MUZYKA WSPÓŁCZESNA NIE GRYZIE: Spotkania z kompozytorami

Po raz drugi zapraszamy na spotkania z wybitnymi kompozytorami, którzy podzielą się swoimi fascynacjami, swoim widzeniem świata i miejsca, jakie w tym świecie zajmuje ich muzyka. Wszystkie spotkania, bogato ilustrowane muzyką, fotografiami i wideo, odbędą się w Lokalu Użytkowym, tuż przy Rynku Starego Miasta. Warto przyprowadzić znajomych - - taka okazja nie zdarza się często.


Niedziela 30.09.2012 r. godz. 17:00

Rafał Augustyn
Treść i forma. Tekst i język. Detal i ogół. Czy nadal mają sens? Pytanie o cel. Co trzeba, skoro wszystko można? Krytycy. Czego oczekiwać, a na co nie ma nadziei? Ur. w 1951 r. we Wrocławiu. Kompozytor, krytyk muzyczny, doktor nauk filologicznych. Stypendysta m.in. Salzburg Seminar, Foundation Acanthes i MacDowell Foundation. Wykonywany na licznych festiwalach w Polsce i na świecie (m.in. w 2001 i 2011 w Danii odbyły się cykliczne imprezy poświęcone jego twórczości). Przez wiele lat współtworzył programy „Warszawskiej Jesieni” i „Musica Polonica Nova”. Od 1973 r. pracuje w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, język polski wykładał także na State University of New York. Jego pierwsza płyta „Do ut des" w wykonaniu Kwartetu Śląskiego otrzymała Nagrodę Muzyczną Wrocławia i trzy nominacje do „Fryderyka".

Niedziela 7.10.2012 r. godz. 17:00
Sławomir Czarnecki
Nie zawsze, nie każdy. Czy młodzi są kreatywni? Nad-lustro świata. Kompozytor jako medium. Interface. Jak rozmawiać muzyką? Ur. w 1949 r. w Jeleniej Górze. Kompozytor i pedagog. Studiował kompozycję w Warszawie u Piotra Perkowskiego i Romualda Twardowskiego oraz w Paryżu u Oliviera Messiaena. Laureat łącznie 17 nagród kompozytorskich. Bliska jest mu estetyka pomodernistyczna, lubi nawiązywać do muzyki dawnej i folkloru. Prezes Oddziału Warszawskiego Związku Kompozytorów Polskich. Jako jeden z niewielu pedagogów w Polsce uczy improwizacji i kompozycji na etapie szkoły średniej. W Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 1 w Warszawie stworzył klasę propedeutyki kompozycji.

Niedziela 21.10.2012 r. godz. 17:00
Hanna Kulenty

Powiązania. Dźwięk, płótno, scena, ekran. Obsesja czasu. Pierwszy wymiar muzyki? Lenistwo. Po czym poznać twórczą ściemę? Ur. w 1961 r. w Białymstoku. Studiowała kompozycję w Warszawie u Włodzimierza Kotońskiego i w Amsterdamie u Louisa Andriessena. Laureatka wielu nagród kompozytorskich. Od 1989 r. pracuje jako wolny kompozytor w Polsce i w Holandii, realizując liczne zamówienia i korzystając ze stypendiów twórczych. Wykłada kompozycję w Europie i USA, jest jurorem wielu konkursów i festiwali muzycznych. Od lat konsekwentnie rozwija swoją teorię czasu w muzyce. Jest jednym z najszerzej znanych na świecie twórców polskiej muzyki współczesnej.

Niedziela 4.11.2012 r. godz. 17:00
Alicja Gronau

Opera teraz. Jak ją ugryźć i jak nie zostać pogryzionym? Zaczarowany ołówek. Partytura graficzna. Łokcie Dalcroze’a. O zawartości ciała w muzyce.
Ur. w 1957 r. w Warszawie. Studiowała teorię muzyki u Witolda Rudzińskiego oraz kompozycję u Mariana Borkowskiego w Warszawie. W latach 1974-86 uczestniczyła w pracach Eksperymentalnego Warsztatu Rytmiki. Od 1983 r. prowadzi działalność pedagogiczną, wykładając w Polsce i za granicą. Laureatka wielu nagród kompozytorskich. Autorka licznych artykułów, referatów i pokazów poświęconych nauczaniu kreatywnemu i technikom tańca w muzyce. Członek Rady Naukowej czasopisma „Musica Sacra Nova”, a także Kapituły Nagrody Przemysłu Fonograficznego „Fryderyk”.

Niedziela 18.11 2012 r. godz. 17:00
Bartosz Kowalski

Serce czy rozum. Miejsca krytyczne. Wyścigi. Po co nam konkursy kompozytorskie? Dystans. Jak lubić muzykę współczesną? Ur. w 1977 r. w Warszawie. Kompozytor, aranżer, instrumentalista. Studiował kompozycję u Sławomira Czarneckiego i Mariana Borkowskiego. Laureat 20 krajowych i międzynarodowych konkursów kompozytorskich. Autor blisko 100 wykonywanych w kraju i zagranicą kompozycji symfonicznych, chóralnych i kameralnych. Wykładowca Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie. W swoim dorobku ma też szereg aranżacji i instrumentacji utworów klasycznych i rozrywkowych. Bierze udział w licznych koncertach, performance’ach i instalacjach, m.in. z grupą „Sonofrenia”.

Niedziela 2.12.2012 r. godz. 17:00
Grażyna Pstrokońska-Nawratil

Inspiracja. Co Ty możesz zrobić dla kosmosu? Tęczowe mosty. Skarabeusz i słyszenie świata. Alicja i czary. Po co artyście doktorat? Ur. w 1947 r. we Wrocławiu. Kompozytorka i pedagog. Studiowała u Stefana Bolesława Poradowskiego i Tadeusza Natansona we Wrocławiu oraz u Pierre’a Bouleza i Oliviera Messiaena w Paryżu (m.in. muzykę elektroakustyczną). Profesor Akademii Muzycznej we Wrocławiu gdzie od 1991 r. kieruje Katedrą Kompozycji. Była także wykładowcą w poznańskiej AM. Jej utwory są regularnie wykonywane w Polsce i za granicą. Jest laureatką wielu nagród artystycznych. Współtworzyła m.in. programy festiwali „Warszawska Jesień” i „Musica Polonica Nova”.

Moderator spotkań - Małgorzata Kołcz

Absolwentka klasy kontrabasu gdańskiej Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz filologii klasycznej poznańskiego Uniwersytetu im. A. Mickiewicza. Kameralistka i muzyk orkiestrowy takich zespołów i orkiestr jak: Warsaw Camerata, Europejska Orkiestra Festiwalowa „Probaltica”, Mazowiecki Teatr Muzyczny im. J. Kiepury, Filharmonia Kaliska, Filharmonia Bałtycka, Polski Teatr Tańca Ewy Wycichowskiej i in. Aktywnie działa na rzecz upowszechniania muzyki poważnej i jej twórców, projektując i organizując wydarzenia promujące kulturę wyższą. Jest m.in. współtwórcą: projektu „Audio Stage”, warszawskich „Letnich Festiwali Nowego Miasta”, koncertu prawykonań „Muzyczne Pejzaże Czesława Miłosza”, festiwalu „Muzyka Słów Zbigniewa Herberta”, cyklu „Warszawskie Prawykonania 2010”. Współpracuje m.in. z festiwalami: „Probaltica”, „Warszawska Jesień” i „Audio Art”.

Organizator - Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej www.ptmw.art.pl
Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej powstało w 1923 r. Jego współzałożycielem i pierwszym prezesem był Karol Szymanowski. PTMW jest członkiem Międzynarodowego Towarzystwa Muzyki Współczesnej (ISCM), organizacji afiliowanej przy UNESCO, zrzeszającej ponad 40 państw. Towarzystwo zajmuje się popularyzacją najnowszej twórczości kompozytorskiej. Jego członkami są wybitni kompozytorzy, wykonawcy, muzykolodzy oraz miłośnicy nowej muzyki.

Miejsce spotkań - Lokal Użytkowy www.lokaluzytkowy.org
Lokal Użytkowy to otwarta przestrzeń działań artystycznych. Pytamy znajomych, jakie mają pomysły i prosimy ich aby zapytali o to samo swoich znajomych. Tak tworzy się miejsce i jego klimat. Zawsze można do nas przyjść albo napisać – czekamy na wasze pomysły. Adaptacja i wyposażenie klubu było współfinansowane w latach 2007/08 oraz 2010 ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura Kultury.

Serdecznie zapraszamy!

Cykl „Muzyka współczesna nie gryzie” ma na celu propagowanie muzyki współczesnej i jej twórców przy zastosowaniu nowatorskich technik edukacyjnych. Celem spotkań jest również przygotowanie słuchaczy do świadomego i aktywnego odbioru muzyki powstającej w obecnych czasach.


Projekt dofinansowano ze środków Miasta Stołecznego Warszawy oraz Stowarzyszenia Autorów ZAiKS
Organizator: Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej /
www.ptmw.art.pl
Koordynator projektu: Jarosław Siwiński / tel. 531 727 907
Szczegółowe informacje pod nr tel. tel. 790 395 228 oraz na stronie www.ptmw.art.pl Organizator: Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej Współfinansowanie: Miasto Stołeczne Warszawa, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS Współpraca: Lokal Użytkowy, Art Deco Group, Emes Patroni medialni: Program Drugi Polskiego Radia, Polskie Centrum Informacji Muzycznej POLMIC, Wawcity.pl, Projektor Kulturalny Koordynator projektu: Jarosław Siwiński

Powiązane Video Wszystkie video

Urszula Jasiecka-Bury - Klawesyn, Organy, Barok - wywiad
„poG?OSka” – odcinek 4
Kasia Gacek-Duda i etnoflety - Rozmowy o muzyce
Jezus malusie?ki

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Akmuz L-LUX - dostawka do statywu, na drugi poziom
Athletic KB-D2 dostawka rwnolega do statywu klawiszowego na drugi instrument
Athletic KB-D1 dostawka ktowa do statywu klawiszowego na drugi instrument
K&M 18813 nadstawka do statywu 18810 OMEGA - na drugi instrument lub laptop

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl