Planujesz wydanie swojej płyty? Niezależnie od tego, czy chcesz zrealizować to przedsięwzięcie samodzielnie czy we współpracy z wytwórnią fonograficzną, w toku całego procesu musisz podjąć wiele decyzji. Jedną z najważniejszych jest wybór odpowiedniego opakowania. Muzyka sprzedawana na fizycznych nośnikach kompaktowych wymaga starannej oprawy, dlatego warto zwrócić uwagę na wizerunek i dokładnie przemyśleć wybór spośród wielu różnorodnych opakowań, wśród których na plus wyróżnia się digipack. Co go wyróżnia? Na co zwrócić uwagę? Wyjaśniamy.
Jak łatwo wywnioskować, przeglądając asortyment na www.artmusic.com.pl, muzycy, zespoły i wytwórnie mogą wybierać wśród wielu różnych rodzajów opakowań. W portfolio większości firm znajdują produkty wykonane zarówno z papieru, kartonu, plastiku czy metalu, w digipacki w kilku wariantach.
Digipacki to opakowania na płyty CD i DVD, które swoim wyglądem przypominają książeczkę. Wewnętrzną część stanowi tacka z tworzywa sztucznego, na której umieszcza się płytę, zaś zewnętrzną wykonuje się przeważnie z tektury z odpowiednim nadrukiem. Daje to szerokie możliwości personalizacji, a projekt okładki i wygląd całej płyty może naprawdę przyciągać wzrok. Całość otacza folia zabezpieczająca zawartość przed uszkodzeniem.
Digipacki występują w kilku wariantach, na przykład produkt 4P, 4P w formacie A5 czy digipack 6P.
Digipack to nie tylko atrakcyjne wizualnie opakowanie albumu czy przyciągająca wzrok kolorystyka, ale również bardzo praktyczne rozwiązanie. Podstawa z tworzywa sztucznego, w której znajduje się płyta, zapewnia istotną ochronę przed ewentualnymi uszkodzeniami, co pozwala cieszyć się jakością nagrań przez długi czas.
Alternatywą dla digipacków są unipacki. Są one w całości wykonane z kartonu, dodatkowo wzmacnianego, zazwyczaj jedno- lub dwustronnie powleczonego warstwą zabezpieczającą. W unipackach nie ma plastikowej tacki, którą zastępuje specjalne wycięcie lub kieszonka na płytę. W tym przypadku istnieje możliwość dołożenia do nagrań książeczki.
Nie ulega wątpliwości, że unipack pozwala przygotować nagranie w wariancie bardziej ekonomicznym, natomiast digipack daje więcej możliwości. Pozwala umieścić sporo informacji i grafik na okładce. Osoba opłacająca płytę w danym nakładzie może wybrać digipack w wersji CD lub DVD, z jedną, dwiema lub trzema tackami na płyty, zaś drukowane opakowanie jest w pełni personalizowane. Całość uzupełnia poligrafia (np. popularne książeczki z tekstami piosenek tzw. booklety) stosowana przy tego typu opakowaniach.
Drukarnie i wytwórnie oferujące przygotowanie fizycznych kopii albumów, umożliwiają pełną personalizację digipacków w zgodzie z dostarczonym indywidualnym projektem graficznym, dostosowując efekt końcowy do określonych preferencji. Takie nadruki wykonuje się techniką cyfrową, dzięki czemu są one bardzo trwałe i wyraźne. Dodatkowo, w zależności od potrzeb, istnieje możliwość, by zamówić druk dwustronny, folię błyszczącą lub matową. Możliwości personalizacji są w tym przypadku w zasadzie nieograniczone.
Projektowanie okładek płyt to niełatwa sztuka, której trzonem jest twórcza wizja i estetyczne poczucie. W ostatnich latach można zaobserwować wzrastający trend umieszczania na okładkach portretów artystów. To rozwiązanie nie tylko czytelne, ale także oryginalne. Nie jest jednak jedyną opcją, dlatego warto otworzyć się na dostępne możliwości.
Copyright © 2011-2023 CameralMusic.pl