Kariera naukowa: studia pianistyczne - Państwowa Wyższa Szkoła Muzyczna we Wrocławiu (w klasie prof. Włodzimierza Obidowicza), (1972); Królewskie Konserwatorium w Brukseli (w klasie prof. Jean Claude Vanden-Eydena) (1984); podyplomowe studia mistrzowskie w Juilliard School of Music w Nowym Jorku w klasie prof. Josepha Kalichsteina i prof. Abbey Simona (1987). Tytuł naukowy prof. sztuk muzycznych (1992).
Staże i współpraca zagraniczna: prywatne stypendium wybitnego pianisty amerykańskiego Malcolma Fragera., stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki Rządu Belgijskiego (1984) oraz Fundacji Barbary Piaseckiej-Johnson w Stanach Zjednoczonych (1986).
Kariera zawodowa: pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Muzycznej we Wrocławiu (od 1972), Akademii Muzycznej w Poznaniu (od 1996-2002).
Pełnione funkcje: Akademia Muzyczna we Wrocławiu: kierownik Katedry Fortepianu (od 2001); prorektor ds. naukowo-dydaktycznych (1999-2002); od 2002-2008 i 2016-… rektor tej uczelni.
Działalność artystyczna: solista i kameralista; koncerty w Polsce, Anglii, Belgii, Holandii, Niemczech, Szwajcarii, Rosji, Ukrainie, Luksemburgu, b. Czechosłowacji, Austrii, Stanach Zjednoczonych, Australii, Korei, Łotwie i we Włoszech. Nagrania płytowe, radiowe i telewizyjne. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów pianistycznych; kursy mistrzowskie w Polsce, Holandii, Łotwie, Rumunii, Niemczech, Izraelu, Serbii, Islandii.
Inne: członek Rady Szkolnictwa Artystycznego w Ministerstwie Kultury (2002–2004); członek Komisji Akredytacyjnej – Proces Boloński – Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP); przewodniczący Akredytacyjnej Komisji Uczelni Artystycznych (AKUA); wiceprzewodniczący Konferencji Rektorów Uczelni Artystycznych (KRUA); ekspert do spraw tworzenia standardów na kierunkach instrumentalistyka oraz jazz i muzyka estradowa; członek Komisji Ekonomicznej KRASP; członek Zespołu do spraw opracowania procedury i kryteriów oceny dorobku naukowego przy Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego; członek Zespołu ds. Opracowania Modelu Awansu Naukowego w Polsce KRASP; członek zarządu sieci europejskich uczelni artystycznych Chain of Music and Dance (CHAIN); członek Polifonia Tuning Working Group w ramach Association Européenne des Conservatoires, Académies de Musique et Musikhochschulen (AEC); członek Polifonia Accreditation Working Group w ramach Association Européenne des Conservatoires, Académies de Musique et Musikhochschulen (AEC); AEC Tuning Counselor (europejski doradca procesu Tuning AEC); od 2010 r. członek 9-osobowej Rady Głównej Stowarzyszenia Europejskich Uczelni Muzycznych (Association Européenne des Conservatoires, Académies de Musique et Musikhochschulen - AEC, Council member); członek 5-osobowego Europejskiego Komitetu Akredytacyjnego Stowarzyszenia Europejskich Uczelni Muzycznych (AEC Accreditation Committee); ekspert w procedurach akredytacyjnych przeprowadzanych przez European University Association (EUA) i Association Européenne des Conservatoires; członek Rady Głównej Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego; ekspert boloński nominowany przez Ministra MNiSW; przewodniczący zespołu MNiSW tworzącego Krajowe Ramy Kwalifikacji dla obszaru SZTUKA.
Jest absolwentem dwóch specjalności: teorii muzyki /1977/ oraz dyrygentury symfonicznej /1988/, w klasie doc. Renarda Czajkowskiego, w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, w której skończyła również Studium Prowadzenia Zespołów Wokalnych i Instrumentalnych. Podyplomowe Studia Chórmistrzowskie ukończyła z wyróżnieniem w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. W 1977r. rozpoczęła pracę w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej (obecnie Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego) we Wrocławiu. W lutym 1992r. uzyskała kwalifikacje I-go stopnia, 22 stycznia 1997r., uchwałą Rady Wydziału Kompozycji, Teorii, Wychowania Muzycznego i Rytmiki Akademii Muzycznej w Łodzi, uzyskała kwalifikacje II-go stopnia w zakresie prowadzenia zespołów wokalnych i wokalno-instrumentalnych. W 2009 r. uzyskała tytuł profesora sztuk muzycznych.
W latach 2002-2008 była Prodziekanem Wydziału Edukacji Muzycznej, w latach 2008-2012 pełniła funkcję Dziekana Wydziału Edukacji Muzycznej, a od roku 2012 pełni funkcję Prorektora ds. Studenckich i Dydaktyki. Od roku 1997 do 2012 była Kierownikiem Katedry Edukacji Muzycznej, zwanej wcześniej Katedrą Wychowania Muzycznego. Od roku 2012 jest Kierownikiem Katedry Chóralistyki i Prowadzenia Zespołów. Od 1991 r. jest kierownikiem artystycznym Orkiestry Smyczkowej Wydziału Edukacji Muzycznej Akademii Muzycznej we Wrocławiu, z którą wielokrotnie występowała z programem dzieł instrumentalnych i wokalno-instrumentanych, współpracując z wszystkimi chórami Akademii Muzycznej, a także z wieloma chórami wrocławskimi. Inne zajęcia, to: dyrygowanie, metodologia i seminarium pracy magisterskiej.Prowadzi ożywioną działalność organizacyjną i naukową. Od marca 1999r. jest kierownikiem organizacyjnym i merytorycznym audycji umuzykalniających dla dzieci z wrocławskich szkół ogólnokształcących z klas IV-VI, a od maja 2003r. kierownikiem artystycznym koncertów umuzykalniających dla dzieci z klas I-III. Jest uczestnikiem licznych konferencji naukowych i autorem publikacji.
