Baroque Collegium 1685 to międzynarodowego zespół, koncentrujący się na udostępnianiu i przybliżaniu muzyki baroku, w szczególności dzieł oratoryjno-kantatowych. Inicjatorką powstania Collegium oraz dyrektorem artystycznym jest muzykolog, dyrygent i manager kultury- Agnieszka Żarska.
Baroque Collegium 1685 jest owocem międzynarodowej współpracy artystycznej zapoczątkowanej w ramach festiwalu Barokowe Eksploracje. Zespół zainaugurował swoją działalność w kwietniu 2016 roku, prezentując dzieła Jana Sebastiana Bacha: Oratorium Wielkanocne BWV 249 oraz Kantatę Gelobet sei der Herr BWV 129. Dwukrotnie brał m.in. udział w prestiżowym cyklu pn.: Bach 200 UW, organizowanym przez Uniwersytet Warszawski. Trzon zespołu śpiewaczego Baroque Collegium 1685 tworzą członkowie Szczawnickiego Chóru Kameralnego, którzy od 10 lat z pasją, zgłębiają i propagują polifonię wokalną różnych epok i stylów oraz współpracują projektowo z wybitnymi śpiewakami i solistami. Szczawnicki Chór Kameralny prezentujący obecnie profesjonalny poziom wykonawczy, koncertował na festiwalach w Polsce, na Słowacji i w Czechach (Festiwal Jubilaei Cantus w Nowym Sączu, Festiwal Staromiejski w Bratysławie, Festiwal Muzyki Dawnej w Spisskiej Sobocie, Festiwal Musica Figurata w Zeliv), a także w Krakowie, Budapeszcie i Czerwonym Klasztorze. Zespół instrumentalny Baroque Collegium 1685 zrzesza znakomitych polskich i zagranicznych muzyków nurtu HIP (Historically Inspired Performed) związanych m.in. z orkiestrą Musica Florea Marka Stryncla. Artyści ci regularnie koncertują na najważniejszych festiwalach europejskich, w swoim dorobku posiadają liczne nagrania oraz prestiżowe nagrody.
„Cudowna muzyka; piękne, subtelnie oświetlone wnętrze późnobarokowego kościoła ss. Wizytek oraz niesamowite wykonanie złożyły się na niezapomniany muzyczny spektakl. Nawet pogoda dołożyła się do stworzenia magicznej atmosfery koncertu. Za murami kościoła grzmiała burza, w kościele - burza emocji... Na koniec koncertu pojawiła się jeszcze jedna burza - oklasków i owacji na stojąco. A chorał, który zespół wykonał na bis, i który wprowadził nie tylko wnętrze kościoła, ale i słuchaczy w stan niemożliwych do opisania wibracji są najlepszą recenzją tego wydarzenia.”
Michał Orzechowski
z recenzji koncertu Baroque Collegium 1685 w ramach cyklu BACH200UW
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl