Barok to epoka, która kojarzy się głównie z przepychem oraz ornamentacją. Za jej początek w muzyce przyjmuje się koniec XVI wieku natomiast koniec tego okresu wyznacza śmierć Jana Sebastiana Bacha (1750) i co ciekawe epoka ta w muzyce zupełnie różni się od innych dziedzin sztuki...
Polski Chór Kameralny Schola Cantorum Gedanensis* należy do wąskiego grona światowej elity w pełni profesjonalnych chórów kameralnych. Zespół założony w roku 1978 przez Ireneusza Łukaszewskiego, od 1983 pozostaje pod dyrekcją i kierownictwem artystycznym Jana Łukaszewskiego.
W ciepły sierpniowy sobotni wieczór w Sali koncertowej Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu zgromadzili się melomani nie tylko z Polski, ale także ze świata. Wszyscy od dawna wyczekiwali występu swoich ulubionych gwiazd z największych scen operowych – Aleksandry Kurzak oraz Roberto Alagna, więc wiel
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl
Muzyka baroku jest niezwykle bogata i fascynująca, a mini-wykład 3 dotyczący polskiego baroku to świetna okazja, aby zgłębić tę epokę jeszcze bardziej. Polska była nie tylko znana z przepychu sarmackich dworów i bogato zdobionych kościołów, ale również z muzyki, której wykonanie miało niezwykłe brzmienie. Solistka Iwona Leśniowska-Lubowicz, reprezentująca Polską Operę Królewską, zaprezentuje fragmenty kompozycji barokowych, które niestety zapadły w niezasłużone zapomnienie. W muzyce baroku ważną rolę odgrywali kompozytorzy, tak jak i w innych epokach muzycznych. Ich twórczość zawsze była silnie związana z duchowym i filozoficznym kontekstem danej epoki. Tu, w Polskim baroku, nie inaczej. Kompozytorzy takich jak Grzegorz Gerwazy Gorczycki, Marcin Mielczewski czy Stanisław Sylwester Szarzyński tworzyli niezwykłe utwory, które niestety przez lata pozostały nieznane szerokiej publiczności. Dzięki temu muzyka, którą usłyszymy w tym wykładzie, staje się nie tylko ciekawostką historyczną, ale również źródłem do odkrywania nieznanych dzieł. Wykonawczyni, Iwona Leśniowska-Lubowicz, to doświadczony artysta, mająca na swoim koncie wiele udanych występów zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jej talent wokalny oraz interpretacyjny sprawiają, że jest idealną osobą do tego, aby przywrócić utwory polskiego baroku do życia. Jej występ z pewnością będzie twórczy i pełen pasji, co pozwoli nam przenieść się w świat dźwiękowych emocji sprzed wieków. Muzyka baroku często była tworzona z myślą o specjalnych okazjach, takich jak uroczystości religijne czy dworskie. Była ona niezwykle bogata i wielowarstwowa, wykorzystująca różnorodne instrumenty, takie jak organy, instrumenty smyczkowe czy dęte. Ta różnorodność wpływała na barokowe kompozycje, nadając im charakterystyczny styl. Wykłady o muzyce baroku to świetna okazja, aby poszerzyć swoją wiedzę i odkryć muzyczne skarby z przeszłości. Polski barok to nie tylko sarmaci i kościoły, ale również bogactwo dźwięków i emocji. Zapraszam do obejrzenia tego fascynującego wykładu i eksploracji magicznego świata muzyki baroku.
Ten wykład o muzyce baroku jest niesamowity! Okazuje się, że polski barok to coś więcej niż tylko sarmaci i przepych w kościołach. Iwona Leśniowska-Lubowicz, solistka Polskiej Opery Królewskiej, wykonuje zapomniane kompozycje barokowe, o których nie słyszałem wcześniej. Jej głos jest niesamowity, a akompaniament dodaje uroku temu występowi. Polecam wszystkim fanom muzyki klasycznej i tym, którzy chcą poszerzyć swoje horyzonty muzyczne. Koniecznie sprawdźcie ten wykład na kanale YouTube!