26 sierpnia w Bröllin niedaleko Pasewalku odbył się sceniczny debiut młodych śpewaków, w tym studentki i absolwentek Akademii Sztuki w Szczecinie.
Utrzymany w niezmienionym stanie od 1233 roku majątek dworski w Bröllin stał się niedawno na kilka tygodni przed premierą domem dla międzynarodowego grona młodych muzyków, którzy, w tym od 25 lat użytkowanym dla celów kultury miejscu, wystawili mozartowską operę „Czarodziejski flet”. Organizatorem wydarzenia był Festiwal Opernale, z właściwą siedzibą w barokowym dworku w Griebenow, 5 km od Greifswaldu. Z racji wyglądu i wielowiekowej historii oba majątki lata temu poddały się ogólnoużywanemu nazewnictwu i przyjęły nazwy zamków, a może nawet celniej tłumacząc - pałacy.
Zgodnie z ideą Festiwalu Opernale spektakl miał na celu wyjście do odbiorców zamieszkałych w miejscach oddalonych od wielkich centrów kultury oraz promocję młodych talentów. Zamysł reżyserski (Henriette Sehmsdorf) zakładał także pozyskanie słuchaczy dzięki zabiegowi wprowadzenia na scenę w roli komentatora aktorki operującej niemiecką gwarą (Petra Schwaan- Nandke). Spotkało się to z bardzo ciepłym odbiorem publiczności, podobnie jak sceny śpiewane, wykonane w oryginalnej formie. Na najwieksze uznanie zasługują odtwórcy głównych ról: Pamina (Claudia Roick, absolwentka Akademii Muzycznej w Rostoku), Tamino (Ferdinand Keller, student Akademii Berlińskiej), Królowa Nocy SuJin Bae (zwycieżczyni Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Giulio Perottiego w Ueckermünde 2015, absolwentka Akademii Sztuki w Berlinie), młodziutki, bo zaledwie 22-letni, ale znakomicie zapowiadający się polski bas Michał Rudziński (Akademia Muzyczna w Łodzi) oraz Papageno (bardziej doświadczony scenicznie Lars Grünwoldt). Świetnie spisały się także szczecińskie debiutantki w rolach trzech Chłopców: Agata Porczak, Aleksandra Wojtachnia i Wanda Wojciechowska z Akademii Sztuki w Szczecinie). Wrażenie wywarł i chór opery złożony ze szczecińskich studentów Akademii Sztuki, przygotowany przez prof. Barbarę Halec i pianistkę Karolinę Stańczyk. O konsultacje wokalne solistów w operze poproszono dr Sylwię Burnicka – Kalischewską, która pełniła także funkcję koordynatora projektu pomiędzy Opernale i Akademią Sztuki.
Przedstawienie sprawnie poprowadził za pulpitem dyrygenckim Georg Christoph Sandmann. Zachwycona publiczność powstała z miejsc gorącymi oklaskami nagrodziła artystów za udaną premierę.
Kolejne wystawienia odbędą się w Pałacu Griebenow od 9 do 11 września. Bilety w cenie 10 – 35 euro. Dla publiczności z Polski oferowane są zniżki.
Szczegóły na www.opernale.de.
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl