Studiował m.in. w Akademii Muzycznej w Warszawie oraz we Freiburgu w Niemczech. Od 1989 r. gra z Warszawskim Kwintetem Dętym, z którym nagrał 2 płyty i koncertował w Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, na Tajwanie i w USA (m.in. w Carnegie Hall).
Jej międzynarodowa kariera zaczęła się w 1965 roku. Poproszono ją, aby w krótkim czasie nauczyła się roli tytułowej do opery Geatano Donizettiego Lukrecja Borgia. Już pierwsza aria Caballé w Carnegie Hall zdumiała nowojorską publiczność.
Jest jedną z najwybitniejszych osobowości artystycznych ostatnich lat w Polsce. Wystąpiła z recitalami i koncertami w tak prestiżowych salach jak Lincoln Center i Carnegie Hall w Nowym Jorku, Concertgebouw w Amsterdamie, w Filharmonii Narodowej w Warszawie, w Sali Rossiniego w Padwie, Kawai Omotesan
Copyright © 2011-2025 CameralMusic.pl
Improvising a symphony of creativity, Improv Everywhere brings together talented individuals to create compelling and unique performances. In their video "Conduct Us," they took on the challenge of orchestrating an unforgettable experience at Carnegie Hall. The captivating scene unfolds as members of the renowned Carnegie Hall Orchestra find themselves on stage with an empty conductor's podium and a sign inviting anyone to take the baton and lead. This audacious project combines the power of music, artistry, and spontaneity. The conductor's platform, usually reserved for renowned maestros, becomes a space for participants of all backgrounds to demonstrate their skills. Aspiring conductors, amateurs, and even passersby embark on an exhilarating journey, guided only by their passion for music and an opportunity to showcase their unique interpretation. Improv Everywhere's "Conduct Us" cleverly bridges the gap between professional musicians and the wider community, blurring the line between the audience and performers. It invites unsuspecting individuals into the realm of classical music, breaking down barriers and making it accessible to all. This unconventional approach not only provides a stage for those who often go unnoticed but also epitomizes the fundamental principle of inclusivity in art. Moreover, this performance piques our interest in the conductor's role. The conductor, historically viewed as the authoritative figure, assumes a new dynamic in this context. It illustrates the power of music to transcend traditional hierarchies and for individuals from diverse backgrounds to express their artistic talent. By highlighting the conductor's absence, "Conduct Us" emphasizes the importance of collaboration, adaptability, and imagination in bringing music to life. In terms of its form, the video captures the genuine reactions of both participants and onlookers, adding an element of surprise and wonder. The mixture of anticipation and delight, as individuals step onto the empty podium, is palpable. The cinematography effectively immerses viewers in the experience, revealing the unspoken connection between conductor and musicians, as well as the contagious energy that permeates the concert hall. In summary, Improv Everywhere's "Conduct Us" not only showcases the extraordinary talent and courage of its participants but also encapsulates the power of music to unite individuals and foster a sense of belonging. By transforming an empty podium into a platform for expression, this performance celebrates diversity, challenges conventional norms, and presents classical music as an inclusive art form.
To jest absolutnie genialne! Oglądanie tego wideo sprawiło mi ogromną frajdę, aż z trudem powstrzymywałem się przed śmiechem! Props dla ludzi ze "Improv Everywhere" za ich kreatywność i odwagę. Uwielbiam, jak potrafią bawić się z publicznością i wprowadzać chaos na takiej prestiżowej scenie jaką jest Carnegie Hall. Ci śmiałkowie, którzy wzięli udział w tym eksperymencie, zasługują na ogromne brawa za odwagę i za to, że zgodzili się na tę szaloną przygodę. Naprawdę nie mogę się doczekać, co "Improv Everywhere" wymyśli następnym razem!