Dalbergia Duo jest jedynym polskim żeńskim duetem perkusyjnym (marimbowym). Duet założony w 2017 roku ma już na swoim koncie sukcesy o skali międzynarodowej – koncerty festiwalowe świetnie odbierane przez szeroką publiczność, a także uhonorowanie pierwszą nagrodą w kategorii kameralistyka na VI International Master Competition for Music Teachers oraz rekomendację Fundacji Muzyki Polskiej za wyróżniającą się interpretację polskich utworów. Dalbergia Duo intensywnie współpracuje z polskimi kompozytorami młodego pokolenia przy wykonywaniu oraz współtworzeniu nowych kompozycji. W czerwcu 2018 roku artystki były wykładowcami Seminarium Perkusyjnego organizowanego w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, w lipcu poprowadziły wykład połączony z wykonaniem „in the pink” Marty Śniady, podczas II Agora Actual – European Meeting of Contemporary Percussion, w Xabia, Hiszpania, na zaproszenie organizatorów. Ich wyjazd otrzymał wsparcie Instytutu Adama Mickiewicza.
Więcej: dalbergiaduo.com/
dr Anna Rutkowska jest utalentowaną marimbistką i perkusistką nieustannie poszerzającą swoje horyzonty. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie swoją ścieżkę kariery rozwija jako solistka i kameralistka. Jako laureatka XII Międzynarodowego Konkursu Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie swoim zainteresowaniem mocno obdarzyła perkusyjną muzykę współczesną, szczególnie tę pisaną i wykonywaną na marimbie. Urodziła się 25 sierpnia 1984 roku w Kielcach. Po ukończeniu Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Ludomira Różyckiego w Kielcach w klasie fortepianu 1998 roku, kontynuowała naukę w tej samej szkole w klasie perkusji. Swoją edukację perkusyjną kontynuowała na kierunku instrumentalistyka Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie w 2009 roku uzyskała dyplom magistra sztuki z wyróżnieniem. W październiku 2017 r. artystka uzyskała stopień doktora w Akademii Muzycznej w Krakowie, dzięki rozprawie pt. „Wpływ kultury, tradycji i sztuki Japonii na współczesną literaturę marimbową kompozytorów japońskich Keiko Abe, Minoru Miki, oraz Akira Miyoshi”.
Anna Rutkowska występowała na wielu festiwalach w kraju i za granicą: „Warszawska Jesień” (Warszawa), „Źródła i Inspiracje” (Kraków), „Crossdrumming” (Warszawa), „Audio Art” (Kraków), „Beethovenfest” (Bonn, Niemcy), „Kalima” (Lausanne, Szwajcaria), „Uitgast” (Lelystad, Holandia), „Festiwal Kompozytorów Krakowskich” (Kraków, Polska). Na swoim koncie posiada liczne koncerty perkusyjne i marimbowe. Ponadto, w jej dorobku artystycznym znajdują się prawykonania japońskiej muzyki marimbowej.
Anna współpracowała z zespołami kameralnymi skupiającymi się na muzyce perkusyjnej: Mallet Collective Amsterdam (Amsterdam), Rhythmic Ethnic (Kraków), Amadrums (Kraków), siXen (Warszawa).
Obecnie współtworzy z dr Julianną Siedler-Smugą jedyny w Polsce żeński duet marimbową – Dalbergia Duo (Warszawa). Wciąż poszukuje nowych „odcieni” brzmienia marimby poprzez wykonywanie utworów na składy mieszane, takie, jak: marimba, sopran i fortepian, czy duet marimb preparowanych. Anna Rutkowska brała udział w licznych perkusyjnych i marimbowych kursach mistrzowskich, ucząc się pod okiem m.in.: Keiko Abe, Marty Klimasary, Jean’a Geoffroy, Williama Moersch’a, Katarzyny Myćki, Nebojšy Jovana Živkoviča, Petera Prommela, Theodora Milkov’a, Piusa Cheung’a, Tchiki Duo, Ramona
Lormansa. Anna Rutkowska prowadzi działalność zarówno artystyczną (solo/kameralną), jak i dydaktyczną, organizując warsztaty marimbowe oraz prelekcje dotyczące muzyki perkusyjnej i marimbowej na terenie kraju i za granicą. Klasyczna wrażliwość na muzykę wraz z ognistym temperamentem artystki stanowią niezwykłe połączenie, co jest odczuwalne podczas każdego występu marimbistki. Repertuar przez nią prezentowany to szeroka gama gatunków i stylów muzycznych: od utworów solowych, przez twórczość na zespoły kameralne, na koncertach z orkiestrą skończywszy.
Więcej: marimbann.com
dr Julianna Kamila Siedler-Smuga ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, na poziomie magisterskim w 2012 roku. W czerwcu 2014 ukończyła również studia magisterskie (Master in de Muziek) w klasie marimby prof. Ludwiga Alberta i Chin Cheng Lin w Koninklijk Conservatorium Antwerpen (Artesis Hogeschool Antwerpen) w Belgii. W roku 2011 dostała się na stypendium programu Erasmus do Koninklijk Conservatorium Brussel, gdzie miała okazję kształcić się pod okiem profesorów: G. Franҫois, B. Quartier oraz B. Bouckaerta. W 2013 została półfinalistką Międzynarodowego Konkursu Marimbowego w Opolu, w 2014 zakwalifikowała się do Międzynarodowego Konkursu Marimbowego w Bamberg, a w 2013 została wytypowana przez uczelnię, jako reprezentantka do konkursu o stypendium Yamaha 2013.
Jej działalność solowa uwidacznia się na koncertach niezależnych, a także podczas licznych festiwali (m.in. Musica Privata, Umami Live Berlin, Musica Moderna, Festiwal Muzyki Filmowej w Łodzi) oraz koncertach podczas rozmaitych festiwali i warsztatów, organizowanych w Polsce i za granicą. Na koncercie dyplomantów w 2012 roku dokonała (z towarzyszeniem Orkiestry Filharmonii Łódzkiej) prawykonania „Koncertu na marimbę” Niny Fukuoka (studentki prof. Z. Krauze). Julianna interesowała się muzyką najnowszą od początku studiów, współpracując z ówczesnymi studentami i wykładowcami wydziału kompozycji Akademii Muzycznej w Łodzi, dokonując wielu światowych prawykonań kompozycji. Kontynuacja tej współpracy stała się dla niej inspiracją do pracy doktorskiej: „Najnowsze polskie utwory na marimbę w kontekście klasycznej i niekonwencjonalnej techniki gry na instrumencie na przykładzie Glass Wood Plastic Kuby Krzewińskiego, Solid Artura Zagajewskiego, Belgian rare groove & breakbeat Niny Fukuoka i Purity 2 Tomasza Golińskiego”. Trzy kompozycje z czterech zostały skomponowane specjalnie dla niej i prawykonane przy okazji realizacji doktoratu. W czerwcu 2017 otrzymała tytuł doktora sztuk muzycznych, pracując pod kierunkiem prof. Grzegorza Jurczyka.
Podczas studiów Julianna brała intensywny udział w działaniach zespołu perkusyjnego Percussion Studio, jako członek zespołu, solistka oraz w duetach, miała szansę połączyć działania kameralistki z muzyką współczesną podczas Festiwalu Muzyki Współczesnej – Nove Hudby Plus, w czeskim Brnie w 2008, pracując pod kierunkiem prof. K. Knittla oraz dr hab. Artura Zagajewskiego. Artystka współpracowała również z Big Bandem uczelni pod kierownictwem prof. J. Delonga, wraz z którym miała możliwość uczestniczyć w warsztatach jazzowych, prowadzonych przez Michaela Pattersona w 2009 roku. Swoją wiedzę na temat muzyki jazzowej zdobywała na warsztatach prowadzonych przez prof. Bernarda Maselego w latach 2005, 2006 oraz 2008.
W trakcie pięciu lat studiów, aż do chwili obecnej współpracuje z profesjonalnymi orkiestrami, m.in.: Orkiestrą Filharmonii Łódzkiej, Teatru Wielkiego w Łodzi, Orkiestrą Warszawskiej Opery Kameralnej czy Filharmonii Kaliskiej, jak również orkiestrami akademickimi (Orkiestry Akademii Muzycznej w Łodzi, Orkiestra Symfoniczna Koninklijk Conservatorium Brussel). Miała szansę grać pod batutą znamienitych dyrygentów, m.in. D. Raiskina, M. Nesterowicza, M. Pijarowskiego, A. Boreyko, J. M. Florêncio, T. Wojciechowskiego, K. Pendereckiego, K. Korda, W.Michniewskiego oraz wielu innych. Wykonywała rozbudowany repertuar od klasycznego, przez muzykę jazzową, filmową, sonorystyczną, aż do muzyki najnowszej.
Artystka aranżuje muzykę dla własnych potrzeb. Nieustannie doskonali swoje umiejętności na wielu mistrzowskich kursachw Polsce i zagranicą, pracując pod okiem wybitnych profesorów (m.in. Keiko Abe, Jean Geoffroy, Nebojsa J. Živkovič, Katarzyna Myćka, Marta Klimasara, Emmanuel Sejourne,Tchiki Duo, Shoko Sakai, Axoum Duo, Antonio Caggiano, Wojciech Herzyk, Sergey Buranov, Nanae Mimura, Seung-Myeong Oh, Daniella Ganeva, Kuniko Kato, Pei Ching Wu).
Od roku akademickiego 2014/2015 ma szansę łączyć swoje dwie pasje: do perkusji i nauczania. Już w ciągu debiutanckiego roku, zdążyła zdobyć serca wielu swoich wychowanków, zarażając pasją do instrumentów perkusyjnych, czego wyrazem są zdobywane przez jej uczniów wyróżnienia na konkursach regionalnych i ogólnopolskich.
W latach 2014 – 2017 wraz z Amber Tzu – Chun Chen tworzyła duet marimbowy Equilibri Duo. Jest członkiem Stowarzyszenia Pedagogów Perkusistów oraz Międzynarodowego Stowarzyszenia Marimbowego – Marimba Festiva, w ramach którego jest współorganizatorem
„Spotkań marimbowych” zapoczątkowanych w listopadzie 2017.
Aktualnie mieszka i działa w Warszawie: współpracuje z Orkiestrą Warszawskiej Opery Kameralnej, uczy w warszawskich oraz podwarszawskich szkołach muzycznych I i II stopnia, a także działa w duecie Dalbergia Duo. W sierpniu 2018 ukończy kolejne studia magisterskie z zakresu teatru perkusyjnego w LUCA - Lemmensinstitut w Leuven, w Belgii (Percussion Theater) pod kierunkiem Chin Cheng Lina. Nieusannie współpracuje z kompozytorami muzyki współczesnej, którzy piszą kompozycje jej dedykowane.
Więcej: juliannasiedler.pl
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl