Serdecznie zapraszamy na tradycyjny Koncert Adwentowy, który stanowi nie tylko zakończenie tegorocznej działalności artystycznej Fundacji Akademia Muzyki Dawnej, ale również realizowanego od 2008 roku cyklu Muzyka w dawnym Szczecinie. Ze względu na drastyczne obniżenie środków Gminy Miasto Szczecin na zadania w sferze kultury, które będą realizowane w 2022 roku koncert ten będzie ostatnim ogniwem wspominanego cyklu.
Mając nadzieję na lepszą dla kultury przyszłość chcemy przedstawić Państwu dzieła Johanna Sebastiana Bacha przeznaczone na czas Adwentu, czas oczekiwania i nadziei, dla których inspiracją były słowa łacińskiego hymnu św. Ambrożego przełożone przez Marcina Lutra „Przyjdź, Odkupicielu narodów“:
Johann Sebastian Bach – Kantaty na czas Adwentu Nun komm, der Heiden Heiland BWV 62 I Suita orkiestrowa C-dur BWV 1066 Wachet auf, ruft uns die Stimme BWV 140
Wykonawcy:
Aleksandra Hanus – sopran
Tomasz Krzysica – tenor
Bartosz Rajpold – alt
Wołodymyr Andruszczak – bas
Szczecin Vocal Project
Orkiestra Famd.pl
Paweł Osuchowski – dyrygent
Sobota, 11.12.2021, godzina 19:00
Kościół Garnizonowy pw. św. Wojciecha w Szczecinie
Sprzedaż biletów od poniedziałku 29 listopada w cenie 30/20 zł. w Republice Rozmaitości Fanaberia przy deptaku Księcia Bogusława X 5, na stronie www.famd.pl oraz przed rozpoczęciem koncertu w Kościele.
Serdecznie zapraszamy na spotkanie ze sztuką Jana Sebastiana Bacha!
Sylwetki artystów:
Aleksandra Hanus jest absolwentką Zespołu Szkół Muzycznych im. Marcina Józefa Żebrowskiego w Częstochowie w klasie skrzypiec mgr Grażyny Mielińskiej. W tym samym roku rozpoczęła naukę w Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie śpiewu prof. dr hab. Jolanty Gzelli, którą ukończyła w 2017 roku. Skupia się głównie na wykonawstwie historycznie poinformowanym.
Brała udział w wielu projektach uczelnianych i pozauczelnianych. W dorobku artystycznym posiada polskie prawykonanie Pasji wg. św Łukasza G. P. Telemanna pod dyr. Jarosława Thiela. W kwietniu 2017 roku debiutowała w polskiej prapremierze oratorium Semele G. F. Haendla w tytułowej partii na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi w reż. Evy Buchmann. Ma na koncie występy na festiwalach związanych z muzyką dawną, m.in. Festiwal im. Piotra z Grudziądza, Varmia Musica. Ponadto jest regularnie zapraszana do projektów w ramach Maratonu Bachowskiego oraz innych wydarzeń związanych z Katedrą Klawesynu i Muzyki Dawnej w AM Łódź. Współpracuje z wieloma zespołami historycznymi, takimi jak Altberg Ensemble, ALTA Capella. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich m.in. u Unni Løvlid, Jard van Nes, Jana Willema de Vriend, Evy Buchmann, Anny Mikołajczyk, Poppy Holden, Jürgena Banholzera, Jesper Bøje Christensena, Gustavo Gargiulo, kursach wokalno-scenicznych w ramach wymiany studenckiej z Conservatorio di musica w Rovigo, a także kursach ISSEM w Valtice (Czechy) oraz Varmia Musica Academia w Lidzbarku Warmińskim.
Tomasz Krzysica – tenor, absolwent gdańskiej Akademii Muzycznej. Uczestniczył w kursach mistrzowskich u Fedory Barbieri, Rolanda Paneraia, Siegfrieda Lorentza i Ryszarda Karczykowskiego. Koncertował w Niemczech, Austrii, Danii i na Litwie. Laureat Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (III nagroda i Nagroda Specjalna), Międzynarodowego Konkursu Głosów Operowych Rosetum w Mediolanie (I nagroda) i Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (II nagroda i Nagrody Specjalne). Otrzymał Premio Basiola — nagrodę włoskiej krytyki muzycznej dla najciekawszej osobowości artystycznej włoskich konkursów wokalnych w 2001 roku. Debiutował partią Leńskiego w Eugeniuszu Onieginie w Operze Bałtyckiej, a w 2000 roku związał się z Warszawską Operą Kameralną, gdzie śpiewał Tamina w Czarodziejskim flecie oraz Ferranda w Così fan tutte Mozarta, Leńskiego w Eugeniuszu OnieginieCzajkowskiego i Edwarda w Wekslu małżeńskim Rossiniego. W 2001 roku został zaproszony do roli Cassia w premierze Otella Verdiego na scenie Opery w Tuluzie. W Teatrze Wielkim w Warszawie zaśpiewał partię Pruniera w La rondinePucciniego i Narrabotha w Salome Straussa. Artysta występuje także w repertuarze oratoryjno-kantatowym, wykonując m.in. utwory Bacha, Mozarta i innych kompozytorów. Mszę In tempore belliHaydna śpiewał w paryskim Théatre des Champs-Elysées oraz na Festiwalu w Nantes z towarzyszeniem Francuskiej Orkiestry Narodowej pod batutą Charlesa Dutoit, Requiem Mozarta — na Festiwalu w Saint-Denis z Filharmonikami Francuskimi pod dyrekcją Kurta Masura, a Missa pro pace Kilara podczas koncertów w Polsce.
Andrushchak Volodymyr – bas, ukończył naukę w Wołyńskim Państwowym Liceum Kultury i Sztuki w klasie dyrygentury chóralnej w Łucku na Ukrainie. Edukację muzyczną kontynuował w Lwowskiej Narodowej Akademii Muzycznej im. M.Łysenki w klasie dyrygentury chóralnej, która ukończył w 2009 r. Otrzymał stypendium programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP „GAUDE POLONIA”. Podczas stypendium studiował w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, pod kierunkiem prof. Marka Toporowskiego. W latach 2012–2014 pracował w zespole solistów miasta Katowice „Camerata Silesia”. Studia wokalne na Akademii Muzycznej we Wrocławiu ukończył w 2016 r. w klasie prof. Bogdana Makala, a następnie w roku 2018 studia magisterskie na wydziale wokalnym w Hochschule für Musik und Theater München. Brał udział w kursach mistrzowskich w zakresie wykonawstwa muzyki epoki baroku prowadzone m.in. przez Petera Kooja i Petera Harveya.