Październik w Teatrze Wielkim w Łodzi

TEATR WIELKI W ŁODZI
PAŹDZIERNIK 2016


aktualny na dzień: 31.08.2016r.
Dyrekcja Teatru zastrzega sobie możliwość zmiany repertuaru i obsady
Sprzedaż biletów on-line kończy się na 60 min przed rozpoczęciem spektaklu


Giacomo Puccini
TURANDOT ››
Opera

30.09 piątek, 18:30
01.10 sobota, 18:30
02.10 niedziela 17:00

Bilety: normalne 32-55 zł, ulgowe 27-45 zł

Kompozytor: Giacomo Puccini
Autor libretta: Giuseppe Adami i Renato Simoni na podstawie sztuki "Turandot" Carla Gozziego
Data premiery: 13.05.2016
Czas trwania: 3 h 15 min (2 przerwy)

Choć bezpośrednim pierwowzorem dla libretta opery TURANDOT była sztuka Carla Gozziego, nie można jednak pominąć jej romantycznego tłumaczenia Fryderyka Schillera, który swoim przekładem wprowadził wątek chińskiej księżniczki do kultury Zachodu. Dzisiaj jednak to dzięki operze Giacomo Pucciniego historia ta na stałe weszła na sceny teatralne. Mimo, iż śmierć kompozytora nie pozwoliła mu ukończyć tej opery, to TURANDOT jest dziełem artystycznie skończonym.
Historia tytułowej „krwawej” księżniczki chińskiej dała Pucciniemu asumpt do skomponowania dzieła monumentalnego, z rozbudowanymi scenami chóralnymi i karkołomnymi partiami solistycznymi. Orient zaś ze swoją egzotyką – wielka fascynacja kompozytora – efektownie zaistniał w muzyce niebanalną stylizacją mieniącą się wielością barw w instrumentacji. Puccini umiał przepoić fantastykę libretta głęboką prawdą życiową i uczuciem. Do swojej kompozycji wykorzystał także oryginalne melodie chińskie i instrumentarium, oddając w muzyce egzotyczny koloryt.
I chociaż TURANDOT nie jest operą akcji, to w charakterystyce postaci i stopniowaniu muzycznego napięcia osiąga w niej Puccini mistrzostwo.

30.09 piątek, 18:30
W obsadzie: TURANDOT: Elena Baramova, KALAF: James Lee, TIMUR: Grzegorz Szostak, LIU: Dorota Wójcik, MANDARYN: Patryk Rymanowski, PING: Łukasz Motkowicz, PANG: Aleksander Kunach, PONG: Łukasz Gaj, CESARZ: Krzysztof Marciniak, KSIĄŻĘ PERSJI: Przemysław Cierzniewski (głos)/ Paweł Krzemiński (postać) oraz Chór, Chór Dziecięcy, Balet, Orkiestra.
Dyryguje Antoni Wit.
Bilety: normalne 32-55 zł, ulgowe 27-45 zł

01.10 sobota, 18:30
W obsadzie: TURANDOT: Lilla Lee, KALAF: Tomasz Kuk, TIMUR: Robert Ulatowski, LIU: Anna Wiśniewska-Schoppa, MANDARYN: Andrzej Kostrzewski, PING: Arkadiusz Anyszka, PANG: Aleksander Zuchowicz, PONG: Adam Sobierajski, CESARZ: Krzysztof Marciniak, KSIĄŻĘ PERSJI: Przemysław Cierzniewski (głos)/ Paweł Krzemiński (postać) oraz Chór, Chór Dziecięcy, Balet, Orkiestra.
Bilety: normalne 32-55 zł, ulgowe 27-45 zł

02.10 niedziela 17:00
W obsadzie: TURANDOT: Elena Baramova, KALAF: James Lee, TIMUR: Grzegorz Szostak, LIU: Patrycja Krzeszowska, MANDARYN: Patryk Rymanowski, PING: Arkadiusz Anyszka, PANG: Aleksander Kunach, PONG: Łukasz Gaj, CESARZ: Krzysztof Marciniak, KSIĄŻĘ PERSJI: Przemysław Cierzniewski (głos)/ Paweł Krzemiński (postać) oraz Chór, Chór Dziecięcy, Balet, Orkiestra.
Bilety: normalne 32-55 zł, ulgowe 27-45 zł



GDZIE MIESZKA KRÓLEWNA ŚNIEŻKA?
SPEKTAKL CHÓRU DZIECIĘCEGO TWŁ ››
Edukacja

4.10 wtorek, 18:30
Bilety: 10 zł

data premiery: 2.02.2016
czas trwania: 1 h

Realizatorzy:
Kierownictwo muzyczne: Maciej Salski
Reżyseria: Agnieszka Białek
Ruch sceniczny: Valentyna Batrak
Oprawa muzyczna: Magdalena Kowalczyk, Taras Hlushko, Jan Pawlak, Michał Przeździecki

Teatr jest domem, w którym śmieszy. W nim budzi się zabawa, wyobraźnia, twórcza energia. W teatrze wszystko jest "bardziej", "mocniej", "intensywniej"... W teatrze można doświadczyć wielu wrażeń, można przeobrazić się w każdą postać, spełnić swoje marzenia, znaleźć swoją moc. Teatr jest miejscem, w którym można się schronić, przetrwać zimę. Zima w teatrze może być pełna zabawy, puszysta, biała i błyszcząca – marzenie każdego dziecka. Bo w teatrze wszystko może się zdarzyć! Może właśnie w nim mieszka Królewna Śnieżka? Zapraszamy na spektakl z udziałem chóru dziecięcego Teatru Wielkiego w Łodzi, na wspólną śnieżną zabawę, przeplataną popularnymi piosenkami zimowymi.



Giorgio Madia /Gioacchino Rossini
CINDERELLA ››
Balet

7.10 piątek, 18:30
Bilety: normalne 32-55 zł, ulgowe 27-45 zł

Kompozytor: Gioacchino Rossini
Choreografia: Giorgio Madia
Data premiery: 12.05.2007
Czas trwania: 1 h 20 min (bez przerwy)

Choć istnieje podobno 700 wersji baśni o Kopciuszku, historii tej chyba nikomu nie trzeba objaśniać. Zawsze jest w niej niecnie wykorzystana sierota, jest dobra wróżka, jest piękny i zakochany książę, przede wszystkim zaś – jest zagubiony pantofelek, który będzie pasował tylko na jedną stopę i z czasem pomoże w identyfikacji tajemniczej piękności. Taneczna opowieść o nagrodzie za skromność i karze za pychę doczekała się wielu interpretacji choreograficznych, między innymi Giorgio Madii, przystępując do pracy nad swoją wersją bajki, przeniósł ją w lata 50-te, gdyż tamten czas pozostał w jego pamięci jako „okres odrodzenia marzeń, nadziei i optymizmu". Równie silną inspiracją dla choreografa była CINDERELLA Walta Disneya – dzisiaj ikona popkultury.
I tak powstała kolejna wersja wzruszającej historii dziewczynki, nękanej przez złośliwą macochę i jej niedobre córki. Ale na naszej scenie nie wszystko jest tak jednoznaczne jak w opowieściach Charlesa Perraulta i braci Grimm. Obsypane Złotymi Maskami przedstawienie tryska humorem i zaskakującymi pomysłami inscenizacyjnymi. Jego autorzy umiejętnie balansują między parodią a hołdem dla sztuki baletowej. Podczas tego widowiska nikt nie będzie się nudził ani przez chwilę.



AMAZONKI I WIKINGOWIE ››
Rock opera
Spektakl gościnny

09.10 niedziela, 19:00
Bilety: normalne: 15-23 zł, ulgowe 15-19 zł

Kompozytor: Maciej Pawłowski
Autor libretta: Liwia Pawłowska

Rock opera AMAZONKI I WIKINGOWIE, z muzyką Macieja Pawłowskiego do słów Liwii Pawłowskiej, jest pierwszym w historii Polski dziełem tego gatunku stworzonym dla młodzieży. Wykonawcami są młodzi artyści w wieku 12-18 lat skupieni w Autorskiej Szkole Musicalowej Macieja Pawłowskiego. Twórcą choreografii jest Bartosz Figurski. Akcja pierwszej części rock opery dzieje się na terytorium Łysogór (dawna nazwa Gór Świętokrzyskich) w czasach przedchrześcijańskich. Nad rzeką Vistulą (później nazwaną Wisłą) przez wiele wieków żyło plemię słowiańskich Amazonek. Ich największym wrogiem byli Wikingowie, którzy zapuszczali się rzekami w głąb lądu w celu poszukiwania łupów. Dalebor - syn królowej Amazonek, mieszkający w spokojnej słowiańskiej wiosce u podnóża Wielkiej Góry (Łyśca), niespodziewanie dowiaduje się o swoim pochodzeniu. Na jego barki zostaje złożona nadzieja na uratowanie Amazonek przed zagładą. Czy podoła wyzwaniu? Kto mu w tym może pomóc? Może bogowie Lel i Polel, może strażnik rudy Łysogór - Łysiec? A może córka Łyśca, strażniczka przyrody i patronka myśliwych - piękna Dziewanna? Ale tajemnicy teraz nie zdradzimy - zapraszamy już 9 października na przedstawienie do Teatru Wielkiego w Łodzi.



Martha Graham/ Igor Strawiński
Henryk Konwiński/ Wojciech Kilar
ŚWIĘTO WIOSNY/ KRZESANY ››
Balet

14.10 piątek, 18:30
15.10 sobota, 18:30
16.10 niedziela, 17:00

Bilety: normalne 32-55 zł, ulgowe 27-45 zł

Choregrafia: Martha Graham/ Henryk Konwiński
Kompozytor: Igor Strawiński/ Wojciech Kilar
Data premiery: 18.06.2016
Czas trwania: 1 h 40 min (1 przerwa)

Zestawienie ŚWIĘTA WIOSNY Igora Strawińskiego z KRZESANYM Wojciecha Kilara wbrew pozorom jest trafne i wyjątkowe. Przede wszystkim prezentuje najwybitniejsze osiągnięcia kompozytorskie, zarówno z repertuaru światowego, jak i polskiego, spójne w swym wyrazie i emocjonalnie zrównoważone, które ze sobą korespondują a nie konkurują. Bez wątpienia taki właśnie dialog wywiązuje się pomiędzy utworami dwóch znakomitych kompozytorów, którzy zainspirowani: wierzeniami i obrzędami pogańskiej Rusi – ŚWIĘTO WIOSNY i niepowtarzalnością polskiego folkloru góralskiego – KRZESANY (poprzedzony SIWĄ MGŁĄ), stworzyli dwa jakże różne stylistycznie, a zarazem spójne klimatycznie dzieła muzyczne. To właśnie dlatego w naszej mentalności kompozycja Kilara określana jest jako polski odpowiednik dzieła Strawińskiego. Nie mniej ważne w tym spektaklu jest zestawienie choreografów. Martha Graham – jedna z najważniejszych postaci światowego baletu, której nazwisko po raz pierwszy pojawia się w repertuarze zespołu baletowego w tej części Europy i Henryk Konwiński – kontynuator baletowych tradycji polskiego tańca, kreują uniwersalne, niezależne od siebie dwie wizje choreograficzne, których połączenie wyzwala u widzów eksplozję emocji. Zderzenie tak silnych osobowości obojga choreografów jest istotne także ze względu na dopełnianie się obu realizacji, bez dominacji żadnej ze stron.



PIOTR BUKARTYK I GOŚCIE: ZBIGNIEW ZAMACHOWSKI, ARTUR ANDRUS I KRYSTYNA TKACZ W KONCERCIE pt. "PIOSENY Z ANTENY" ››
Spektakl gościnny

18.10 wtorek, 19:00
Bilety: 65-125 zł

Czas trwania: 2 h (bez przerwy)

Nowa wyjątkowa trasa Piotra Bukartyka i zaproszonych gości.
Sam wokalista mówi o projekcie:
"Moi Drodzy!
Z naszych obserwacji koncertowych wynika, że wielu z Was sprawiłby przyjemność powrót do piosenek, których z różnych powodów już nie gramy. Po namyśle zdecydowaliśmy się więc na eksperyment pod roboczym tytułem PIOSENY Z ANTENY. Eksperyment zakłada jesienną trasę koncertową ze specjalnym repertuarem (wybranym przez Was) oraz specjalnymi gośćmi. Już niedługo będziemy prosić Was o pomoc w wyselekcjonowaniu repertuaru".



Piotr Czajkowski
EUGENIUSZ ONIEGIN ››
Opera

29.10 sobota, 19:00- PREMIERA
Bilety: normalne 32- 100 zł, ulgowe 27-90 zł
30.10 niedziela, 19:00- PREMIERA II
Bilety: normalne 32-75 zł, ulgowe 27-65 zł
5.11 sobota, 18:30- Premiera z Expressem
Bilety: normalne 32-55 zł, ulgowe 27-45 zł

Kompozytor: Piotr Czajkowski
Autor libretta: Piotr Czajkowski i Konstanty Szyłowski na podstawie poematu Aleksandra Puszkina

Piotr Czajkowski jest bez wątpienia najbardziej europejskim z kompozytorów rosyjskich XIX wieku, większość jego utworów scenicznych – zarówno operowych jak i baletowych – powstało w oparciu o literaturę zachodnioeuropejską. Wyjątkiem jest opera EUGENIUSZ ONIEGIN, której libretto opracowywał sam kompozytor na podstawie poematu Aleksandra Puszkina.
Jest to jedna z najpiękniejszych oper w światowej literaturze muzycznej, opowiadająca o jakże częstym w życiu każdego z nas zignorowaniu napotkanego na swojej drodze szczęścia w postaci ukochanej osoby. Znudzony życiem tytułowy bohater wyjeżdża na wieś, gdzie odtrąca szczerą miłość młodziutkiej Tatiany. Jednak po latach spotyka ją ponownie i zakochuje się w niej – lecz na tę miłość jest już za późno.
Opera zawdzięczała natychmiastowy sukces idealnemu zespoleniu muzyki i Puszkinowskiego tekstu, doprowadzonego przez samego kompozytora do perfekcji. Dzieło utkane jest z lirycznych fraz muzycznych, wyrafinowanej płynności rytmicznej i przebogatej inwencji melodycznej, co sprawia, że odbierane być może jako operowy evergreen.


Bilety do nabycia:
na stronie: www.operalodz.com/ lub www.bilety24.pl 
dzięki aplikacjom mobilnym do pobrania ze strony www.operalodz.com
w kasie Teatru - tel. 42 633 77 77.

Powiązane Video Wszystkie video

TURANDOT - Teatr Wielki w ?odzi
Grupa MoCarta w Teatrze - Jackson
1. Festiwal Muzyki Crossover (Bielsko-Bia?a 2016)
Somewhere Over The Rainbow - 16strings quartet

Instrumenty i sprzęt muzyczny

AN Wielki piewnik Rockowy Nuty
AN Wielki piewnik Rockowy
AN Wielki piewnik Rockowy 2
PWM Osiecka Agnieszka - Wielki piewnik, tom VI ″Rock and roll″

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl