Nagranie zawiera wszystkie jak do tej pory znane i zachowane dzieła mało znanego polskiego kompozytora epoki baroku, Andrzeja Siewińskiego. W zaledwie trzech kompozycjach ukazuje on duży kunszt artystyczny, można się więc spodziewać, że było ich więcej. Missa pro defunctis jest ciekawym porównaniem z niedawno wydanymi przez DUX pogrzebowymi obrzędami sarmackimi Castrum Doloris. W odróżnieniu od ówczesnych pogodnych i pompatycznych melodii towarzyszących magnackim ceremoniałom, utrzymana jest w niezwykle poważnej i smutnej tonacji c-moll. Zwraca uwagę inwencja melodyczna kompozytora, piękne motywy podane w zgrabnym, koncertującym stylu. Z przyjemnością słucha się zespołu muzyki dawnej Dileto, który dopiero teraz debiutując na rynku fonograficznym, posiada po niespełna dziesięciu latach działalności wyrazisty styl , za cel stawiając sobie wierność historycznej stylistyce wykonawczej. Całości dopełniają zgrane głosy wokalistów specjalizujących się w muzyce dawnej.
Polecam Państwu album "Opera Omnia" z muzyką kościelną polskiego kompozytora przełomu XVII i XVIII w. Andrzeja Siewińskiego. Jest to znakomita okazja na zapoznanie się z niedocenioną u nas i nieodkrytą do końca muzyką polskiego baroku. Na płycie zaprezentowane są trzy utwory wolkalno-instrumentalne, dwa z nich poświęcone Matce Boskiej, której kult w Polsce już od Wieków Średnich był bardzo rozpowszechniony, trzeci to msza za zmarłych.
Znakomicie współpracują ze sobą soliści, zespół instrumentalny i wokalny. Wszystko jest wykonane bardzo lekko i stylowo, dla mnie nie tylko zgodnie z epoką, ale wzruszająco i pięknie. Delikatne brzmienie barokowych instrumentów oraz pojawiające się chorały gregoriańskie wprowadzają nas w świat mistycznych, niczym niezakłóconych przeżyć religijnych.
Gorąco polecam płytę, a wykonawcom gratuluję pięknego zaprezentowania polskiej muzyki, które zachęca do dalszego jej odkrywania.