Instrument smyczkowy wywodzący się z violi da braccio powstał mniej więcej około roku 1560 niedługo po pojawieniu się skrzypiec. Niestety jednak wiolonczela nie miała tyle szczęścia co skrzypce...
Żeby nie było niepoważnie nie zacznę od tego, że Luca jest nieziemsko przystojny (jakby nie wystarczyło to, że na wiolonczeli gra jak poeta i hardrockowiec w jednym). Wiolonczela, która trochę niesłusznie zniewieściała za sprawą pewnej prześlicznej wiolonczelistki ożywa w rękach tego młodego boga. O
Zespół tworzą liderzy sekcji orkiestry Warsaw Camerata: Adam Zarzycki – I skrzypce, Monika Kos-Nowicka – II skrzypce, Michał Styczyński – altówka, Jerzy Wołochowicz – wiolonczela i Małgorzata Kołcz – kontrabas.
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl
Inwencje dwugłosowe J.S. Bacha, które oryginalnie skomponowane zostały dla instrumentów klawiszowych, są charakterystycznym elementem barokowej muzyki. Przedstawione w tym video interpretacje to aranżacje dla skrzypiec i wiolonczeli i są one wykonywane przez dwóch wybitnych muzyków - Nigela Kennedyiego na skrzypcach oraz Juliet Welchman na wiolonczeli. Johann Sebastian Bach, jeden z najwybitniejszych kompozytorów w historii, świetnie radził sobie w tworzeniu wielogłosowych utworów. Inwencje dwugłosowe są doskonałym przykładem jego umiejętności harmonicznych i kontrapunktowych. Choć oryginalne wykonanie utworów Bacha na instrumenty klawiszowe jest już znane i cenione, aranżacje dla skrzypiec i wiolonczeli przydają im nowego brzmienia i interpretacyjnej świeżości. W wykonaniu Nigela Kennedyiego i Juliet Welchman słychać doskonałą harmonię i współgranie między dwoma instrumentami. Ich technika, precyzja i wrażliwość wykonawcza nadają tym utworom kolejny wymiar muzyczny. Kennedyi Welchman świetnie odtwarzają perfekcyjną kontrapunktykę i równoczesne przewijanie się linii melodycznych, które tak charakteryzują te inwencje. Muzyka ta jest ważną częścią dziedzictwa kompozytora i jednocześnie skarbem muzycznym dla wszystkich miłośników baroku. Dzięki takim wykonawcom jak Kennedy i Welchman, mogą być one docenione przez szerokie grono słuchaczy, którzy mogą czerpać z tej muzyki radość, piękno i głęboki przekaz artystyczny. Wielkie uznanie należy się również zaświadczeniu, że tacy artyści jak Nigel Kennedy i Juliet Welchman nie tylko wykonują tradycyjny repertuar, ale również sięgają po nowe aranżacje i próbują eksperymentować z brzmieniem. Ich interpretacje inwencji dwugłosowych Bacha na skrzypce i wiolonczelę to potężne oświadczenie artystyczne i dowód na to, że muzyka baroku, mimo że pochodzi z innego czasu, nadal ma wiele do powiedzenia i do zaoferowania współczesnym słuchaczom. Dzięki temu wykonaniu, inwencje dwugłosowe Bacha zyskują drugie życie i pokazują, że są nie tylko klasycznymi utworami, ale także mogą być oryginalnym i pełnym emocji doświadczeniem muzycznym. To wspaniałe video jest cennym wkładem w promocję muzyki Bacha oraz w rozszerzanie repertuaru i możliwości interpretacyjnych innych kompozytorów i muzyków.
To jest absolutnie niesamowite! Nigel Kennedy i Juliet Welchman są genialnymi muzykami, a ich połączenie skrzypiec i wiolonczeli jest po prostu magiczne. Ich gra jest pełna emocji, zgrania i precyzji. Inwencje dwugłosowe mają niesamowity urok i słysząc je w tych wykonaniach, czuję się jakbym przeniósł się w inny wymiar. Ta muzyka wywołuje we mnie ogromne wzruszenie i niesamowitą radość. Naprawdę doceniam to dzieło i szacunek dla artystów za ich talent i pasję, jaką wkładają w swoją grę. To video jest inspirujące i pokazuje, jak piękna może być muzyka.