Nuty: Nuty

Urszula Bissinger-Ćwierz: Metody aktywizujące w szkolnej i pozaszkolnej edukacji muzycznej - poradnik dla nauczycieli i animatorów

48 PLN  zobacz w księgarni Alenuty.pl »

Kontakt ze sklepem:
tel.: 501 439 414
email:  [email protected]


Poradnik zawiera zbiór metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych przez Autorkę podczas długoletniej praktyki zawodowej, obejmującej obowiązki m.in. trenera KLANZY, trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, nauczyciela fortepianu, psychologa w szkole muzycznej i psychologa w bursie szkół artystycznych.Książka składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna pozwala na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej:1) edukacji muzycznej w rozwoju ogólnym i artystycznym dzieci i młodzieży, w tym niepełnosprawnej;2) podstaw metodyki aktywizującej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji psychologicznych nauczyciela/animatora.    Część praktyczna zawiera szczegółowe opisy kilkuset metod, ćwiczeń i zabaw do wykorzystania na muzycznych zajęciach indywidualnych, grupowych, edukacyjnych i terapeutycznych.Adresatami poradnika są nauczyciele przedszkoli, szkół artystycznych, ogólnokształcących, integracyjnych, doradcy metodyczni, psycholodzy i pedagodzy szkolni, instruktorzy i animatorzy kultury, pracownicy socjalni, studenci wyższych uczelni psychologicznych, pedagogicznych i muzycznych. Zobacz przykładowe strony w galerii produktu. Pomogą one określić poziom trudności. Znajdziesz tam również inne dodatkowe informacje.Spis treści:WstępCzęść I. KRÓTKI NIEZBĘDNIK TEORETYCZNYEdukacja muzyczna dzieci i młodzieżyEdukacja muzyczna w systemie szkolnym i pozaszkolnymStandardy dydaktyczne w edukacji muzycznejStandardy psychopedagogiczne w kształceniu muzycznymStandardy animacyjne – aktywizujące w edukacji muzycznejPraca nauczyciela i animatora w edukacji muzycznejKompetencje zawodowe nauczycieli i animatorówPsychologiczne aspekty praktyki pedagogicznejZasady metodyki aktywizującej w pracy nauczyciela/animatoraCzęść II. SZEROKI WYBÓR PSYCHOPEDAGOGICZNYCH METOD AKTYWIZUJĄCYCH W EDUKACJI MUZYCZNEJMetody na początek zajęć – zajęcia indywidualneWizytówkiImię i marzenieImię i nastrójImię i przydomkiKrzyżówka z imieniemHerbDokończ zdanie – KostkaPowitanie z nutkąEmonutyMuzyczna rozmowaKontrakt indywidualny z uczniem/uczestnikiemMetody wstępne – zajęcia grupoweDokończ zdania – PlakatWizytówkiMozaika z imieniemImię i cechy charakteruHarmonijka z imieniemPortret imieniaMegawizytówkaDobre informacjePrzedstaw mnieTaniec „Cześć! Hej!”Kontrakt z grupąĆwiczenia rozwijające ekspresję wokalną – zajęcia grupoweŚpiewająca kostkaŚpiewająca plotkaMuzyczna dynamika grupowaSłyszane w kręguChórPiosenka ortofonicznaDiminuendo-crescendoGama z piłkŻywy ksylofonPiosenki na tematMuzyczne improwizacje ruchowe – zajęcia indywidualneMarionetkaGimnastykaTaniecIdź za mnąPstryczkiPozyMuzyczne improwizacje ruchowe i układy taneczne – zajęcia grupoweImprowizacja w trójkachMalarzImprowizacja kontrolowanaIskierkaKontredansWalcAnnen polkaTechniki aktywnego rozwijania muzycznej wyobraźni twórczej – zajęcia indywidualneMuzyczny obrazMuzyczny kolażTańczące dłonieMalowanie symetryczneMalowanie dźwiękówZwierzęta w muzyceTechniki aktywnego rozwijania muzycznej wyobraźni twórczej  – zajęcia grupoweRzeźby utworówPortret kompozytora – Fryderyk ChopinDożynki w SzafarniPeer GyntObrazki z wystawyPiotruś i wilkMetody relaksacyjno-odprężające – zajęcia indywidualneBalonikPiórkoSzklana kulaTrening autogenny SchultzaKolorowa wizualizacjaMetody relaksacyjno-odprężające – zajęcia grupoweWewnętrzna przestrzeń dźwiękówZewnętrzna przestrzeń dźwiękówBezpieczna dłońWiązanie kołaImprowizacja w koleFalujące łożeMasaż dotykiemĆwiczenia aktywizujące z wykorzystaniem instrumentarium Orffa – zajęcia grupoweAkcent – pozaDroga dźwiękówZnajdź instrumentTuttiMuzyczne historyjkiEcho za kocemMazurek z dzwonkamiInstrumentacja marszaZabawy ożywiające naukę o instrumentach muzycznych – zajęcia grupoweZnajdź swój instrumentInstrumentalne memoryOrkiestraJakim jestem instrumentem?KoncertMetody aktywizujące na lekcji gry na instrumencie i śpiewu  – zajęcia indywidualneOddech przy instrumencieLalka szmaciankaZnajdź nutkę w utworzeImiona nutekRodzina nutek utworuPiosenka o Gamie i PasażuZ fortepianu spadła GamaBajka muzyczno-terapeutycznaTechniki przygotowujące do występów publicznych – zajęcia indywidualneĆwiczenie uważnościĆwiczenie myśleniaTechniki zakulisowe przed koncertemPsychofizyczne przygotowanie do występu – broszuraMetody przygotowujące do występów publicznych – zajęcia grupowePsychologiczne warsztaty na temat tremy„Oswoić tremę” – warsztaty przed przesłuchaniamiKoncert treningowyAnimacja muzycznych występów – zajęcia grupoweKoncertozabawa karnawałowaKoncertozabawa pirackaPopis fabularyzowanyKonkurs o ptysiaAnimacja muzycznych zajęć teoretycznych – zajęcia grupoweWizytówkiFormy muzyczneKim jestem?Muzyczne okresy – mapa pamięciEnergetyczne formy muzyczneKontrasty muzyczneDynamiczne szeregiQuizy muzyczne – zajęcia indywidualne i grupoweWitaj, Panie PichonieWprowadzenie do świata muzyki artystycznejCiekawostki o instrumentach muzycznychQuiz o instrumentach strunowychQuiz z teorii muzykiSzkic do portretu ChopinaZakończenieBibliografiaSchematy i zdjęcia Ty zobacz w księgarni Alenuty.pl »

Instrumenty i sprzęt muzyczny

AN Kukieka Krzysztof ″Skale modalne w gitarowej improwizacji″ ksika
Yamaha YRF 21 flet poprzeczny sopranowy z tworzywa, strj C (kolor kremowy)
Yamaha YRS 24B flet prosty sopranowy, strj C, palcowanie barokowe (kolor kremowy)
Ibanez FR 420 BBT gitara elektryczna
Paweł Wójtowicz - skrzypce

Paweł Wójtowicz - skrzypce

Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie skrzypiec prof. Romana Reinera. Koncertmistrz Opery Krakowskiej. Jako koncertmistrz współpracował również z innymi orkiestrami i zespołami: Orkiestra Ballet Classique de Paris (1998), Orkiestra Symfoniczna Akademii Muzycznej w Krakowie...

Sonata

Sonata

Nazwa tej formy muzycznej wywodzi się od włoskiego słowa suonare oznaczającego „brzmieć”. Dawniej (XVII wiek) sonata był to utwór instrumentalnym na wiele głosów i w taki sposób stała się przeciwieństwem wokalnej kantaty.

Symfonia

Symfonia

Słowo symfonia wywodzi się z greki z syn- i phone, słowa które używane było przez greków do zdefiniowania konceptów dotyczących „zgodności”. Od XVIII wieku termin ten zaczął być używany odnośnie formy muzycznej wywodzącej się głównie z sonaty, alei również z preludia, suity i uwertury.

Powiązane Video

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl