Kiedy rozpoczęła się transmisja Koncertu Noworocznego z Wiednia pojawiła się wielka radość, że możemy uczestniczyć w tym święcie, że możemy być na tej sali przywołując wspomnienia pobytu w poprzednich latach, co dawało poczucie mentalengo bycia tam na miejscu razem z wiedeńczykami.
Za każdym razem, kiedy kamera pokazywała miejsce, z którego słuchałam Koncertu Noworocznego 2017 i czułam atmosferę tam na żywo, i kiedy pokazywała scenę, na której miałam zaszczyt przebywać podczas Balu Wiedeńskich Filharmoników miałam poczucie, że jestem tam i podziwiam tę piękną salę z niepowtarzalnym wnętrzem i wsłuchuję się bez obaw w fale dźwiękowe wypełniające historyczną przestrzeń oświetloną światłem nie tylko z eleganckich żyrandoli, ale przede wszystkim świattłem członków orkiestry, od których promieniowała radość dajac nam poczucie dobrej zabawy.
Było w tym koncercie coś innego, wiedeński sznyt ustąpił miejsca melancholii, która otulała osamotnionych na scenie muzyków. Walc Frühlingsstimmen poprowadzony przez maestro Riccardo Mutiego wyzwolił we mnie taniec, którym mogłam wyrazić emocje towarzyszące temu koncertowi.
Duet z Uwertury do Dichter und Bauer Franza von Suppè zafascynował mnie i to był moment, w którym koncrt pochłonął mnie i pokazał piękno całego przdsięwzięcia.
Polki i galopy nadały tempa i dodawały tak potrzebnej nam energii, któej nie mogliśmy na żywo przekazać, być może dlatego walce były zagrane za wolno, bo nie było dla kogo się śpieszyć?
Bad’ner Mad’ln był protestem wobec zamknięcia hoteli i uzdrowisk w zaistniałej sytuacji, przez co nie mogliśmy poczuć atmosfery miasta oraz tego wyjątkowo odświętnego w tym roku wydarzenia.
Iwona Karpińska
Wrocław
Copyright © 2011-2023 CameralMusic.pl