Wydawnictwo Oskar - Barbara Kanold "Z batutą i Capellą"

Założony w 1981 roku przez pięciu wokalistów, z czasem stał się muzyczną ozdobą wszystkich ważniejszych uroczystości nad Motławą. Capella Gedanensis – gdański zespół wokalno – instrumentalny, który podbił serca wielbicieli muzyki poważnej w kraju i za granicą. Jego siłą stał się wszechstronny repertuar, nawiązujący zarówno do muzyki dawnej – renesansu i baroku, jak i współczesnej. Oratoria i kantaty Bacha, Mozarta czy Schuberta to tylko próbka możliwości Capelli. Nad wszystkim od ponad 30 lat czuwa jej założycielka, profesor Alina Kowalska-Pińczak. Człowiek, dosłownie i w przenośni, orkiestra: dyrygent, wykładowca Akademii Muzycznej, profesor nauk muzycznych. Laureatka wielu prestiżowych nagród m. in. Medalu Komisji Edukacji Narodowej i medalu Zasłużony kulturze – Gloria Artis. Opisaniem jej życia zajęła się Barbara Kanold, a efektem jest książka Z batutą i Capellą (Wydawnictwo Oskar). To kolejna odsłona cyklu Znani Gdańszczanie – wywiadów-rzek z wybitnymi przedstawicielami nadmotławskiego grodu. Tym razem autorka podąża w podróż, której ślady wyznaczają soprany, alty i basy…


Informacja o autorze: Barbara Kanold – choć pochodzi z Wielkopolski, za swoje miejsce na ziemi uznaje Gdańsk. Dziennikarka, publicystka, recenzentka telewizyjna i teatralna. Związana ze szkolnictwem artystycznym – pełniła funkcję wicedyrektora Państwowej Szkoły Baletowej. Współpracowała także z Danutą Baduszkową jako kierownik literacki Teatru Muzycznego w Gdyni. Jest autorką cyklu Znani Gdańszczanie, w swoim dorobku ma rozmowy ze Stanisławem Michalskim, Andrzejem Perepeczko, Andrzejem Januszajtisem i arcybiskupem Tadeuszem Gocłowskim.

Fragment tekstu – Moją rolą jest przede wszystkim zespolenie wokalistów z instrumentalistami w jedną całość. Staram się wypracować wspólne szczegóły interpretacyjne, każdy z muzyków notuje w partyturze wszystkie moje uwagi. Żartujemy, że ołówek i gumka stanowią podstawowe narzędzia ich pracy, jest w tym dużo prawdy. […] Początkowo śpiewałam z zespołem wokalnym, a „dyrygowałam” nutami, które trzymałam w ręku. Wykonawcy patrzyli na mnie kątem oka, nie było to za ładne, a ja musiałam się uczyć podwójnej roli. Takie dyrygowanie, od środka, zawsze może stwarzać niespodzianki, może nie być dla artystów zrozumiałe. Zdecydowałam więc, nie bez zgody zespołu, odłożyć dawne obostrzenia i dla osiągnięcia lepszego efektu wybrałam dyrygowanie klasyczne, stojąc twarzą do muzyków.

maszoperia.org/home/1504-z-batuta-i-capella.html

Powiązane Video Wszystkie video

Jerzy Fryderyk Haendel - Oratorium THEODORA Capella Cracoviensis
Miko?aj Go?recki - Jasno?ci promieniste
Tu Warszawa - cz. 3
London Symphony Orchestra - Layla

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Rohema Percussion K-Modell, batuta
Crate FW15 wzmacniacz gitarowy kombo
AN Batuta wkno szklane, oprawa korkowa/owal
Rohema Percussion Weber, batuta

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl