Baroque Collegium 1685

Baroque Collegium 1685 podczas próby,
fot. P. Stępniewski

Baroque Collegium 1685 to międzynarodowego zespół, koncentrujący się na udostępnianiu i przybliżaniu muzyki baroku, w szczególności dzieł oratoryjno-kantatowych. Inicjatorką powstania Collegium oraz dyrektorem artystycznym jest muzykolog, dyrygent i manager kultury- Agnieszka Żarska.
Baroque Collegium 1685 jest owocem międzynarodowej współpracy artystycznej zapoczątkowanej w ramach festiwalu Barokowe Eksploracje. Zespół zainaugurował swoją działalność w kwietniu 2016 roku, prezentując dzieła Jana Sebastiana Bacha: Oratorium Wielkanocne BWV 249 oraz Kantatę Gelobet sei der Herr BWV 129. Dwukrotnie brał m.in. udział w prestiżowym cyklu pn.: Bach 200 UW, organizowanym przez Uniwersytet Warszawski. Trzon zespołu śpiewaczego Baroque Collegium 1685 tworzą członkowie Szczawnickiego Chóru Kameralnego, którzy od 10 lat z pasją, zgłębiają i propagują polifonię wokalną różnych epok i stylów oraz współpracują projektowo z wybitnymi śpiewakami i solistami. Szczawnicki Chór Kameralny prezentujący obecnie profesjonalny poziom wykonawczy, koncertował na festiwalach w Polsce, na Słowacji i w Czechach (Festiwal Jubilaei Cantus w Nowym Sączu, Festiwal Staromiejski w Bratysławie, Festiwal Muzyki Dawnej w Spisskiej Sobocie, Festiwal Musica Figurata w Zeliv), a także w Krakowie, Budapeszcie i Czerwonym Klasztorze. Zespół instrumentalny Baroque Collegium 1685 zrzesza znakomitych polskich i zagranicznych muzyków nurtu HIP (Historically Inspired Performed) związanych m.in. z orkiestrą Musica Florea Marka Stryncla. Artyści ci regularnie koncertują na najważniejszych festiwalach europejskich, w swoim dorobku posiadają liczne nagrania oraz prestiżowe nagrody.

„Cudowna muzyka; piękne, subtelnie oświetlone wnętrze późnobarokowego kościoła ss. Wizytek oraz niesamowite wykonanie złożyły się na niezapomniany muzyczny spektakl. Nawet pogoda dołożyła się do stworzenia magicznej atmosfery koncertu. Za murami kościoła grzmiała burza, w kościele - burza emocji... Na koniec koncertu pojawiła się jeszcze jedna burza - oklasków i owacji na stojąco. A chorał, który zespół wykonał na bis, i który wprowadził nie tylko wnętrze kościoła, ale i słuchaczy w stan niemożliwych do opisania wibracji są najlepszą recenzją tego wydarzenia.”
Michał Orzechowski
z recenzji koncertu Baroque Collegium 1685 w ramach cyklu BACH200UW


Baroque Collegium 1685 podczas próby, fot. P. Stępniewski


Agnieszka Żarska - dyrektor artystyczny  Baroque Collegium 1685, fot. arch. artysty
 

Powiązane Video Wszystkie video

Paweł Łukaszewski - Psalmus 102
Baroque And Blue
A. Vivaldi - koncert a-moll na obój cz.3 - allegro
Bach - suita h-moll cz. Badinerie

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Roy Benson TR 202 trbka Bb, lakierowana (z futeraem)
Korg MS-20 Mini Syntezator analogowy
Stagg DH Medium Crash 18″ talerz perkusyjny
Dunlop JC 95 Jerry Cantrell Wah efekt gitarowy kaczka

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce Artykuły sponsorowane
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
forum muzyczne
kultura w sieci

Copyright © 2011-2020 CameralMusic.pl