Nuty: Nuty

Muzyka, młodzież i styl życia - o uczestnictwie w kulturze muzycznej warszawskiej młodzieży - Katarzyna Wyrzykowska

46 PLN  zobacz w księgarni Alenuty.pl »

Kontakt ze sklepem:
tel.: 501 439 414
email:  [email protected]


'Muzyka, młodzież i styl życia - o uczestnictwie w kulturze muzycznej warszawskiej młodzieży' autorstwa Katarzyny M. Wyrzykowskiej to książka, która z powodzeniem może zyskać miano pozycji zasilającej niewielką, jak do tej pory, niszę socjologii muzyki.Publikacja podzielona jest na 3 części. Część pierwszą stanowią ramy teoretyczne i metodologiczne dla badań własnych autorki. Druga część zawiera wyniki badania nad praktykami muzycznymi warszawskiej młodzieży. Trzecia część to rozdział, który konfrontuje wyniki badań z ustaleniami teoretycznymi.Pozycja ta z pewnością zaciekawi socjologów oraz muzykologów, psychologów, pedagogów i wszystkich zainteresowanych przemianami kultury współczesnej.Zobacz przykładowe strony w galerii produktu. Pomogą one określić poziom trudności. Znajdziesz tam również inne dodatkowe informacje.Spis treści:WprowadzenieCzęść I: Ramy teoretyczne i metodologiczne badań własnych1. Styl życia – orientacje teoretyczne i kierunki badań1.1. Różne perspektywy analizy stylów życia1.1.1. Tradycja polska1.1.1.1. Szkoła Andrzeja Sicińskiego1.1.1.2. Styl życia a uczestnictwo w kulturze1.1.2. Tradycja zagraniczna1.1.2.1. Studia nad czasem wolnym (leisure studies)1.1.2.2. Studia kulturowe1.1.2.3. Koncepcja stylu życia Pierre’a Bourdieu1.1.2.4. Inne ujęcia1.2. Elementy, wyróżniki i płaszczyzny stylu życia1.3. Styl życia a pojęcia pokrewne1.4. Styl życia a życie codzienne1.5. Styl życia a zmiany społeczno-kulturowe1.6. Styl życia jako kategoria badawcza2. Muzyka w relacjach społecznych2.1. Muzyka jako zjawisko społeczne2.2. Muzyka – kultura – społeczeństwo (wybrane koncepcje teoretyczne)2.2.1. Muzyka i społeczeństwo2.2.2. Muzyka w społeczeństwie2.2.3. Muzyka jako społeczeństwo2.2.4. Podsumowanie2.3. Społeczne funkcje muzyki2.4. Muzyka i fenomeny pozamuzyczne2.4.1. Muzyka jako narzędzie wpływu politycznego2.4.2. Muzyka i ruchy społeczne3. Muzyka w życiu codziennym jednostki3.1. Muzyka i emocje3.2. Motywy kontaktu z muzyką3.3. Preferencje i gust muzyczny – pomiędzy tym, co jednostkowe, a tym, co społeczne3.4. Muzyka a kształtowanie tożsamości i rozwój osobisty człowieka4. Społeczne uwarunkowania stylów życia i uczestnictwa w kulturze4.1. Najbliższe otoczenie społeczne jednostki4.1.1. Rodzina4.1.2. Szkoła4.1.3. Grupa rówieśnicza4.2. Instytucje kultury i organizacje kulturalno-edukacyjne4.3. Sytuacja ekonomiczna jednostki i jej gospodarstwa domowegoCzęść II: Muzyka jako element stylu życia warszawskiej młodzieży5. Podstawy metodologiczne badań własnych5.1. Podstawowe pojęcia5.1.1. Styl życia5.1.2. Kultura muzyczna5.1.3. Uczestnictwo w kulturze5.2. Problematyka i pytania badawcze5.3. Metodyka i plan badania5.3.1. Podstawowe założenia metodologiczne5.3.2. Realizacja poszczególnych etapów badania5.3.2.1. Wywiady pogłębione5.3.2.2. Zogniskowane wywiady grupowe5.3.2.3. Obserwacje uczestniczące5.4. Charakterystyka respondentów5.4.1. Wywiady pogłębione5.4.2. Zogniskowane wywiady grupowe5.4.3. Respondenci wobec sytuacji badawczej6. O muzyce i wokół muzyki6.1. Co to jest muzyka?6.2. Preferencje muzyczne młodzieży6.3. Typologia gustów muzycznych badanej młodzieży6.4. Muzyka młodzieżowa jako konstrukt społeczny6.5. Słowa i dźwięki7. Wymiary uczestnictwa w kulturze muzycznej7.1. Muzyka i czas wolny7.2. Formy uczestnictwa7.2.1. Forma indywidualna7.2.1.1. Słuchanie muzyki7.2.1.2. Samodzielna gra na instrumentach muzycznych7.2.1.3. Samodzielne tworzenie muzyki7.2.1.4. Śpiewanie dla samego siebie7.2.2. Formy grupowe7.2.2.1. Zorganizowane formy grupowe7.2.2.2. Luźne formy grupowe7.2.3. Formy masowe7.2.4. Preferowane formy kontaktu z muzyką7.3. Kontakt ze środkami masowego przekazu7.3.1. Czasopisma i książki (format papierowy)7.3.2. Radio7.3.3. Telewizja7.3.4. Internet7.3.5. Preferowane środki masowego przekazu w kontaktach z muzyką7.4. Otoczenie przedmiotowe i wygląd zewnętrzny7.4.1. Sprzęt wykorzystywany do kontaktów z muzyką7.4.2. Gromadzenie, zbieranie, kolekcjonowanie pamiątek i nośników muzyki7.4.3. Muzyka a wygląd zewnętrzny8. Uwarunkowania stylów życia i uczestnictwa w kulturze muzycznej8.1. Uwagi ogólne8.2. Indywidualne determinanty8.3. Otoczenie społeczne8.3.1. Rodzina8.3.1.1. Rodzice8.3.1.2. Ojciec8.3.1.3. Matka8.3.1.4. Rodzeństwo8.3.1.5. Dalsza rodzina8.3.1.6. Studia przypadków wybranych rodzin8.3.2. Grupa rówieśnicza8.3.3. Szkoła8.4. Instytucje, organizacje i ośrodki kultury8.5. Ludzie kultury, artyści i osobistości medialne jako punkt odniesienia8.6. Czynniki ekonomiczneCzęść III: Zamiast zakończenia9. Muzyka, młodzież i styl życia9.1. Młodzież jako grupa9.1.1. Funkcje muzyki w życiu młodzieży9.1.2. Charakterystyczne cechy stylów życia budowanych wokół muzyki9.1.3. Postsubkulturowe style życia9.1.4. Różnice międzypłciowe9.2. Typologie stylów życia i panorama postaci9.2.1. Wprowadzenie9.2.2. Typologia stylów życia ze względu na wartość przypisywa­ną muzyce jako takiej9.2.2.1. Typ 1: Pasjonat9.2.2.2. Typ 2: Umiarkowany meloman9.2.2.3. Typ 3: Wycofany słuchacz9.2.3. Typologia stylów życia ze względu na dominują zobacz w księgarni Alenuty.pl »

Instrumenty i sprzęt muzyczny

PWM Stachak T., Tomera-Chmiel I., Florek L. - Nasza muzyka 4. Podrcznik do ksztacenia suchu i rytmiki dla czwartej klasy szkoy muzycznej I stopnia
PWM Pasieczny Marek - The Tango Impressions. W hodzie Sztuce Astora Piazzolli
PWM Stachak T., Tomera-Chmiel I., Florek L. - Nasza muzyka 2. Podrcznik do ksztacenia suchu i rytmiki dla drugiej klasy szkoy muzycznej I stopnia
PWM Stachak T., Tomera-Chmiel I., Florek L. - Nasza muzyka 3. Podrcznik do ksztacenia suchu i rytmiki dla trzeciej klasy szkoy muzycznej I stopnia
Anna Netrebko

Anna Netrebko

Charakterystyczna, ciemna barwa głosu, znakomita prezencja i styl to cechy, które zaprowadziły tę rosyjską sopranistkę na szczyty. Urodzona w 1971 roku w Krasnodarze Anna Netrebko rozpoczęła swoją karierę sprzątając w Teatrze Maryjskim w Petersburgu, gdzie jednak szybko została zauważona przez

Paweł Kos-Nowicki - dyrygent

Paweł Kos-Nowicki - dyrygent

Absolwent warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, gdzie kształcił się pod kierunkiem prof. Bogusława Madeya. Uczestniczył także w kursach dyrygenckich prowadzonych przez Sir Colina Daviesa i Jerzego Salwarowskiego.

Skąd wzięła się muzyka?

Skąd wzięła się muzyka?

Czy zadaliście sobie kiedykolwiek pytanie skąd wzięła się muzyka? Czy może jest to taka część naszego życia, że jakoś trudno sobie wyobrazić, że kiedyś mogła nie istnieć i że nasi przodkowie mogli bez niej żyć?

Powiązane Video

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl