Romantyzm w muzyce to epoka, która obejmuje okres od początku XIX wieku aż do pierwszego dziesięciolecia wieku następnego. Jest to etap w sztuce, który uznaje wyższość fantazji i uczucia nad rozumem, liberalizmu nad absolutyzmem Oświecenia, oryginalności nad tradycją greko-łacińską...
Powstał w 2003 r. z inicjatywy instrumentalistek, na co dzień współpracujących z Nową Orkiestrą Kameralną i Warsaw Cameratą. Zespół tworzą absolwentki Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie: Emilia Walasek-Gorczyca - I skrzypce, Monika Kos-Nowicka - II skrzypce, Ewa Rybarczyk – altówka
Absolwent warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, gdzie kształcił się pod kierunkiem prof. Bogusława Madeya. Uczestniczył także w kursach dyrygenckich prowadzonych przez Sir Colina Daviesa i Jerzego Salwarowskiego.
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl
W XVII Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina - Etapie II mieliśmy okazję wysłuchać wielu utalentowanych pianistów, którzy zaprezentowali dzieła mistrza polskiej muzyki. Wśród nich wystąpił Alexei TARTAKOVSKY z USA, który wykonując poloneza-fantazję w As-dur Op. 61, nokturn E-dur Op. 62 Nr 2, scherzo w cis-moll Op. 39, poloneza w As-dur Op. 53 oraz walca As-dur Op. 34 Nr 1, udowodnił swoje mistrzostwo w interpretacji muzyki Chopina. Następnie na scenie pojawił się Alexander ULLMAN z Wielkiej Brytanii, który zaprezentował walca F-dur Op. 34 Nr 3, nokturn ciss-moll Op. 27 Nr 1, nokturn f-moll Op. 55 Nr 1, balladę f-moll Op. 52 oraz poloneza As-dur Op. 53. Jego niezwykły talent i wrażliwość pozostawiły niezapomniane wrażenie na publiczności. Kolejnym artystą był Chao WANG z Chin. Jego wykonanie nokturnów Op. 27 Nr 1 i Nr 2, ballady F-dur Op. 38, walca F-dur Op. 34 Nr 3 oraz andante spianato i grande polonezy brylantowe Es-dur Op. 22, zachwyciło swoją techniką i pełnym emocji wydźwiękiem. Po przerwie na scenie pojawił się Andrzej WIERCIŃSKI z Polski. Jego interpretacja ballady F-dur Op. 38, scherza cis-moll Op. 39 oraz trzech walcew Op. 34: As-dur Nr 1, a-moll Nr 2 i F-dur Nr 3, oraz poloneza As-dur Op. 53, pokazała nie tylko jego umiejętności techniczne, ale przede wszystkim głębokie zrozumienie i oddanie klimatu utworów Fryderyka Chopina. Ostatnią osobą, która zaprezentowała swoje umiejętności była Zi XU z Chin. Wykonując preludium ciss-moll Op. 45, poloneza f-moll Op. 44 oraz walca As-dur Op. 42 i poloneza-fantazję As-dur Op. 61, wspaniale wyraził emocje i wydobył z utworów piękno każdej nuty. Ten etap konkursu udowodnił, że muzyka Fryderyka Chopina nadal żyje i wciąż inspiruje młodych wykonawców z różnych stron świata. Ich interpretacje, pełne pasji, wirtuozerii i wrażliwości, podkreślają znaczenie tego wielkiego kompozytora w historii muzyki.
To było niesamowite! Występy w drugim etapie Konkursu Chopinowskiego były po prostu zachwycające. Młodzi pianiści z całego świata prezentowali swoje umiejętności i przekazali nam ogrom emocji. Alexei Tartakovsky z USA zaprezentował się wspaniale, szczególnie jego interpretacja Poloneza-Fantazji i Poloneza As-dur. Alexander Ullman z Wielkiej Brytanii wykazał się techniką i pasją, a Ballada f-moll była magiczna. Chao Wang z Chin zachwycił nas wykonaniem Andante Spianato i Wielkiej Polonezy Brillante, były pełne werwy i energii. Andrzej Wierciński z Polski świetnie wypadł w trzech walcach op. 34, a Zi Xu z Chin zachwycił swoim wykonaniem Polonezy-Fantazji. Czekamy na kolejne występy!