Spektakularna Gala Operowa w Filharmonii Łódzkiej

Filharmonia Łódzka z przykrością informuje, że w związku z chorobą Mariusza Kwietnia Gala Operowa zaplanowana na 27 stycznia 2018 r., i wszystkie wydarzenia jej towarzyszące, nie odbędą się. Koncert z udziałem Mariusza Kwietnia i Joanny Woś zostaje przeniesiony na 27 maja 2018 r. Zakupione bilety zachowują ważność. Rezerwacje zostaną automatycznie przebukowane lub będą zwracane peniądze za bilety.


27 stycznia w Filharmonii Łódzkiej wystąpią gwiazdy największych scen operowych. Mariusz Kwiecień i Joanna Woś zaśpiewają najsłynniejsze arie. Mecenasem koncertu jest firma Atlas.

Znakomity baryton, który w swoim dorobku artystycznym ma m.in. występy w Metropolitan Opera, Covent Garden, Operze Wiedeńskiej, Operze Paryskiej, Operze Bawarskiej czy Lyric Opera w Chicago oraz primadonna Teatru Wielkiego w Łodzi, współpracująca z tak prestiżowymi teatrami operowymi jak Opera Narodowa w Warszawie, londyński Royal Festival Hall, frankfurcka Alter Oper czy berlińska Deutsche Oper, zaprezentują publiczności najpiękniejsze arie i duety. W ich wykonaniu będzie można usłyszeć utwory wybitnych włoskich kompozytorów, w tym fragmenty „Cyrulika sewilskiego” Gioacchina Rossiniego, „Łucji z Lammermooru” Gaetana Donizettiego i „Purytan” Vincenza Belliniego. Solistom na scenie towarzyszyć będzie Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Łódzkiej pod dyrekcją Łukasza Borowicza.

- Kolejny raz współpracujemy z firmą Atlas. To świetny dowód, że mariaż świata kultury ze sferą biznesu może mieć charakter długotrwałej relacji i przynosić dobre rezultaty. Jestem pewien, że Gala Operowa, której Mecenasem jest Atlas, stanie się jednym z najważniejszych wydarzeń muzycznych w Łodzi w rozpoczynającym się roku – mówi Tomasz Bęben, Dyrektor Naczelny Filharmonii Łódzkiej. – Zaproszone gwiazdy wraz z muzykami orkiestry z pewnością porwą publiczność i roztoczą autentyczny wokalny czar. To będzie niezwykły koncert. Czuję, że dla wielu melomanów niezapomniany – dodaje Tomasz Bęben.
Z operowym duetem będzie można spotkać się również 28 stycznia (niedziela) o godz. 12:00. Artyści będą opowiadać o kulisach swojej pracy oraz rozdawać autografy podczas spotkania pokoncertowego. Wejściówki na to ekskluzywne wydarzenie będzie można odbierać w kasach biletowych FŁ od 22 do 26 stycznia (poniedziałek-piątek) w godz. 10:00-18:00. Decyduje kolejność zgłoszeń. 10 zaproszeń zostanie także rozdanych zwycięzcom konkursu, który będzie ogłoszony na Facebooku FŁ 22 stycznia.

GALA OPEROWA
27.01.2018 SOBOTA /19.00

Wykonawcy:
Mariusz Kwiecień - baryton
Joanna Woś - sopran
Łukasz Borowicz - dyrygent
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina

SPOTKANIE PRZEDKONCERTOWE
g. 18.15–18.45
Prowadzenie:
Jacek Marczyński

Program:
Gioachino Rossini (1792–1868)
Fragmenty opery „Cyrulik sewilski”
Uwertura
Largo al factotum
– Cavatina Figara z I aktu
Temporale z II aktu
Dunque io son?
– Duet Rosiny i Figara z I aktu
Vincenzo Bellini (1801-1835)
Fragment opery „Purytanie”
Qui la voce – Aria Elviry z II aktu
przerwa
Vincenzo Bellini
Fragment opery „Purytanie”
Ah, per sempre io ti perdei!
– Aria Riccarda z I aktu
Gaetano Donizetti (1797–1848)
Fragmenty opery
„Łucja z Lammermooru”
Regnava nel silenzio
– Aria Łucji z I aktu
Il pallor funesto, orrendo
– Duet Enrica i Łucji z II aktu
Gaetano Donizetti
Fragmenty opery „Don Pasquale”
Uwertura
E il dottore non si vede
– Duet Noriny i Malatesa z I aktu
„...olśniewający, wspaniały głos i prezencja [...] na dodatek inteligentny. Pełen pakiet...”
Michael White, „The New York Times”

Słynny baryton Mariusz Kwiecień występował w najważniejszych teatrach operowych świata: Metropolitan Opera, Covent Garden, Operze Wiedeńskiej, Operze Paryskiej, Lyric Opera w Chicago, Operze Bawarskiej i wielu innych. Publiczność doceniła jego wspaniały głos, muzyczną wrażliwość i czarującą prezencję sceniczną. Kreacje Mariusza Kwietnia w klasyce operowej pozostają na długo w pamięci.
Odtwarzał tytułowe role w znanych operach: „Don Giovanni” Wolfganga Amadeusza Mozarta, „Król Roger” Karola Szymanowskiego, „Eugeniusz Oniegin” Piotra Czajkowskiego. Występował jako Almaviva w „Weselu Figara” Mozarta, Malatesta w „Don Pasquale” Gaetana Donizettiego, Riccardo w „Purytanach” Vincenza Belliniego, Rodrigo di Posa w „Don Carlosie” Giuseppe Verdiego.
Studiował na Wydziale Wokalno-Aktorskim krakowskiej, potem warszawskiej Akademii Muzycznej (w klasie Włodzimierza Zalewskiego). Jeszcze w czasie studiów, w 1995, zadebiutował w tytułowej roli w „Weselu Figara” na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu, a następnie występował podczas tournée tego teatru w Luksemburgu. W 1996 wielokrotnie śpiewał w Teatrze Muzycznym „Roma” partię Papagena w Mozartowskim „Czarodziejskim flecie”. Uczestniczył w Lindemann Young Artist Development Program przy Metropolitan Opera w Nowym Jorku, gdzie doskonalił swój talent wokalny i aktorski u najwybitniejszych artystów scen operowych.
W 1999 śpiewał podczas recitalu pieśni Mieczysława Karłowicza – już wtedy zachwycił talentem i pięknym głosem. Na scenie Met zadebiutował w tym samym roku jako Kuligin w operze „Kátia Kabanová” Leoša Janáčka. Wystąpił tam jeszcze, poza rolami wymienionymi wyżej, m.in. jako Marcello w „Cyganerii” Giacoma Pucciniego, Silvio w „Pajacach” Ruggera Leoncavallo, Guglielmo w „Cosi fan tutte” Mozarta, Ford w Verdiowskim „Falstaffie”, Escamillo w „Carmen” Georges’a Bizeta i Belcore w „Napoju miłosnym” Donizettiego. W Met śpiewa od kilkunastu sezonów.

ODRADZANO MI ŚPIEWANIE
z wywiadów z Mariuszem Kwietniem

Drodzy Państwo, kiedy ja zaczynałem i byłem na samym początku drogi, odradzano mi w ogóle śpiewanie. Powiedziano mi, że mój głos nie jest na tyle dobry i na tyle duży, żeby śpiewać operę. Ja się jednak uwziąłem i po latach jestem w czołówce barytonów świata. To jest dowód, że jeśli się chce i odpowiednio pracuje, to można „sięgnąć po swoje marzenia”.
(z wywiadu na http://opera.info.pl, rozmawiali Beata i Michał Olszewscy)

Co do marzeń zawodowych – (...) mam wrażenie, że ich lista już się skończyła. Jako student marzyłem, żeby wystąpić choć raz w życiu na jednej z wielkich scen: Metropolitan Opera, La Scala czy Covent Garden. Zaśpiewałem na wszystkich trzech, a na nowojorskiej i londyńskiej z własnego wyboru jestem bardzo często. (...) Spełniam się jako artysta, ale zawodowo już nie marzę.
(Gazeta Wyborcza – Wysokie Obcasy online, rozmawiała Kinga Marszał-Norsworthy)

Na barytony kompozytorzy często pisali role niegrzecznych kochanków, trudnych braci, srogich ojców, królów, hrabiów. Jednak to nie do końca złe postaci, to ludzie silni, barwni, to mężczyźni, którzy łamią serca, za którymi podąża lud.
(z wywiadu dla Radia Kraków, rozmawiała Sylwia Paszkowska)
www.mariuszkwiecien.com

Joanna Woś, sopran – primadonna łódzkiego Teatru Wielkiego, laureatka najważniejszych konkursów wokalnych w Polsce.
Stale współpracuje z Operą Krakowską i Operą Narodową. Z tymi zespołami odbyła wiele podróży artystycznych po Europie. Samodzielnie zaś występowała m.in. w Alte Oper we Frankfurcie, Narodowej Operze w Zagrzebiu, Narodowej Operze w Wilnie, w teatrach i filharmoniach Tuluzy, Lyonu, Nancy i Strasburga.
Wyjątkowe warunki jej głosu o ogromnej giętkości, w górze skali sięgającego aż do trzykreślnego „es” sprawiają, że chętnie powierzano jej popisowe partie koloraturowe, takie jak Królowa Nocy w Mozartowskim „Czarodziejskim flecie”, Olimpia w „Opowieściach Hoffmanna” Jacques’a Offenbacha, Rosina w „Cyruliku sewilskim” Gioachina Rossiniego, Gilda w „Rigoletcie”, czy Oskar w „Balu maskowym” Verdiego. Popisową w jej dorobku jest tytułowa partia w Verdiowskiej „Traviacie”. Znana jest także z ról Mozartowskich. Uznanie międzynarodowej krytyki przyniosła Joannie Woś rola Żony w „Życiu z idiotą” Alfreda Schnittkego. Utwór, wystawiony w Nowosybirskim Teatrze Opery i Baletu przez Henryka Baranowskiego, otrzymał Złotą Maskę jako najlepsze przedstawienie operowe w Rosji w 2003 roku. Spektakl z sukcesem prezentowano także w Magdeburgu, Berlinie, Monachium oraz w Rzymie.
Od pewnego czasu Joanna Woś specjalizuje się w operach belcantowych. Oprócz popularnych tytułów – „Łucja z Lammermooru”, „Don Pasquale” (obydwa dzieła autorstwa Donizettiego), „Cyrulik sewilski” Gioacchina Rossiniego, polskie teatry specjalnie dla niej wystawiają rzadko obecne na naszych scenach dzieła, takie jak „Purytanie” Belliniego (Elwira) czy „Lukrecja Borgia” i „Anna Bolena” Donizettiego (role tytułowe, obydwie nagrodzone Złotą Maską).
Joanna Woś ma także bogaty repertuar koncertowy.
Warto wspomnieć o jej udziale w wykonaniu III Symfonii Henryka Mikołaja Góreckiego z Londyńską Orkiestrą Symfoniczną w Royal Albert Hall.

UWAGA!
Podczas Gali Operowej obowiązuje całkowity zakaz fotografowania, nagrywania materiałów audio i audio-wideo.

Powiązane Video Wszystkie video

BALTIC NEOPOLIS ORCHESTRA - SINFONIETTA parts I-IV
Rhapsody on Moldavian Themes – Mieczys?aw Weinberg
F.Schubert - Litania - Dorota Sok
Moniuszko & Chopin – Interpretacje cz. 1

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Larsen (635402) VIOLA ORIGINAL struna do altwki z kulk A Strong
Flash LED ruchoma gowa WASH Strong 108x3W RGBW ed.II
Larsen struna skrzypcowa E 4/4 (strong)
Flash Pro Smoke Fluid 5l - wysokiej klasy polski pyn do wytwornic dymu (strong)

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl