poemat symfoniczny wykonuje:
Orchestra Nazionale di Santa Cecilia
dyrygent: Antonio Pappano
Richard Berkeley – śpiewak, animator kultury, prezes Zarządu Fundacja Nowa Orkiestra Kameralna, którego rodzina pochodzi z Polski studiował śpiew u Ellis Keeler w Guildhall School of Music and Drama w Londynie. Pobierał także prywatne lekcje u Rene Jacobsa, Paula Esswooda, John York Skinnera, Margar
Jedna z definicji mówi, że muzyka to „organizacja struktur dźwiękowych w czasie”. Zdanie trąci okropnym muzykologicznym żargonem, ale zwraca uwagę na najważniejszą być może cechę sztuki dźwięków – jej istnienie w czasie. Muzyka brzmi, a za chwilę już jej nie słychać. A co dźwięki potrafią zrobić z c
VIII Symfonia „Pieśni przemijania” Krzysztofa Pendereckiego to utwór, który – opowiadając o drzewach – mówi o nieubłaganym upływie czasu i ulotności ludzkiego życia. To wędrówka po obumierających ogrodach, po których oprowadzają niemieccy poeci: Eichendorff, Kraus, Hesse, Goethe, Rilke...
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl
Richard Strauss (1864-1949) to jeden z najważniejszych niemieckich kompozytorów końca XIX i początku XX wieku. Jego "Tako rzecze Zaratustra" jest inspirowane filozofią Fryderyka Nietzschego i stanowi jedno z najbardziej znanych dzieł w jego dorobku. Jest to poemat symfoniczny, który składa się z czterech części, a pierwsza z nich jest najbardziej rozpoznawalna. Wideo przedstawia wykonanie tego utworu przez Orkiestrę Nazionale di Santa Cecilia pod dyrekcją Antonio Pappano. Orchestra Nazionale di Santa Cecilia jest jednym z najbardziej renomowanych zespołów muzycznych we Włoszech, a Antonio Pappano jest uznawanym dyrygentem o światowej renomie. Ich wspólne wykonanie "Tako rzecze Zaratustra" jest znakomite pod względem technicznym i interpretacyjnym. Forma poematu symfonicznego pozwala kompozytorowi na swobodne rozwijanie tematów muzycznych oraz ukazanie narracyjnych aspektów dzieła literackiego, na którym opiera się kompozycja. W przypadku Straussa, możemy usłyszeć bogate nawiązania do filozofii Nietzschego, którą artysta zamierzał wyrazić w sposób muzyczny. "Tako rzecze Zaratustra" jest reprezentatywnym dziełem niemieckiej epoki muzycznej przełomu wieków. Strauss wykorzystywał w swojej muzyce harmonie rozbudowane, bogate instrumentarium oraz dynamiczne kontrasty. Utwór ten odzwierciedla zmieniający się rytm epoki, w której kompozycja została stworzona. Podsumowując, wykonanie "Tako rzecze Zaratustra" przez Orkestrę Nazionale di Santa Cecilia pod dyrekcją Antonio Pappano jest znakomitym przykładem interpretacji tego ważnego dzieła Richarda Straussa. Pozwala nam ono poznać zarówno artystyczną wizję Straussa, jak i doskonałe umiejętności tego renomowanego zespołu i dyrygenta.