Pardon, To Tu - luty

Premiera płyty Knick-Knack 2 zespołu How How, Pn. 03.02.2014, godz. 20:30, wstęp wolny

Grupa HOW HOW miała okazję pokazać się szerszej publiczności na OFF Festivalu w 2013 roku. Do tej pory działali na polu improwizacji piosenko-podobnych oraz trybalnych instalacji dźwiękowych i pracy z obrazem. Obecnie ich uwagę zajmuje projekt Knick-Knack dotyczący szeroko rozumianych dźwięków znalezionych.

KNICK-KNACK 2: W poszukiwaniu intymności.

Część pierwsza trylogii Knick-Knack oscylowała wokół‚ pojęcia tu i teraz. Zarejestrowali ją właściwie w jednym ciągu, w stałym składzie, bez rozpracowanego planu na wydanie nagromadzonego materiału. Swobodnie zaznaczyli na linii czasu bliskie sobie momenty, które zachowali w warstwie dźwiękowej. Druga część trylogii dotyka znacznie mocniej koncepcji dźwięków znalezionych, otwartych na technikę kolażu, dających się wielokrotnie przetwarzać i deformować. Tym razem sięgnęli do swoich nagrań nagrań traktując spójność emocji i czasu wyjątkowo lekko. Czerpali z każdego okresu działalności grupy HOW HOW. Pamiętali o zwrotach akcji i poczuciu humoru. Ostatecznie wyszło delikatnie ponad 30 minut zbitej i siarczystej narracji przypominającej mózg uwięzionego koguta. W rolach głównych: Adam Podniesiński, Mateusz Franczak, Filip Madejski i Miron Grzegorkiewicz, z gościnnym udziałem Ani Kameckiej.

Knick-Knack to coś nieoczekiwanego, a jednocześnie wybitnego – dokumentacja kształtowania własnego muzycznego języka, chwytliwego w każdym detalu, bardzo dojrzałego, konsekwentnego i zaskakująco treściwego. How How całkowicie odchodzą od piosenkowych struktur, w zamian bawiąc się, wzajemnie dialogując i wzbijając się na kolejny poziom. Rewelacja. Jakub Knera, PopUpMusic

Trylogia Knick-Knack zostanie w całości opisana po opublikowaniu części ostatniej.

Wydawcą serii Knick-Knack jest niezalowa wytwórnia fyh!records
fyhrecords.tumblr.com/

Więcej informacji na:
howhow.bandcamp.com
howhowareyou.tumblr.com/
facebook.com/howhowareyou

www.popupmusic.pl/no/34/artykuly/420/how-how-wywiad

www.facebook.com/events/624929094251962/

pardontotu.blogspot.com/2014/01/how-how-premiera-pyty-knick-knack-ii-wyd.html

Koncert „Dąbrowski / Knudsen / Domański”, Pn. 10.02.2014, godz. 20:30, wstęp 20 pln

Po raz drugi w tym składzie tych trzech, już uznanych, młodych twórców wystąpi w Pardon, To Tu: Kenneth Dahl Knudsen, Karol Domański i Tomasz Dąbrowski, łączących swoje bogate doświadczenia w konstelacji otwartej.

Niezliczona ilość barw wydobywana z kontrabasu, trąbki, balkan-hornu i perkusji. Muzyka bardzo osobista, bezgranicznie otwarta, oparta na utworach specjalnie skomponowanych na potrzeby tego właśnie projektu.

Kenneth Dahl Knudsen - bass
Karol Domański - drums
Tomasz Dąbrowski - trumpet

Kenneth Dahl Knudsen - duński kontrabasista urodzony w 1984. Nazywa siebie szczęściarzem, będąc związanym z muzyką całe życie i grając ze wspaniałymi muzykami. Jego debiutancki album to „Strings Attached”, a w roku 2012 wydał „Clockstopper” opowiadający o strachu przed utratą i fascynacją czasem. Występował z Dick Oatts (US), John Scofield (US), Gilad Hekselman (ISR/US), Jason Marsalis(US), Soren Moller (DK/US), Uffe Steen (DK), Andrew D'angelo (US), Jan Kaspersen, Salvador Olmos (Mex), Nicola Pisani (Ita), Tomasz Dąbrowski (POL) i wielu wielu więcej…

"Artists tend to seek out individual paths, to be unique" – Artysta powinien szukać indywidualnych ścieżek, aby być wyjątkowym.
Karol Domański - absolwent Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie perkusji mgr Łukasza Żyty oraz Wydziału Jazzu w Warszawie w klasie perkusji prof. Kazimierza Jonkisza. Laureat III nagrody na przeglądzie szkolnych zespołów jazzowych w Elblągu z zespołem “Brand New Jazz Quartet” w latach 2000 i 2002. W 2001 roku zdobywca II nagrody na festiwalu “Jazzga” w Łodzi z zespołem “Twin Tenors”. Pierwsza nagroda na festiwalu jazzowym Gdynia 2008 oraz Nadzieje Warszawy w tym samym roku. Pierwsza nagroda na festiwalu “Klucz do kariery” Gorzów 2009 z zespołem “Biotone”. Kształcił swoje umiejętności u takich muzyków jak: Michał Tokaj, Ben Monder, Bob Gulotti, Bob Moses, Matthew Garrison, Dave Weckl, Rudi Mahall. Występował z takimi artystami polskiej sceny muzycznej jak: Jerzy Małek, Iza Zając, Jarosław Małys, Piotr Rodowicz, Przemysław Dyakowski, Janusz Muniak, Marcin Styczeń, Marek Dyjak, Krystyna Prońko. W latach 2007, 2008, 2009, 2010 zaproszony przez Zbigniewa Namysłowskiego do udziału w legendarnej imprezie – “Jazz Kamping Kalatówki” w Zakopanem. Na przełomie 2009 i 2010 roku student Carl Nielsen Akademie w Danii w klasie jednego z najwybitniejszych Duńskich muzyków Andersa Mogensena.

Tomasz Dąbrowski - jeden z czołowych polskich trębaczy jazzowych, kompozytor i bardzo aktywny sideman. Gra na trąbce oraz, nazwanym tak przez niego – balkan horn. Absolwent PSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie na wydziale jazzu u Roberta Majewskiego. Prócz własnych zespołów miał okazję też grać i koncertować z orkiestrą smyczkową i trio Andrzeja Jagodzińskiego oraz w wymienionymi muzykami i zespołami: ShockolaD+PL, OFF-QUAR-TET (Pl- Dk), Tyshawn Sorey, Kris Davis, Andrew Drury, Marc Ducret, Gilad Hekselman, Jaleel Shaw, Johnathan Blake, Stephen Scott, Anthony Pinciotti, Bob Gulotti, Anders Mogensen, Andrew D’Angelo, Maciej Obara, Keith Hall, Kresten Osgood, Kasper Tagel, Simon Krabs, Andreas Lang, Kasper Tom, Aleksander Maksymiw, Wacław Zimpel, Ihor Hnydyn, Anastasiya Litvinyuk, Marek Kądziela, Kenneth Knudsen, Oskar Gudjonsson, Kasper Tranberg, Tommy Anderson, Mette Rasmussen, Przemek Dyakowski, Michał Jaros, Jacek Kochan, Jerzy Małek. Pracował też pod okiem takich postaci jak: Jeff Ballard, Jeff Williams, Anders Mogensen, Jesper Bodilsen, Piotr Wojtasik, Maciej Sikała, Mike Turner, Mark Ducret, Steve Swallow, Diane Schuur, Chris Porter.

www.facebook.com/events/1458253804394251/

pardontotu.blogspot.com/2014/01/dabrowski-domanski-knudsen-dk-pn.html

Koncert "1 Night With Experimental Music And Dance" (Tadeusz Sudnik / Iwona Jędruch / Michael Zerang), Śr. 12.02.2014, godz. 20:30, wstęp 20 pln

Wyjątkowe spotkanie na scenie Pardon, To Tu. Oto spotykają się trzy wielkie indywidualności.

Tadeusz Sudnik - electronics
Iwona Jędruch - violin, voice, conch shell, percussion
Michael Zerang - percussion

+ special guest for the 2nd set,
Kasia Rosochowicz - dance Butoh
Dominik Strycharski - recorder

Tadeusz Sudnik – polski reżyser dźwięku, performer, kompozytor, założyciel Studia Dźwięków Niemożliwych. Pracował w Studio Eksperymentalnym Polskiego Radia, nagrywał muzykę filmową i baletową, elektroniczną, teatralną i etniczną. Pracował dla festiwalu muzyki współczesnej Warszawska Jesień i dla PTMW. Projektował dźwięk dla Double Opera HEARTPIECE wystawianej w galerii The Kitchen w Nowym Yorku. Nagrywał z Freelectronic Tomasza Stańki. Członek grupy Kawalerowie błotni (2001) – wraz Jerzym Kornowiczem, Mieczysławem Litwińskim, Ryszardem Lateckim, Krzysztofem Knittlem i Tadeuszem Wieleckim – łączącej tradycję free-jazzową z komponowaniem i działaniami intuicyjnymi w nietypowych miejscach: lasach, na łąkach. Współpracował z Tomaszem Stańką, Dom Um Romao z zespołu Weather Report, Sonnym Sharrockiem, Garym Thomasem (współpracownikiem Milesa Davisa i Johna McLaughlina), Adrianem Mearsem, Peterem Gigerem, Apostolisem Anthimosem, Andrzejem Mitanem, Januszem Skowronem, Michałem Miśkiewiczem, Helmutem Nadolskim, Włodzimierzem Kiniorskim, Jakubem Sienkiewiczem, Aleksandrem Koreckim, Andrzejem Przybielskim, Adamem Pierończykiem, Krzysztofem Knittlem, Mieczysławem Litwińskim. Jego zainteresowania skupiają się na syntezatorach analogowych, elektronicznych urządzeniach przekształcających, efektów dźwiękowych natury.
Iwona Jędruch – jej muzyka tak nietypowa i współcześnie rzadko spotykana - łączy w sobie pewien empatyczny mistycyzm wraz z odległą głębią, której wydobycie stanowi zarazem doskonałe odzwierciedlenie wewnętrznych przestrzeni Artystki. Jest więc nie tyle improwizacją, lecz przede wszystkim dryfowaniem po falach dźwięku, a często nawet wraz z nimi, gdy pełna synchronizacja z charakterystycznym uniesieniem zdaje się w całości przenikać nasze zmysły. Uderzenie w gong, wypływający z konchy głos, magiczne dzwoneczki czy wreszcie misy tybetańskie wibrują obliczem natury, nie zawsze - rzecz jasna - w tonie radosnym. Harmonia ta zostaje przez Iwonę Jędruch, z premedytacją jak mniemam, doskonale uchwycona, przez co i wspomniana na początku głębia wędrować może wraz z najskrytszymi dźwiękami misterium... (Stanley Devine)
Michael Zerang - perkusista, perkusjonalista. Rodzice amerykańskiego muzyka pochodzenia asyryjskiego urodzili się w Iranie (ojciec) i w Iraku (matka). Od 1976 r. Zerang rozwija swą karierę muzyka, kompozytora i producenta. Jest aktywny na polu muzyki improwizowanej, free jazzu i muzyki współczesnej. Trzykrotnie otrzymał prestiżową nagrodę Joseph Jefferson Awards za oryginalne kompozycje muzyki teatralnej (1996, 1998 i 2000). W swojej dyskografii posiada ponad 60 nagrań, począwszy od 1982 r. W latach 1985-1989 był dyrektorem artystycznym Link's Hall Performance Series, w której był producentem ponad 300 koncertów jazzowych, tradycyjnej muzyki etnicznej oraz muzyki elektronicznej. W latach 1994-1996 organizuje koncerty w Cafe Urbus Orbis, a od roku 2001 we własnym The Candlestick Maker in Chicago's Albany Park. Podczas swej kariery Zerang współtworzył i koncertował w licznych formacjach: Liof Munimula, The Neutrino Orchestra, Trio Troppo, The Wonderfuls, The Blue Angels, Sam Pappas' Tumbling Strains, Frozen Lucy, The Quirt Quintet, Musica Menta, The Vandermark Quartet, Dream Cheese, The Sputter Ensemble, In Zenith, Broken Wire. Współpracował z wybitnymi muzkami, takimi jak: Fred Anderson, Mats Gustafsson, Raymond Strid, Sten Sandell, Don Meckley, Jaap Blonk, Daniel Scanlan, Peter Brötzmann, Kent Kessler, Barre Phillips, Jim Baker, Hamid Drake, Ken Vandermark, Luc Hautkamp, Fred Lonberg-Holm, Tatsu Aoki, czy Jeb Bishop. Jest nie tylko wybitnym perkusistą o oryginalnym brzmieniu, ale także cenionym pedagogiem wykładającym na licznych uczelniach i kursach.
Koncert "Hubert Zemler Solo", Wt. 18.02.2014, godz. 20:30, wstęp 15 pln

Hubert Zemler to wykształcony akademicko perkusista, laureat brązowego medalu na Muzycznej Olimpiadzie w Korei (w kategorii perkusja solo); a przede wszystkim muzyk współtworzący kilka ważnych warszawskich zespołów sceny niezależnej. Przez lata zbierał doświadczenia ze skrajnie odległych muzycznych światów – od free jazzu (Kapacitron, Horny Trees), muzykę współczesną ...(Arturas Bumsteinas, Zdzisław Piernik), world music (Ritmodelia, Calle Sol), rock i blues (Neurasja, Incarnations), po ambitny pop w zespole Natu. Ciągle poszukujący, konsekwentnie podążający swoją drogą wytworzył własne, oryginalne brzmienie, poparte niespotykaną wrażliwością, pomysłowością i niebywałą techniką gry. Jego solowy projekt to synteza jego muzycznych poszukiwań. To również przestrzeń w której muzyk buduje swoją opowieść na jednym instrumencie, wykorzystując do tego niezwykle rozległą paletę brzmień jaką daje instrument akustyczny. W tej niezwykle trudnej, eksperymentalnej i w dużej mierze improwizowanej formule, jest miejsce na niezwykłą, wrażliwą delikatność, jak też na ekspresyjny, szaleńczy atak.

Mając do dyspozycji perkusję (wspomaganą balafonem, cymbałkami i różnymi przeszkadzajkami), rozpościera Zemler misternie i pomysłowo zbudowany krajobraz, w pojedynkę angażując słuchacza w każdym jego fragmencie. Udowadnia przy tym, jak wiele walorów, bez zbędnych efektów, można wydobyć z jednego instrumentu. Bardziej stawia na klimat i nastrój niż czysto siłowe, ekspresyjne fajerwerki (te pojawiają się dopiero w przedostatnim utworze), kapitalnie wykorzystując niezwykle bogatą paletę brzmień i zwracając uwagę na najdrobniejsze detale. Marcin Marchwińśki, PopUpMusic

www.facebook.com/events/583094708432840/

pardontotu.blogspot.com/2014/01/koncert-hubert-zemler-solo-wt.html

Koncert „Mike Majkowski Solo & Special Guest Piotr Kurek”, Pn. 24.02.2014, godz. 20:30, wstęp 15 zł

Mike Majkowski - kontrabasista. W 2005 roku ukończył Sydney Conservatorium of Music z najwyższą notą. W Pardon, To Tu wystąpi promując wydanie solowego albumu "Why There's Something Instead of Nothing" wydanego przez Bocian records.

Why There Is Something Instead of Nothing?, która składa się z dwóch, trwających około kwadransa utworów, koncentrujących się na diametralnie odmiennych wątkach. Muzyk do perfekcji opanował technikę tremolo - konstruuje kontinuum delikatnie wibrujących strun, wprawianych w ruch smyczkiem. "Belt of Sand" zlewa się niemalże w jednorodny, wybrzmiewający harmonicznie drone, który kontrabasista wytrwale rozwija wraz z kolejnymi minutami kompozycji. Precyzja i trwanie Majkowskiego przy dźwięku są w jego przypadku niesamowitym misterium - muzyka rezonuje, wpada w trans, rozwarstwawia się, a jednocześnie uwodzi delikatnością i niespotykaną transowością. "A Shadow of Silver Dipped in Gold" to dla odmiany wygrywane minimalistyczne pociągnięcia smyczka. Wtłoczone w ciszę, spokojniejsze i bardziej dostojne niż druga strona płyty. Co ciekawe, tutaj prostota i swoisty trans tworzone są przy zupełnie innej metodologii, która przeistacza się w drugiej połowie utworu: muzyk odkłada smyczek i palcem wygrywa powtarzalną nutę na instrumencie. Majkowskiego, który do tej pory na kontrabasie wyczyniał cuda, brzmiąc niczym kilkuosobowa orkiestra, teraz cechuje je oszczędność i minimalizm. Nie sili się na złożoną strukturę, jedynie cedząc dźwięki. Kiedy Why There Is Something Instead of Nothing? dobiega końca, a w uszach wciąż rezonuje dźwięk, cieżko nie pozostać w przekonaniu, że jego styl jest wyjątkowy i niepowtarzalny, konsekwentnie rozwijany w kierunku coraz lepiej wypracowywanego świadomego brzmienia i konsenkwentnego stylu. Muzyk wciąż jest w formie zwyżkowej i w dziedzinie muzyki improwizowanej to jeden z najciekawszych młodych twórców. -Kalub Knera, PopUpMusic

Mike Majkowski koncertował w kraju i zagranicą z wieloma australijskimi znakomitościami takimi jak: Mike Nock, Dale Barlow, Dave Panichi, Kristin Berardi, Elana Stone, Vince Jones oraz Sean Wayland.Jest również członkiem wielu młodych formacji jazzowych stanowiącyk śmietankę sceny jazzowej Sydney. Pośród nich są między innymi takie formacje jak The Vampires, Arrow, Livewire, The Simon Ferenci Quartet, Farfinkel Pugowski, The Adorables, The Keizer/
McGinnest Quintet oraz The Three Omegas. Ostatnio został członkiem wydziału jazzu na Wollongong Conservatorium of Music.

www.muzykotekaszkolna.pl/1519-poczytaj-wiecej/1799-uwielbiam-polska-scene-to-zaszczyt-miec-z-nia-kontakt

Piotr Kurek - zamieszkały w Warszawie muzyk, multiinstumentalista znany też jako autor projektu Piętnastka. Kurek świadomie nawiązuje do najważniejszych muzycznych zjawisk przełomu lat 60-tych i 70-tych nadając im aktualny kontekst, jednocześnie unikając wyraźnej klasyfikacji.
Cechą charakterystyczną jego utworów jest hipnotyczny rytm oraz bardzo bogate, pełne niuansów, brzmienie instrumentów klawiszowych. Współpracował z licznymi muzykami i teatrami. Zbiera drobne przedmioty. Przestrzegamy – ciężko się oderwać, jeśli już raz się go usłyszy.

Koncert "Gorzycki / Pater", Śr. 26.02.2014, godz. 20:30, wstęp 20 zł

Najnowszy projekt Kamila Patera i Rafała Gorzyckiego, twórców i współzałożycieli Sing Sing Penelope, A-kineton, Ecstasy Project, Contemporary Noise Sextet - nosi nazwę Therapy.

Kamil Pater – guitar, electronic, live recording
Rafał Gorzycki - drums

Duet Pater/Gorzycki to eksperyment łączący w sobie wpływy muzyki improwizowanej, etnicznej, elektronicznej, z wykorzystaniem urządzeń rejestrujących na żywo. Album "Therapy" jest nagraniem, które zrealizowao podczas bydgoskiego festiwalu "Drums Fuzje" w listopadzie 2012 r. Wszystko co powstało podczas koncertu jest zatrzymaniem tej niepowtarzalnej chwili, by móc przekazać ją dalej.

 

The latest project from Kamil Pater and Rafal Gorzycki, wellknown artists from bands like: Sing Sing Penelope, A-kineton, Ecstasy Project, Contemporary Noise Sextet – is called „Therapy”...

Gorzycki/Pater duo it is an experiment connecting many inspirations and influences like modern improvisation, electronics, folk... All with a lot of electronics devices and recorders. „Therapy” album is a live recording of artisis` performance during Drums Fuzje Festival in Bydgoszcz/Poland on november 2012.
All music and conception created on a stage stayed on the recording to move it further and spread the idea up.

Powiązane Video Wszystkie video

Rachel Barton Pine zaprasza na swoje koncerty w Polsce
Premiera teledysku Klezmafour i Orkiestry Filharmonii w Szczecinie
New Tango Bridge - Global Bridge project
Imany – Wonderful Life (Stream Jockey Rework)

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Samson Expedition Express kolumna aktywna 6″ LF + 1″ HF, wbudowany interfejs Bluetooth i akumulator (do 8 godz. pracy)
Leonardo LC-2014 wiolonczela 1/4 z pokrowcem
Hayman SN 2014 spryny werblowe 14″, 20 spryn
K&M 17581-014-55 Heli 2014 Black statyw do gitary elektrycznej

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl