Zakład Perkusji Akademii Muzycznej w Łodzi organizuje w dniach 24–25 maja br. Ogólnopolską Konferencję Naukowo-Artystyczną pt. „Sztuka perkusyjna – historia i kierunki rozwoju”. Swoje referaty przedstawią artyści z uczelni muzycznych w całej Polsce. Oba dni Konferencji kończyć się będą koncertami z niekonwencjonalną i wirtuozowską muzyką perkusyjną II połowy XX wieku. Cztery bloki wykładowe i koncerty odbywać się będą w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Łodzi przy ul. Żubardzkiej. Początek koncertów o godz. 18.00 (wstęp biletowany), harmonogram wykładów dostępny na www.amuz.lodz.pl (wstęp wolny). Kierownictwo naukowo-artystyczne konferencji sprawuje: prof. dr hab. Piotr Sutt.
Połączone zespoły – The Bacewicz Percussion Ensemble i Gdańska Grupa Perkusyjna Jeunesses Musicales 24 maja (wtorek) zagrają koncert pt. „Arcydzieła sztuki perkusyjnej” z utworami skomponowanymi w II połowie XX wieku, które stanowią kanon perkusyjnej wirtuozerii. „Workers Union” Louisa Andriessena to utwór, którego wykonania nigdy nie brzmią tak samo – łódzka publiczność usłyszy jego niepowtarzalną interpretację! W energicznych utworach Timma Piepera i Jacoba Remingtona („Level Two” i „Collide”) muzycy dadzą popis rytmicznej precyzji. We wtorkowy wieczór zabrzmi także kilka kompozycji polskich twórców awangardowych. „Symfonia na perkusję” Franciszka Woźniaka, „Campanella” Zbigniewa Rudzińskiego, czy rozpisane na 123 instrumenty perkusyjne „Continuum” Kazimierza Serockiego, utwór przestrzenny, w którym publiczność otoczona jest różnorodnością brzmień i faktur. Perkusistom z Gdańska i Łodzi towarzyszyć będą pianiści – Joanna Kowalewska i Maksymilian Piasecki. Koncert poprowadzi prof. Piotr Sutt.
Studenci ponownie zaprezentują swoje umiejętności podczas koncertu „Wirtuozeria młodości” w środę 25 maja, wykonując odważne i niekonwencjonalne kompozycje. Na estradzie pojawią się duże zestawy instrumentów perkusyjnych, a wykonawcy zagrają na nich skomplikowane sola perkusyjne, autorstwa m.in. Caseya Cangelosiego i Jesusa Torresa. W programie koncertu nie zabraknie lubianych przez publiczność brzmień marimby i wibrafonu. Artyści zagrają m.in.: „Purity II” Tomasza Golińskiego, „Betsie Doll” Marty Ptaszyńskiej i inspirowane jazzem „Interzones” Bruce’a Hamiltona. Zaprezentowana zostanie także performatywna kompozycja Francois Srhana „Home Work” wykorzystujące techniki body percussion oraz energetyczne „Hailstorm Rising” Poula Rudersa na zestaw werbli marszowych. Na estradzie wystąpią studenci i studentki klas perkusji z polskich Akademii Muzycznych: Bartosz Bielak, Szymon Brillowski, Fabian Czajka, Bruno Deredos, Paweł Dietrich, Paweł Dyyak, Jakub Kaczmarek, Pola Kamińska, Dagmara Karandys, Krzysztof Kloch, Szczepan Kobiela, Jakub Kołodziejczyk, Michał Kram, Marek Kunda, Ewa Michajłow, Dawid Modzelewski, Barbara Pałka, Bartłomiej Sutt, Julia Tymanowska, Patrycja Urbańska. Koncert poprowadzi prof. Piotr Sutt.
więcej informacji:
www.amuz.lodz.pl/pl/wydarzenia/sztuka-perkusyjna-historia-i-kierunki-rozwoju
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl