogłosy, czyli muzyka i mowa / Speech sounds, voices and echoes or music and speech
12:00 / 12:00 noon
La la las, czyli muzyka i głosy natury / or the music and voices of nature
13:00 / 1:00 pm
Głoski, głosy i pogłosy, czyli muzyka i mowa / Speech sounds, voices and echoes or music and speech
26.05.2017, środa, 18:00 / Wednesday , 6:00 pm
Wrocław, NFM, foyer -1
Panel dyskusyjny / Panel
Bôłt Records Label – medium eksperymentalnych praktyk muzycznych / a medium for experimental music practices
Jan Topolski – prowadzenie / host
Wydarzenia dla osób posiadających bilet na koncert KNM Berlin lub dowolny bilet na AKUSMA FORUM / Events for people holding tickets to the KNM Berlin concert or any ticket for the AKUSMA FORUM
26.05.2017, piątek, godz. 19:00 / Friday, 7:00 pm
NFM, Sala Główna KGHM / KGHM Main Hall
Kalejdoskop / Caleidoscope
Stephan Winkler – dyrygent / conductor
François Bayle – elektronika / electronics
Cezary Duchnowski – elektronika / electronics
Ensemble KNM Berlin
Program: Programme:
François Bayle (1932) specjalny pokaz dźwięku / special sound show
Journey to the center of the head [Sound speed-light] (1981)
…Who ? [The project « Listen » /1] (2016) **
***
Cezary Duchnowski (1971) Bal wiosennej pełni / A Ball Under a Spring Full Moon (2017) ** (zamówienie / commission of MEN 2017)
Jani Christou (1926–1970) Anaparastasis III: The Pianist na aktora, zespół instrumentalny i taśmy / for actor, instrumental ensemble and tapes (1968) *
Martin Hiendl (1986) Tonus na skrzypce, wiolonczelę i elektronikę / for violin, violoncello and electronics (2014) * (commissioned by impuls for the Schallfeld Ensemble)
----------------------------------
27.05.2017, sobota, godz. 12:00 + 13:00 / Saturday, 12:00 noon and 1:00 pm
Wrocław, NFM, Sala Czerwona / Red Hall
MINI AKUSMA FORUM / MINI ACOUSMA FORUM
Mariusz Gradowski – prowadzenie / host
Program: / Programme
12:00 / 12:00 noon
Głoski, głosy i pogłosy, czyli muzyka i mowa / Speech sounds, voices and echoes or music and speech
13:00 / 1:00 pm
La la las, czyli muzyka i głosy natury / or music and the voices of nature
27.05.2017, sobota, godz. 17:00 - 23:00 / Saturday, 5:00-11:00 pm
Wrocław, NFM, Sala Czerwona / Red Hall
AKUSMA FORUM / ACOUSMA FORUM
Michał Mendyk – kurator / curator of AKUSMA FORUM
17:00 / 5:00 pm
Boże igrzysko / God’s Playground
Michal Mendyk – kurator / curator
Program: / Programme:
Eugeniusz Rudnik Lekcja II (1965)
Arsenije Jovanović, Ilinka Colic Jovanović La Parata (1998)
Eugeniusz Rudnik Guilotine DG (1989)
18:15 / 6:15 pm
Heroines of Sound: pionierki muzyki elektroakustycznej / women pioneers of electroacoustic music
Bettina Wackernagel – kurator / curator
Program: / Programme:
Laurie Spiegel Patchwork (1976)
Laurie Spiegel Pentachrome (1974)
Laurie Spiegel Appalachian Grove I (1974)
Teresa Ramapazzi Environ (1970)
Teresa Ramapazzi Atmen noch (1980)
19:30 / 7:30 pm
L’infini du bruit… The Noise’s infinite…
François Bayle – kurator, wykonawca / curator and performer
Program: / Programme:
François Bayle Rain stick (Bâton de pluie) [The empty Hand /1] (1994)
Jean-Claude Risset Elementa (1998)
François Bayle The Noise’s infinite [Erosphère /2] (1998)
21:00 / 9:00 pm
Heroines of Sound: nowe pokolenie / a new generation
Bettina Wackernagel – kurator / curator
Program: / Programme:
Loïse Bulot Hesperia (2015)
Loïse Bulot Yami (2017)
Antje Vowinckel Ferrari, entre (2011)
Antje Vowinckel The goal (2014)
22:15 / 10:15 pm
R U N D A N G A
Michal Mendyk – kurator / curator
Program: / Programme:
Anna Zaradny R U N D A N G A (2017) **
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
** – prawykonanie światowe / world premiere
* – prawykonanie polskie / Polish premiere
Organizator zastrzega sobie możliwość dokonania zmian w programie. / The organizer reserves the right to make changes to the programme.
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl