Kwiat polskiej sceny na Tauron Nowa Muzyka Katowice 2023!

• 1988
• Avtomat
• Baasch
• Bartek Wąsik
• Błażej Król
• EABS meets Jaubi
• Earth Trax
• Fisz Emade Soundsystem
• Skalpel live band
• T’ien Lai
• YANN
• Zima Stulecia
• Karnety 2-dniowe i 3-dniowe w sprzedaży!
• Do 15 kwietnia karnety dostępne w niższych cenach!

Od największych gwiazd alternatywnego popu, przez undergroundowych didżejów i wirtuoza fortepianu, po eksperymentalne projekty dźwiękowe – latem w Katowicach usłyszymy pełny przekrój przez to, co w krajowej muzyce obecnie najciekawsze. Do programu 18. edycji festiwalu dołącza aż 12 artystów z Polski. Karnety do nabycia na stronie www.festiwalnowamuzyka.pl. Warto pospieszyć się z zakupem biletów, bo tylko do 15 kwietnia będą dostępne w niższej cenie!

Tauron Nowa Muzyka Katowice to festiwal, który od początku akcentuje lokalny charakter i co roku widać to po jego programie. Również 18. edycja festiwalu będzie obfitować w krajowych artystów. Fanów z pewnością ucieszy ogłoszenie kilku spośród największych osobowości polskiej sceny alternatywnej. Wszyscy pojawią się na festiwalu ze specjalnym repertuarem.

W czerwcu usłyszymy m.in. Laureata Paszportu Polityki 2022. Artysta kilkakrotnie występował na Tauron Nowa Muzyka Katowice z nieistniejącym już projektem Syny. 1988 zaprezentuje solowy materiał, którego inspiracją jest ambient, jungle i muzyka basowa. Nieskrępowana energia sceniczna to domena YANN, kolejnego twórcy około-rapowego, którego usłyszymy w Katowicach. Artysta związany z labelem Zdechłego Osy udanie łączy trap i punk. Radykalną elektronikę zaprezentuje Avtomat, czyli queerowy producent, didżej i wokalista związany z kolektywem Ciężki Brokat. W kontrapunkcie do wyżej wymienionych znajduje się Bartek Wąsik i jego wysmakowana wirtuozeria. Pianista podbił serca słuchaczy emocjonującymi interpretacjami twórczości Radiohead (album „Daydreamer”).

Z kolei doskonale znany i lubiany wokalista Baasch zaśpiewa w towarzystwie Y – wokalistki zespołu BOKKA, prezentując materiał z nadchodzącego, jeszcze nie wydanego albumu. W nowej formule zagrają także Fisz Emade. Tym razem bracia Waglewscy zaprezentują się w konwencji elektronicznego tria. W czerwcu w Katowicach usłyszymy wariacje na temat utworów znanych z płyt Tworzywa, ale w zupełnie innej formie. Będzie to pierwszy od lat częściowo improwizowany występ Fisza i Emade w takim składzie. Z kolei Błażej Król zagra materiał z najświeższego, siódmego już albumu „W każdym (polskim) domu”. Ta bardzo popowa i taneczna, choć również refleksyjna płyta pięknie wybrzmi na żywo w Katowicach!

Jak co roku na festiwalu nie zabraknie dobrego jazzu. EABS meets Jaubi to supergrupa powstała na bazie muzycznej fuzji jazzmanów z Polski i Pakistanu. Połączenie fortepianu, syntezatorów, potężnej sekcji dętej oraz soczystego basu i perkusji spotka się z mistrzami tabli i sarangi oraz subtelnymi akcentami gitary elektrycznej. Tej międzynarodowej orkiestry po prostu nie można przegapić.

Członkowie EABS wystąpią na festiwalu także pod nowym szyldem Zima Stulecia. Świeżo powołany projekt prezentuje elektroniczną wersję muzyki improwizowanej. Zderzenie cyfrowej i analogowej wersji jazzu zaprezentuje także Skalpel. Światowi ambasadorowie polskiej elektroniki powrócili w zeszłym roku ze świetną płytą „Origins”. Podczas festiwalu zagrają w 6-osobowym składzie. Podczas tegorocznego festiwalu będzie to z pewnością jeden z najbardziej obleganych koncertów.

Futurystyczną wizję współczesnej muzyki klubowej zaprezentuje Earth Trax, czyli Bartosz Kruczyński, jeden z najbardziej wszechstronnych polskich producentów i didżejów. Z kolei zespół T’ien Lai specjalizuje się w eksperymentach bazujących na inspiracjach z ulicznej muzyki miast Afryki i Ameryki Południowej. W skład grupy wchodzą uznani muzycy, jak perkusista Qba Janicki oraz klawiszowiec Łukasz Jędrzejczak (JAVVA, Alameda 5) i gitarzysta Jakub Ziołek (Stara Rzeka, Alameda 5). Ich występ może stać się jednym z największych zaskoczeń podczas tegorocznej edycji festiwalu.

I nie będzie to koniec niespodzianek, bo odsłanianie programu Tauron Nowa Muzyka Katowice 2023 nadal trwa. Kolejni artyści dołączą już niebawem. W sprzedaży pozostają karnety 2-dniowe w cenie 349 PLN, jak i karnety 3-dniowe w cenie 439 PLN. Warto podjąć decyzję o zakupie już teraz, bo po 15 kwietnia cena biletów wzrośnie.

Niepowtarzalne emocje, zapadające w pamięć koncerty, wyjątkowi artyści i unikatowa lokalizacja – oto najkrótszy przepis na festiwal Tauron Nowa Muzyka Katowice. Warto odwiedzić go ponownie.

Tauron Nowa Muzyka Katowice
08–11.06.2023

● 1988 ● Avtomat ● Answer Code Request ● Baasch ● Best Boy Electric ● Billy Woods ● Bartek Wąsik ● Błażej Król ● Clark (live) ● EABS meets Jaubi ● Earth Trax ● Fisz Emade Soundsystem ● Helena Hauff ● Joep Beving ● Komfortrauschen ● Max Cooper 3D/AV live ● MMM (Errosmith x Fiedel) ● Mykki Blanco ● Oneohtrix Point Never ● Orbital ● Pantha Du Prince ● Romare ● Röyksopp live ● Skalpel live band ● Sudan Archives ● Talaboman ● Tangerine Dream ● Theon Cross ● T’ien Lai ● William Basinski ● YANN ● Zima Stulecia ● i wielu, wielu innych… ●

Więcej informacji o festiwalu na oficjalnej stronie internetowej:
festiwalnowamuzyka.pl

Więcej informacji o artystach:

1988
Laureat Paszportu Polityki 2022. Przemysław Jankowiak to pochodzący ze Szczecina, ale związany z Gdynią muzyk, producent muzyczny, kompozytor i wydawca. Znany m.in. z zespołu Syny, współpracy z Włodim oraz z solowej działalności. Współzałożyciel nieistniejącej już wytwórni Latarnia Records. Prowadził autorską audycję Ring The Alarm w newonce.radio. Pod szyldem 1988 publikuje głównie instrumentalne wydawnictwa, które można określić jako eksperymenty w obrębie muzyki basowej, ambientu, jungle oraz hip-hopu. Najnowszy album, wydana w maju 2022 roku płyta „Ruleta” to przedsięwzięcie na dużo większą skalę. 1988 zebrał na niej ponad trzydziestu artystów i artystek, tworząc swoją autorską wizję płyty producenckiej.
www.facebook.com/1988synu
www.instagram.com/1988synu/
soundcloud.com/1988synu
open.spotify.com/artist/1cEKae6J83197V4jUz0GSJ

Avtomat
Osoba o zbyt dużej ilości zainteresowań. To otwarcie queerowy kompozytor, producent muzyczny, didżej i wokalista, część składowa kolektywu Ciężki Brokat i były członek Oramics (2019–2022). To również jeden ze współzałożycieli Radio Kapitał, polski ambasador Keychange i rezydent SHAPE Platform 2021, ale również projektant graficzny, typograf i ilustrator 3D. Przez ostatnie 11 lat przeszedł niejedną metamorfozę, od fascynacji czysto syntetycznym brzmieniem, przez wielogłosowe śpiewy z projektem Pleśni, po poszarpane rytmicznie klubowe brzmienia z EP-ek „Gusła (Human Rites)” dla wytwórni Tańce, wydanej w londyńskim 51-53 Records „Doolska” i ostatniej „Lamenty”. Miał okazję zaprezentować się na takich festiwalach jak Unsound, CTM, Schiev, Up To Date, Tauron Nowa Muzyka, Les Siestes Electroniques czy Audioriver, w klubach w Polsce i zagranicą, nagrywał miksy dla globalnej prasy muzycznej, remiksował artystów takich jak Kamp czy Baasch, a także tworzył muzykę na potrzeby spektakli teatralnych. W klubie jego 15-letnie doświadczenie na scenie queerowej, antyfaszystowskiej i undergroundowej owocuje prawie irytująco eklektycznym leksykonem najbardziej postępowych brzmień dzisiejszej sceny elektronicznej. Avtomat łączy nietypowe podziały rytmiczne, przyprawiając wszystko improwizowanymi na żywo wokalami.
www.facebook.com/AvtomatMusic
www.instagram.com/AvtomatMusic
www.soundcloud.com/avtomatmusic
ra.co/dj/avtomat
open.spotify.com/artist/2WtjfyhUnUtXa6xB2cHAnj

Baasch
Wokalista, producent, kompozytor, autor tekstów. Jeden z najbardziej cenionych i oryginalnych artystów na polskiej scenie alternatywnej i elektronicznej. Jego albumy zebrały świetne recenzje i znalazły się w licznych rankingach polskich płyt roku. Muzyka Baascha to hipnotyzujący, sugestywny wokal, mroczne brzmienia i chwytliwe melodie. Sam pisze, komponuje i produkuje swoje nagrania. Wypracował własny, rozpoznawalny styl sprawnie poruszając się pomiędzy muzyką elektroniczną a synth-popem. Zagrał na najważniejszych festiwalach w kraju: Open’er Festival, Tauron Nowa Muzyka, Audioriver Festival, Orange Warsaw Festival, T-Mobile Nowe Horyzonty. Koncertował też za granicą: Niemcy, Francja, Islandia, Chiny, Chechy, Litwa, Rumunia. Baasch współpracuje z dużą częścią polskiej ambitnej sceny elektronicznej. Pracował z takimi artystami jak: Rysy, Bokka, Mary Komasa, Novika, Wojtek Urbański, Agim i wielu innych. Skomponował także muzykę do głośnego filmu “Płynące Wieżowce” w reżyserii Tomasza Wasilewskiego.
www.facebook.com/baaschmusic
www.instagram.com/baaschmusic/
soundcloud.com/baaschmusic
open.spotify.com/artist/063D0MKbIbbBjKgtYRGBga

Bartek Wąsik
Pianista, kompozytor i aranżer, laureat wielu krajowych i międzynarodowych konkursów, nagrody fonograficznej Fryderyk oraz Paszportu „Polityki” 2014. Występował w Europie, Azji i obu Amerykach. W Carnegie Hall i Chicago Symphony Hall prezentował własne opracowania utworów Fryderyka Chopina. Jego projekt Nowa Warszawa, wykonany wraz ze Stanisławą Celińską i z Royal String Quartet, spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem krytyki i został uhonorowany Gwarancją Kultury i Wdechami. Współpracował m. in. z Bartkiem Konopką (film „Nowa Warszawa”), Janem Komasą (widowisko „Ksenofonia”), Arturem Rojkiem („Symfonia przemysłowa”), Adamem Strugiem („Requiem ludowe”, uhonorowane Folkowym Fonogramem Roku), Katarzyną Nosowską, Ralphem Kaminskim (album „Kora”), czy Dorotą Miśkiewicz („Lutosławski, Tuwim – Piosenki nie tylko dla dzieci” – Złota Płyta). Jest założycielem i członkiem Lutosławski Piano Duo (laureaci nagrody Koryfeusz Muzyki Polskiej 2020) i kwartetu Kwadrofonik, z którym w 2021 roku otrzymał Fryderyka za album „Astronomia poety. Baczyński”, zawierający piosenki skomponowane razem z Melą Koteluk do słów Krzysztofa Kamila Baczyńskiego. Od 2020 roku jest autorem, organizatorem i wykonawcą cyklu letnich koncertów Pianokrąg, które odbywają się w warszawskiej Królikarni.
www.facebook.com/profile.php
bartekwasik.com/
www.instagram.com/bartolomeovonsick/
open.spotify.com/artist/0ciNlHAkUTkFrV92LGRDDo

Błażej Król
Wokalista, autor tekstów oraz kompozytor. Muzyk posługuje się bardzo różnorodnymi formami wyrazu, swobodnie operując klasycznymi środkami, jak i wplatając w nie niekonwencjonalne elementy. Jego piosenki są przejawem artystycznej fuzji, łączącej w sobie muzyczną brawurę oraz poetycką wrażliwość. Kuszące słowa podane są na psychodelicznym gruncie, symbolizm łamie się na paraliżujący realizm, zaskakują eksperymenty ze strukturą i igranie z konceptem utworu. Do tej pory artysta wydał sześć solowych płyt: „Nielot” (2014), „Wij” (2015), „Przez sen” (2016), „Przewijanie na podglądzie” (2018), „Nieumiarkowania” (2019) oraz „Dziękuję” (2021). W 2019 roku otrzymał prestiżowy Paszport Polityki. Rok później został wyróżniony Fryderykiem w kategorii Autor Roku i razem z Darią Zawiałow oraz Igo dołączył do Orkiestry Męskiego Grania. Siódmy album Błażeja Króla zatytułowany „W każdym (polskim) domu” ukazał się 9 lutego 2023 roku. Na krążku znajdują się single „Miałem już nie tańczyć”, „10 lat” oraz duet „Przyszedłem tu…” nagrany razem z Quebonafide. Artysta pożegnał się z erą płyty „DZIĘKUJĘ” i wraca w zupełnie nowej, nieznanej dotąd odsłonie. Znajome, czasami trudne, czasami kojące emocje, Błażej Król położył na popowych fundamentach, co zaowocowało stworzeniem refleksyjno-tanecznego krążka.
www.facebook.com/krolkrolkrolkrol/
www.instagram.com/krol_krol_/
open.spotify.com/artist/0gH4VBwt5MwWomiOXloDC4

EABS meets Jaubi
Muzyczna fuzja futurystycznego jazzu z Polski z tradycyjną muzyką Pakistanu. Wrocław i Lahore są oddalone od siebie o niemal 7 tys. km, ale mimo ogromnej odległości, która dzieli muzyków z EABS i Jaubi, te dwa zespoły znajdują zadziwiająco dużo punktów wspólnych. To zarówno mocne przywiązanie do lokalności, jak i szacunek do tradycji, skłonności do wplatania elementów hip-hopu oraz fundament w postaci umiłowania do improwizacji i spiritual jazzu.
Niecodzienny most między Polską a Pakistanem został wzniesiony na płytach Jaubi wydawanych w Astigmatic Records oraz na wyprawie Latarnika do Lahoreu, czego efektem jest szeroko komentowany album „Nafs at Peace” i rewizycie Zohaiba, Dhaniego i Aliego w Polsce, czego zapisem jest z kolei longplay EABS meets Jaubi „In Search of a Better Tomorrow”. Połączenie fortepianu, syntezatorów, potężnej sekcji dętej oraz charakterystycznego dla EABS soczystego basu i perkusji spotka się z mistrzami tabli i sarangi oraz subtelnymi akcentami gitary elektrycznej. Prawdziwy tłum na scenie: 8 muzyków. Tej międzynarodowej orkiestry po prostu nie można przegapić! Na koncertach EABS meets Jaubi wystąpią następujący muzycy:

Członkowie EABS:
Marek “Latarnik” Pędziwiatr – fortepian, Fender Rhodes Mark II, Nord Stage 2, Moog Voyager
Marcin Rak – perkusja
Paweł “Wuja HZG” Stachowiak – gitara basowa, Moog Little Phatty
Olaf Węgier – saksofony: tenor, sopran; klarnet basowy
Jakub Kurek – trąbka

Członkowie Jaubi:
Ali Riaz Baqar – gitara
Kashif Ali Dhani – tabla, wokale
Zohaib Hassan Khan – sarangi

www.eabs.pl/
www.jaubimusic.com/
www.facebook.com/ElectroAcousticBeatSessions/
www.facebook.com/jaubimusic
www.instagram.com/eabs.pl/
www.instagram.com/jaubimusic/
twitter.com/jaubi_band
soundcloud.com/eabs_eabs
open.spotify.com/artist/5YkOoDfxepfrbbyuimbo8c

Earth Trax
Producent i DJ z Warszawy, który porusza się miedzy kilkoma gatunkami muzyki klubowej. Brzmienie jego debiutanckiego albumu (2020) Resident Advisor określił „słodko-gorzkimi chwilami na parkiecie”. Jego płyty ukazały się w wytwórniach takich jak Shall Not Fade, Phonica Records, Lapsus. W tym roku ukazał się jego czwarty album – „Closer Now”.
www.facebook.com/earthtraxonline/
soundcloud.com/earthtraxonline
www.instagram.com/earthtraxonline/
open.spotify.com/artist/2aIG9sDL3yGi38BST8RNmQ

Fisz Emade Soundsystem
Zespół Bartka i Piotra Waglewskich. Od 2000 roku wydali wspólnie kilkanaście albumów pod różnymi szyldami. Ich eklektyczna stylistyka zahacza o hiphop, jazz, rock, punk, dub i elektronikę. Jako pierwsi wprowadzili w polskim hiphopie miękkie brzmienia i wrażliwe teksty, nawiązując do klimatu nowojorskiego kolektywu Native Tongues (A Tribe Called Quest, De La Soul, Jungle Brothers). Od tamtego momentu bracia stale eksperymentują, starając się jednak by wszystkie ich projekty łączył jeden składnik – wysoka jakość. W czerwcu w Katowicach usłyszymy wariacje na temat utworów znanych z płyt Tworzywa, ale w zupełnie innej formie. Elektroniczne trio zaprezentuje instrumentalny set, przeplatany tekstami Fisza. Będzie to pierwsze od lat częściowo improwizowane wystąpienie w takim składzie. Na scenie pojawią się
Emade – instrumenty perkusyjne, elektronika
Fisz – vocal, dj
Mariusz Obijalski – instrumenty elektroniczne
tworzywo.com.pl/
www.facebook.com/FiszEmade/
www.instagram.com/fisz_emade_official/
open.spotify.com/artist/0YYxsW13yGiA2e80fu4VIA

Skalpel live band
Marcin Cichy i Igor Pudło przez lata łączyli inspiracje lokalną jazzową tradycją z fascynacją możliwościami nowej elektroniki. Ich nagrania zaciekawiły kultową wytwórnię Ninja Tune, dla których duet z Wrocławia nagrał dwa doskonale przyjęte krążki – „Skalpel” i „Konfusion”. Wydawnictwa zaowocowały nominacją do Gilles Peterson Worldwide Award, znakomitymi recenzjami i koncertami na całym świecie. Trzeci krążek „Transit”; oznaczał odejście od muzyki opartej na samplach w stronę kompozycji tworzonych przy pomocy wirtualnych instrumentów. Następnie zespół koncertował z big bandem, wykonując studyjne kompozycje w aranżacjach na 17-osobową orkiestrę. Czwarty album grupy „Highlitght” ukazał się w marcu 2020 roku nakładem kultowej oficyny !K7 Records. To najbardziej eklektyczna płyta w karierze Skalpela. Najnowszy, piąty album grupy zatytułowany „Origins” ukazał się 5 listopada 2022 roku.
skalpel.net/
www.facebook.com/Skalpel/
www.youtube.com/user/SkalpelMusic
twitter.com/Skalpelmusic
skalpel.bandcamp.com/
open.spotify.com/artist/4NMgXxIMZeiJ5PqxdA0t6q

T’ien Lai
Nazwa grupy pochodzi od marki papierosów palonych przez głównego bohatera powieści „Człowiek z Wysokiego Zamku” Philipa K. Dicka. W wolnym tłumaczeniu z języka japońskiego znaczy „niebiańska muzyka”. Grupa powstała jako duet Łukasza Jędrzejczaka i Jakuba Ziołka, wykonujący dronowe i noise'owe muzyczne kolaże z wykorzystaniem starych polskich radioodbiorników Śnieżka. Następnie artyści zaczęli wplatać do swej muzyki afrykańskie i południowoamerykańskie rytmy. Ten okres podsumował album „RHTHM” (Monotype, 2015), a zespół rozrósł się do kwartetu. Obecnie T’ien Lai tworzy trzech muzyków: Qba Janicki, Łukasz Jędrzejczak i Jakub Ziołek, zaś muzycznym punktem odniesienia stały się sceny klubowe Luandy, Lizbony, Durbanu, Kampali, Rio de Janeiro i eksperymenty z takimi gatunkami jak kuduro, batida, digidub, gqom i baile funk, które muzycy określają jako "konk".
Muzyka T’ien Lai zbliżyła się do plemiennego, industrialnego techno. łączącego agresywną elektronikę z żywym graniem na bębnach. Zespół skupił się na występach na żywo, w 2016 roku został częścią platformy Shape oraz zagrał na festiwalach CTM (Berlin), Unsound (Kraków), Luminato (Toronto), Rocolectiv (Bukareszt), Open’er (Gdynia), Phono (Odense) i wielu innych.
www.facebook.com/tienlai26/
www.instagram.com/tien_lai_band_/
open.spotify.com/artist/4UC0HJiPE6acoFZ9kT8vbS

YANN
To kolejny po Zdechłym Osie przedstawiciel utworzonego przez tego rapera kolektywu Thirdeye. Muzykę spod szyldu YANN wypełniają brudne gitarowe brzmienia, punkowa energia i proste chwytliwe melodie. Jego nagrania to połączenie hip hopu, new age punka i trapu. W przeciwieństwie do Osy występuje z żywymi instrumentami, a na scenie wspiera go pięcioosobowy zespół. Na żywo wokal YANN uzupełnia zarówno perkusja, jak i rozstrojona gitara. Premiera debiutanckiej płyty artysty planowana jest na maj 2023 roku.
thirdeyeszmato.online/
www.facebook.com/yannexit
www.instagram.com/yann.exit/
open.spotify.com/artist/7rVhk45gzjlzkf1XOIWlfp

Zima Stulecia
Duet, który mógł nigdy nie powstać. W 2006 roku Latarnik pochodzący ze Świnoujścia oraz Cancer G z Rycerki Dolnej spotkali się, jeszcze jako początkujący muzycy, na warsztatach jazzowych w Pułtusku. Gdy dowiedzieli się o tym, skąd pochodzą i że dzieli ich niemal 800 km, to mimo ogromnej chemii w graniu żartobliwie pożegnali się zdaniem: “fajnie się grało!”. Sądzili, że już nigdy się nie spotkają. Nikt z nich wtedy nie przypuszczał, że za kilka lat we Wrocławiu stworzą dwa z najciekawszych współczesnych jazzowych zespołów w Polsce: EABS i Błoto. Obaj artyści urodzili się w styczniu 1987 roku. Wtedy miała miejsce ostatnia z historycznych zim stulecia nad Wisłą, która ostatecznie przesądziła o nazwie zespołu. Tegoroczny album „Minus 30°C” to dokumentacja niewerbalnego działania bratnich dusz, a także owoc muzycznej współpracy trwającej nieprzerwanie od 16 lat. Muzyka Zimy Stulecia jest trudna do gatunkowego szufladkowania. Oscyluje wokół melancholijnej muzyki elektronicznej. Dla jednych będzie to techno, inni usłyszą tu częściej elementy house’u, a to wszystko w towarzystwie muzyki improwizowanej na syntezatory i perkusje.
www.facebook.com/ZimaStulecia87/
zimastulecia.bandcamp.com/
open.spotify.com/artist/6zipCNbD8O4KIXfKhCaEsK

Powiązane Video Wszystkie video

Flying Steps - Red Bull Flying Bach - Eurowizja 2011
Martha Argerich Schumann - Sceny dzieci?ce
Stanis?awa Celi?ska, Bartek W?sik & Royal String Quartet - Warszawa (T. Love)
Królestwo Beskidu - Cysorka (Nowa Tradycja 2015)

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Jeremi UBG 00 2023 911 pokrowiec na ukulele koncertowe
Ernie Ball 2023 Paradigm Super Slinky struny do gitary elektrycznej 9-42
Bull Cases TT1412 pokrowiec na tom 14x12″
Bull Cases SD13 pokrowiec na werbel 13 x 5,5/6,5″

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl