Występują razem od 2005 roku w różnych konfiguracjach - w duecie, w składach kameralnych, w orkiestrach (Arte dei Suonatori, Capella Cracoviensis, Parnassos, Alta Capella). Często spotykają się żeby popracować nad repertuarem nawet jeśli nie planują wspólnych występów. Ich najnowszy wspólny projekt
Kompozytor ten urodził się w Halle (aktualne Niemcy) w roku 1685 niemniej jednak w wieku 42 lat dostał obywatelstwo angielskie i zamieszkał na stałe w Londynie. Chociaż nie pochodził z rodziny z tradycjami muzycznymi był młodym talentem, któego nauczycielem był Friedrich Wilhelm Zachow uczący chłopc
Jerzy Maksymiuk urodził się w Grodnie. Studia muzyczne zwieńczyły trzy dyplomy: z pianistyki (klasa Jerzego Lefelda), kompozycji (klasa Piotra Perkowskiego) i dyrygentury (klasa Bogusława Madeya).
Copyright © 2011-2025 CameralMusic.pl
Jerzy Fryderyk Haendel był niemiecko-brytyjskim kompozytorem okresu baroku. Urodził się w 1685 roku w Halle, a zmarł w 1759 roku w Londynie. Jego twórczość to głównie opera, oratoria, kantaty i muzyka instrumentalna. Haendel jest najbardziej znany dzięki swoim oratoriom, w tym "Theodora", które zostało wykonane przez Capellę Cracoviensis w roku 2011 w Filharmonii w Krakowie. Oratorium "Theodora" opowiada historię chrześcijańskiej męczennicy Theodory, której wierność wobec Boga i wiarę próbują obalić Rzymianie. Haendel, jak zawsze, stworzył dzieło pełne emocji, dramatyzmu i siły wyrazu. Kompozytor wykorzystuje różnorodne techniki wokalne i instrumentalne, aby oddać napięcie i wzruszenie, jakie towarzyszą historii Theodory. Na tym koncercie w roli solistów wystąpili Rebecca Bottone, Elżbieta Wróblewska, Kai Wessel, Krystian Krzeszowiak i Lisandro Abadie, którzy doskonale oddali emocje i wyraz muzyczny Haendla. Warto również wspomnieć o dyrygencie, Janie Tomasz Adamusie, którego wiedza i umiejętności przyczyniły się do wspaniałego wykonania tego oratorium. Capella Cracoviensis, chór i orkiestra, która towarzyszyła solistom, zapewniła pełne wsparcie muzyczne. Ich zaangażowanie i umiejętności wykonawcze przyczyniły się do stworzenia wyjątkowej atmosfery podczas tego koncertu. "Theodora" należy do jednego z ostatnich oratoriów Haendla i jest jednym z jego najbardziej znaczących dzieł. Epoka baroku, w której działał Haendel, charakteryzowała się bogactwem i ekspresją muzyczną. Muzyka tego okresu była często używana dla podkreślenia dramatyzmu i złożoności ludzkich emocji, jak również do propagowania religijnej wiary. Koncert Capelli Cracoviensis jest doskonałą okazją do zapoznania się z muzyką Haendla w wykonaniu świetnych solistów i zespołu. To wydarzenie pełne jest piękna, mocy i głębokich emocji, które nie pozostawią obojętnym żadnego słuchacza.
To jest niesamowite, jak Jerzy Fryderyk Haendel potrafił stworzyć tak piękne oratorium, jak THEODORA. Wykonanie przez Capellę Cracoviensis i dyrygenta Jana Tomasza Adamusa jest naprawdę spektakularne. Świetne głosy solistów, takich jak Rebecca Bottone i Elżbieta Wróblewska, oraz doskonała interpretacja przez orkiestrę sprawiają, że to przedstawienie jest niezapomniane. Haendel potrafił poruszyć najgłębsze emocje słuchaczy, a ta wykonanie dokładnie to przekazuje. Każdy kawałek muzyki jest pełen napięcia i piękna. To było magiczne doświadczenie. Dziękujemy Capella Cracoviensis za to wspaniałe wykonanie.