Konferencja prasowa i inauguracja kampanii Save the Music!

Inauguracja naszej kampanii odbyła się w warszawskiej siedzibie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego 27 stycznia bieżącego roku. Wydarzeniu towarzyszyła konferencja prasowa.
Celem „Save the Music” jest wspieranie dobrej muzyki przy współudziale mody oraz sztuk wizualnych. Fundacja MEAKULTURA pragnie przybliżać sylwetki wybitnych muzyków, a także promować wartościową muzykę, bez względu na jej gatunek. Wartościową, czyli taką, która odznacza się profesjonalizmem, a przy tym wnosi do swojego gatunku coś nowego i niepowtarzalnego. Również tę, która przetrwała próbę czasu i potrafi zjednać sobie kolejne pokolenia odbiorców. Działania odbywają się na wielu płaszczyznach, od tworzenia prac artystycznych, kolekcji ubrań, poprzez publikowanie artykułów, aż po organizację imprez kulturalnych czy wydawanie publikacji i płyt. W ramach kampanii odbędzie się szereg wydarzeń, takich jak wernisaże, koncerty, pokazy mody. Kupując unikatowe ubrania, będzie można wesprzeć działania Fundacji MEAKULTURA. Jak podkreśla Marlena Wieczorek, pomysłodawczyni kampanii, projekt zrzesza specjalistów, dla których muzyka jest treścią życia i którzy mają nadzieję zarazić swoją pasją innych.

"Save the Music" to nie tylko projekt promujący kulturę muzyczną – ma on także odcisnąć realny ślad w sposobie myślenia o niej poprzez edukowanie młodzieży i pokazywanie jej dobrych wzorców. Kolorowe ubrania, z wpadającymi w oko nadrukami, mają szansę zaciekawić młodych ludzi o wiele bardziej niż tradycyjny przekaz. Fundacja MEAKULTURA chce dotrzeć również do dorosłych, do miłośników muzyki, mody, sztuk wizualnych, nonkonformistów i trendseterów. Dr Piotr Jakubowski z UKSW, opiekun koła naukowego „Culture On”, który współpracuje z Fundacją podkreślał, że muzyka często służy jako nośnik tożsamości, także tej pokoleniowej, która sprawia, że muzyka z młodości towarzyszy nam na różnych etapach życia. Kampania adresowana jest więc do tych, którzy poprzez strój pragną zamanifestować swoją tożsamość i miłość do muzyki, ale również do ludzi, których można zachęcić do przygody z muzyką poprzez barwne wizerunki artystów.


Twórcy kampanii, od prawej: dr Marlena Wieczorek, Kinga Król, dr Piotr Jakubowski, dr Max Skorwider; fot. Rafał Orłowicz.

Na konferencji obecna była Kinga Król, właścicielka marki Confashion oraz twórczyni kolekcji „Save the Music”, która przeniosła grafiki Maksa Skorwidera na ubrania. Celem kampanii jest doprowadzenie do tego, żeby niektórzy nosili T-shirt z Palestriną przynajmniej z taką samą dumą, co ten z Che Guevarą. Jak podkreśla projektantka nasz strój bardzo wiele o nas mówi, bo jest ekspresją naszej osobowości, a intrygujący ubiór zawsze zwraca uwagę otoczenia i prowokuje do zadawania pytań.


Marlena Wieczorek - pomysłodawca kampanii i Kinga Król - projektantka; fot. Rafał Orłowicz.

Na konferencji nie zabrakło również autora wizerunków artystów, którzy dumnie prezentują się na ubraniach, Maxa Skorwidera. Z okazji kampanii stworzył on także plakaty dotyczące muzyki polskiej w okresie komunizmu. Każdy z nich wzbogacony był o krótki biogram i zarys dzieł słynnych muzyków, ale także wydarzeń kulturalnych takich jak np. festiwal w Jarocinie.

Kampania już przed konferencją zyskała wsparcie artystów, mediów i instytucji kultury. Partnerem strategicznym kampanii jest Polskie Wydawnictwo Muzyczne reprezentowane przez dr Daniela Cichego – Redaktora Naczelnego. Patronat nad wydarzeniem objęło także Narodowe Centrum Kultury. Do akcji dołączyły się media: przesluchania.com, Stowarzyszenie Artystów „Zdolni do Wszystkiego”, Cameral Music, Polskie Centrum Informacji Muzycznej, Presto, ModnaUlica.pl, All about music, Fragile, Jazz Soul, Antymuza, Szafa Muzyczna, O.pl, Infomusic.pl, Radio Kampus, MuzyczneABC.pl, Radio Merkury, Strych na wróble, Lulu Home. Z każdym dniem wokół kampanii gromadzą się nowi Ambasadorzy – choć reprezentują różne profesje i są w różnym wieku, to w swej branży uważani są za autorytety. Należą do nich: Harel, Tomasz Konieczny, Artur Ruciński, Piotr Beczała, Dorota Miśkiewicz, Władysław „Gudonis” Komendarek, Agnieszka Mrozińska – Jaszczuk, Krzysztof Tymendorf, Marcin Przybylski, Adam Bałdych, Cezariusz Gadzina, Jan Lisiecki, Łukasz Borowicz, Lena Piękniewska, Wojtek Blecharz, Natalia Kukulska, Waldemar Kuligowski. Podczas konferencji zaprezentowane zostały nagrania z wypowiedziami wybranych ambasadorów, którzy zgodzili się wesprzeć kampanię swoim wizerunkiem.


Agnieszka Mrozińska-Jaszczuk, ambasadorka kampanii; fot. Rafał Orłowicz

Wkrótce rusza strona internetowa ze sklepem, w którym będzie można zakupić ubrania z kolekcji zaprojektowanej przez Kingę Król. Kampania już teraz cieszy się dużym zainteresowaniem, ale wciąż można się z nami kontaktować. Być może macie jakiś pomysł, który mógłby nam pomóc? Odezwijcie się do nas, bo warto! Ze środków zebranych ze sprzedaży ubrań będziemy wspierać działania Fundacji MEAKULTURA (takie jak: rozwój stron musicfrompoland.eu, organizacja Konkursu Polskich Krytyków Muzycznych, wydawanie meakultura.pl, a być może nawet stworzenie festiwalu „Save the Music”).

Relacja Drugiego Programu Polskiego Radia jest dostępna TUTAJ

Powiązane Video Wszystkie video

Queen Symfonicznie - Who Wants to Live Forever
Chór kameralny - The Warsaw Singers - "Save me my Lord"
Gabriel Fauré - Pavane - 15 fletów
Luigi Rodolfo Boccherini - Menuet

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Zebra Music Szelki muzyczne z motywem nutowym
Zebra Music Szelki muzyczne z motywem klawiatury
Zebra Music Wisiorek na acuszek nutka, srebro, B029
Zebra Music Dugopis z motywem klawiatury fortepianu

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl