Fagot składa się z dwóch drewnianych rur różnej długości połączonych ze sobą w dolnej części instrumentu (tzw. stopie) oraz ustnika w formie podwójnego stroika nakładanego na wygiętą rurkę (często srebrną lub złotą) w kształcie litery "S" nazywaną "Esem". Fagot posiada wyraziste sil
Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie fagotu prof. Z. Płużka (dyplom z wyróżnieniem w 1995 r.).
Copyright © 2011-2025 CameralMusic.pl
Eugène Bozza był francuskim kompozytorem i dyrygentem, urodzonym w 1905 roku. Jego utwory często były napisane dla instrumentów dętych, a jego wkład w muzykę kameralną dla fagotu był szczególnie doniosły. Recit Sicilienne et Rondo to jeden z jego najbardziej znanych utworów, który został napisany specjalnie dla tego instrumentu. Jest to jedenasto-minutowy utwór, składający się z trzech różniących się charakterem części. Pierwsza część, nazwana Recit, charakteryzuje się lirycznym i melodyjnym podejściem. Zapewnia to solistyczną przestrzeń fagocie, który może w pełni wyeksponować swoje możliwości techniczne i wyrazowe. Druga część, Sicilienne, gdzie główna melodia toczy się w rytmie siciliano, to delikatne i melancholijne ujęcie. Obecność tych elementów nadaje utworowi harmonię i elegancję. Ostatnia część, Rondo, jest bardziej dynamiczna i radosna. Stanowi ona proporcjonalne zakończenie całego utworu, podkreślając wirtuozerię fagotu. W utworze można zauważyć wpływy stylistyczne romantyzmu, chociaż kompozycja jest też osadzona w kontekście muzycznego modernizmu. W wykonaniu Vladimira Sedlaka, utwór Recit Sicilienne et Rondo zyskuje nowy wymiar i wyjątkową interpretację. Sedlak jest renomowanym fagocistą, który zyskał uznanie jako solista i muzyk kameralny. Jego interpretacja tego utworu wydobywa pełnię emocji i głębi, które Bozza zamierzał przekazać. Recit Sicilienne et Rondo to ważna część repertuaru dla fagocisty i stanowi znaczący przykład francuskiej muzyki kameralnej. Dzięki takiemu wykonaniu jak Sedlaka, utwór nabiera nowego znaczenia i staje się niezapomnianym doświadczeniem dla słuchacza. To bez wątpienia jedno z najważniejszych dzieł Eugene'a Bozzy i dowód na to, jak wspaniale może brzmieć fagot w pełnym blasku swojego potencjału.
To video jest niesamowite! Vladimir Sedlak nie tylko fantastycznie gra na fagocie, ale także wspaniale interpretuje utwór Eugène Bozza. Jego umiejętności techniczne i muzyczne są niesamowite. Muzyka jest pełna emocji i trafia prosto do serca. Wspaniale jest obserwować, jak Sedlak w pełni oddaje się grze i tworzy wspaniałą atmosferę. To zdecydowanie jeden z najlepszych występów na fagot, jakie widziałem. Jestem pod wrażeniem talentu Sedlaka i nie mogę się doczekać kolejnych jego występów.