W czasie pierwszych studiów, w 1975r., podjęła dodatkową pracę w Zespole Pieśni i Tańca Jedliniok, działającym przy Akademii Rolniczej we Wrocławiu, na stanowisku kierownika muzycznego. Z ruchem amatorskim związana jest do chwili obecnej. Pracowała kolejno w Zespole Pieśni i Tańca Ślężanie i w Zespole Pieśni i Tańca Wrocław. Od 1989 r. jest kierownikiem muzycznym Zespołu Pieśni i Tańca Kalina Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, z którym koncertuje w kraju i za granicą, biorąc udział w licznych Międzynarodowych Festiwalach Folklorystycznych ( m. in. w Egipcie, Francji, Hiszpanii, Korei, Niemczech, Rumunii), a także w Międzynarodowym Forum Kultury w Meksyku.
W latach 1990-1991 była kierownikiem muzycznym Dziecięcej Sceny Operowej, działającej przy Centrum Sztuki Impart we Wrocławiu.
Współpracuje z projektem „Śpiewający Wrocław” i „Śpiewająca Polska”. Jest jurorem konkursów i przeglądów chóralnych, laureatką wielu Nagród Rektorskich, za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania odznaczona Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
Laureat II Ogólnopolskiego Konkursu Gitary Klasycznej w Łodzi w 1973 roku. W latach 1975-79 studiował jako stypendysta Ministerstwa Kultury i Sztuki w „Franz-Liszt Musikhochschule” w Weimarze w klasie gitary prof.Ursuli Peter i doc. Moniki Rost. Od 1979 roku zatrudniony w szkolnictwie muzycznym podstawowego i średniego szczebla we Wrocławiu, od 1980 – w ówczesnej PWSM we Wrocławiu. W 1983 roku wygrał konkurs na asystenta klasy gitary, w 1988 zrealizował przewód doktorski, w 1993 – habilitacyjny.
W 2000 roku otrzymał profesurę tytularną. W latach 1990-93 pełnił funkcję dziekana Wydziału Instrumentalnego AM we Wrocławiu, obecnie jest kierownikiem Katedry Instrumentów Smyczkowych. Od 2007 roku prowadzi także klasę gitary w Akademii Muzycznej w Poznaniu. Od roku 2016 pełni funkcję Prorektora ds. Artystycznych i Naukowych.
W trakcie swojej działalności artystycznej występował z recitalami solowymi w Polsce, Czechosłowacji, na Węgrzech, w Hiszpanii, Niemczech, Holandii. Był solistą koncertów symfonicznych z orkiestrami filharmonii w: Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Szczecinie, Bydgoszczy, Opolu, Rzeszowie, Wałbrzychu, Jeleniej Górze. W zakresie kameralistyki występował w duecie z fletem (w Polsce i w Niemczech) oraz w „Complesso di Musica Antica” prof. E. Sąsiadka, grając na lutni. W 2009 roku stworzył wraz ze swoimi studentami zespół „Jacaras”, wykonujący muzykę Hiszpanii XVII wieku, w którym gra na timple canario.
Ucząc w szkołach muzycznych wszystkich szczebli (od 1998 roku także w „Szkole Talentów” w Poznaniu) wykształcił wielu znakomitych gitarzystów, tworzących dziś gitarową elitę Polski, takich jak: Krzysztof Pełech, Łukasz Kuropaczewski, Marek Pasieczny, Krzysztof Meisinger, Robert Horna, Anna Pietrzak, Jakub Kościuszko. Wielokrotnie prowadził kursy mistrzowskie w Polsce i za granicą, m.in. na festiwalach w Mikulovie i Kutnej Horze (Czechy), Esztergom (Węgry), Castro Urdiales, Santander, Ingenio/Gran Canaria (Hiszpania), Rotenburg, Erwitte (Niemcy). Był zapraszany do prowadzenia lekcji w Wyższych Szkołach Muzycznych w: Wiedniu, Budapeszcie, Granadzie, Weimarze, Grazu, Munster, Enschede, Szeged, Rovigo, a także w polskich Akademiach Muzycznych (Kraków, Katowice). Wielokrotnie był też jurorem jako członek lub przewodniczący komisji konkursów gitarowych wszystkich szczebli, w Polsce oraz w Czechach, na Węgrzech, w Niemczech i w Hiszpanii.
W 1991 roku stworzył Międzynarodowy Kurs Gitarowy w Szczawnie Zdroju, który miał 17 edycji do 2007 roku. Dla dwumiesięcznika fachowego „Świat Gitary” (już nieistniejącego) pisał w latach 1998-2002 felietony – łącznie ok. 30. Był konsultantem podręczników do nauki gry na gitarze, a także współautorem „Metodyki gry na gitarze” (wyd. Absonic 2009). Był też recenzentem i promotorem przewodów doktorskich, habilitacyjnych i dokumentacji profesorskich.
Odznaczony medalem „Zasłużony dla Kultury Polskiej”.