Nuty: Nuty

Muzyka w filmie - Piotr Pomostowski - podręcznik dla filmowców i kompozytorów

45 PLN  zobacz w księgarni Alenuty.pl »

Kontakt ze sklepem:
tel.: 501 439 414
email:  [email protected]


'Muzyka w filmie' Piotra Pomostowskiego to pierwsza w Polsce książka, w której autor podejmuje temat funkcji muzyki w filmie. Książka powstała z myślą o filmowcach przez duże F i skierowana jest do reżyserów, kompozytorów, dźwiękowców, konsultantów muzycznych, operatorów, montażystów i scenarzystów, a to dlatego, że omawia rolę muzyki w filmie z perspektywy tych właśnie dziedzin.Muzyka w filmie stanowi bowiem integralna jej część i jest tak samo ważna jak obraz i nie da się jej niczym zastąpić.Dla wszystkich filmowców to lektura obowiązkowa! Zobacz przykładowe strony w galerii produktu. Pomogą one określić poziom trudności. Znajdziesz tam również inne dodatkowe informacje.Spis treści: 1. W świecie muzyki filmowej 2. Muzyka w służbie filmowej narracji2.1. Tempo - hierarchia społeczna w 'Downton Abbey'2.2. Rytm - klimat miejsca - 'Frantic'2.3. Melodia - radość, prostota i dzieciństwo w 'Życie jest piękne'2.4. Harmonia/dysharmonia - dobro i zło w 'Dziecku Rosemary'2.5. Tonacja - 'rozmowa emocjami w 'Gnijącej pannie młodej'2.6. Barwa - symbolika dźwięku instrumentów muzycznych w 'Tess'2.7. Dynamika - budowanie przestrzeni w przekazach audialnych i audiowizualnych 3. Muzyka i film - narracja a dramaturgia3.1.Miejsce akcji - 'Różowa pantera'3.2. Czas akcji - 'Chinatown'3.3 Bohater (protagoniści i antagoniści) - 'Nieustraszeni pogromcy wampirów'3.4. Motywy przewodnie w filmie według Nino Roty3.4.1. 'Romeo i Julia'3.4.2. 'Słodkie życie'3.5. Budowanie napięcia poprzez muzykę3.5.1. 'Nóż w wodzie' - narracja i dramaturgia ciąg dalszy. Analiza szczegółowa.3.5.2. 'Locke' - rozwiązania alternatywne 4. Łączenie muzyki z obrazem - 'Montaż pionowy'4.1. Synteza - filmy z muzyką Rachel Portman4.1.1. 'Czekolada' - podstawy4.1.2. 'Oliver Twist' - rozszerzenie4.2. Kontrapunkt - filmy z muzyką Alexandre'a Desplata4.2.1. 'Grand Budapest Hotel' - muzyka plus obraz równa się ironia4.2.2. 'Autor Widmo' - audiowizualny kontrast i muzyczna antycypacja4.3. Instrumentacja a forma i treść filmu - nieograniczone możliwości 5. Muzyka diegetyczna, niediegetycznai diegetyczna wewnętrzna5.1 Muzyka (dla) bohaterów a muzyka (dla) widzów.'Vicky Cristina Barcelona' i 'Zaplątani'5.2. Muzyka diegetyczna i niediegetyczna według Ennio Morricone5.2.1. Zagraj to jeszcze raz - 'Misja'5.2.2. Nagraj to jeszcze raz -'1900: Człowiek legenda'5.2.3. Nie graj tego więcej - 'Pewnego razu na Dzikim Zachodzie' 6. najlepsza muzyka adaptowana6.1. Romans filmu z piosenką6.2. Piosenka jako nośnik treści pozamuzycznych6.1.2. Piosenka a motywy przewodnie6.1.3. Muzyka popularno-rozrywkowa w filmach Romana Polańskiego6.1.3.1. 'Frantic' - piosenka i taniec6.1.3.2. 'Gorzkie gody' - popowy kalejdoskop6.1.4. Piosenki bez słów w 'Manhattanie' Woody'ego Allana6.2. Różne gatunki i style w muzyce adaptowanej - 'Barry Lyndon' Stanleya Kubricka6.2.1. Sarabanda Handla - zmierzch epoki6.2.2. Muzyka etniczna - witamy w Irlandii6.2.3. Muzyka militarna - witamy na frontach wojny siedmioletniej6.2.4. Muzyka klasyczna - witamy na salonach 7. Muzyka na ścieżce dźwiękowej7.1. Muzyka i cisza7.1.1. Wymowne pauzy 'Nieustraszonych pogromców wampirów' i 'Dziecka Rosemary'7.1.2. Wyrazić niesłyszalne za pomocą muzyki 7.1.2.1. 'Fortepian'7.1.2.2. 'Ciche miejsce'7.2. Efekty dźwiękowe jako współczynnik działa muzycznego7.2.1. Joe Wright i Dario Marianelli7.2.1.1. 'Anna karenina'7.2.1.2. 'Pokuta'7.3. Efekty dźwiękowe przeciwko muzyce - muzyka przeciwko efektom7.3.1. 'Pianista' - rozstrzelany Chopin7.3.2. 'Amadeusz' - zagłuszająca wszystko i wszystkich muzyka Mozarta7.4. Muzyka i dialogi7.4.1. 'Merida Waleczna' - muzyka jako wsparcie ścieżki dialogowej7.4.2. 'Prawdziwa historia'  - muzyka jako kontrapunkt7.4.3. Rozwiązania alternatywne7.5. Muzyka zamiast ludzkiego głosu7.5.1. Jak rozpętałem drugą wojnę światową - opowieść Franka7.5.2. 'Pożegnanie z Afryką' - opowieść Karen 8. Muzyka i montaż8.1. Rola muzyki w manipulacji czasem i przestrzenią filmową8.1.1. 'Twardziele' - 'montaż pionowy' a manipulacja czasem8.1.2. 'Rambo - pierwsza krew' - 'montaż pionowy' a manipulacja przestrzenią8.2. Sposoby łączenia ujęć a muzyka w filmie8.2.1. Cięcie8.2.1.1. Krótka scenka sytuacyjna8.2.2. Przenikanie 8.2.2.1. 'Oliver Twist'8.2.3. Ściemnianie i rozjaśnianie8.2.3.1. 'Fantazja'8.3. Muzyka a montaż eliptyczny8.3.1. 'Amadeusz' - jak wskoczyć na scenę Opery Wiedeńskiej?8.4. Muzyka w sekwencjach montażowych8.4.1. 'Drive' i 'Naga broń'  - kiełkujące uczucie z piosenką w tle8.4.2. 'Król Lew' i 'Hercules' - dojrzewanie w konwencji musicalu8.5. Muzyka i montaż równoległy8.5.1. 'Operacja Argo' i 'Rocky IV' Kto wygra? Zły czy dobry? 9. Filmowe adaptacje literatury a muzyka w filmie9.1. 'Tess' - muzyczny obraz literackiego świata. Przykład z muzyką oryginalną.9.2. 'Śmierć w Wenecji' - przemiana pisarza w kompozytora. Przykład z muzyką adaptowaną. 10. Muzyka w scenariuszu filmowym10.1. Wskazówki dotyczące muzyki  w 'scenariuszu dla scenarzystów'10.1.1. Muzyka i format scenariusza10.1.2. Piosenka i jak ją zapisać? 'Dziewczyny do zobacz w księgarni Alenuty.pl »

Instrumenty i sprzęt muzyczny

PWM Stachak T., Tomera-Chmiel I., Florek L. - Nasza muzyka 4. Podrcznik do ksztacenia suchu i rytmiki dla czwartej klasy szkoy muzycznej I stopnia
Tapco Link FW 460 interfejs audio
Korg PA 500 keyboard 61 klawiszy
Lee 140 Summer Blue filtr barwny folia - arkusz 50 x 60 cm
Dlaczego muzyka klasyczna?

Dlaczego muzyka klasyczna?

Na początek samo pojęcie: „muzyka klasyczna” wymaga ujednoznacznienia. Osobom związanym z muzyką w bardziej naukowy sposób (teoretykom, specjalistom) pewnie w pierwszej kolejności przyjdzie na myśl muzyka epoki klasycyzmu.

Leos Janáček

Leos Janáček

Uważany jest za jednego z najważniejszych czeskich kompozytorów początku XX wieku. Jego muzyka, choć w znacznym stopniu inspirowana twórczością swoich poprzedników Smetany i Dvořáka trudna jest do sklasyfikowania, gdyż na każdym etapie ewoluowała w różne strony.

Jan Sebastian Bach

Jan Sebastian Bach

Jeden z najwybitniejszych kompozytorów muzyki poważnej tworzący w epoce baroku. Oprócz pisania wspaniałych utworów był również aktywnym muzykiem.

Powiązane Video

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl