Wirtuozka klawesynu i fletu prostego, rozpoznawana na całym świecie za „wybitne
i ekspresyjne” interpretacje (Toccata) oraz nieomylne wykonania (Diapason). Artystka występuje zarówno jako solistka, a także jako członek zespołów kameralnych, koncertując regularnie w Europie, Ameryce Północnej i Południowej, jak również na Środkowym i Dalekim Wschodzie.
Corina łączy praktykę wykonawczą z pedagogiczną, ucząc kolejną generację wykonawców muzyki dawnej. Wykłada grę na flecie oraz wczesnych instrumentach klawiszowych w Schola Cantorum Basiliensis w Bazylei (Szwajcarii) – to jedyna na świecie uczelnia, umożliwiająca naukę w tym zakresie, a Corina jest jedyną jej wykładowczynią, uczącą gry na dawnych instrumentach klawiszowych. Artystka prowadzi także kursy mistrzowskie na całym świecie.
Jej obszerna dyskografia, obejmująca repertuar od XIV-wiecznych istanpitte i intabulacji po barokową muzyką kameralną i koncerty solowe, odzwierciedla szerokie muzyczne zainteresowania artystki i jej techniczne umiejętności.
Corina Marti występowała z wieloma zespołami muzyki dawnej i orkiestrami, m.in. Hespèrion XXI, Coro della Radiotelevisione Svizzera Italiana czy the Helsinki Baroque Orchestra. Jest też współdyrektorem i członkiem-założycielem zespołu La Morra. Ta wielokrotnie nagradzana grupa, specjalizująca się w wykonawstwie muzyki późnego średniowiecza i wczesnego renesansu, swoimi wykonaniami „skutecznie przykuwa uwagę słuchaczy” (Gramophone).
Corina jest również aktywna na gruncie badawczym, a jej wielowymiarowe badania repertuaru
i rekonstrukcje instrumentów klawiszowych i fletów prostych z okresu późnego średniowiecza i wczesnego renesansu miały istotny wkład w odrodzenie tych instrumentów we współczesnej praktyce wykonawczej.