Urodzony w 1887 roku w Rio de Janeiro kompozytor, który dokonał rewolucji w muzyce brazylijskiej zrywając z tradycją akademicką. Początkowo jego utwory uważane były przez krytyków za zbyt nowoczesne, jednak z biegiem czasu uzyskały one zasłużone uznanie.
'Piękny głos, talent aktorski, zmysłowa prezencja sceniczna' - to główne cechy tej wszechstronnie uzdolnionej artystki. Agata Dalli oprócz śpiewu z akompaniamentem orkiestry, wykonuje utwory na fortepian solo oraz śpiewa z własnym akompaniamentem fortepianu.
Jest to krótki, zazwyczaj bez określonej wewntrznej struktury utwór, który może służyć jako wstęp do kolejnych części większego oraz bardziej skomplikowanego dzieła.
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl
Heitor Villa-Lobos był jednym z najważniejszych brazylijskich kompozytorów XX wieku, a jego utwór Bachianas Brasileiras nr 1 prezentuje wyjątkowe połączenie klasycyzmu z brazylijskimi rytmami i melodiami. Villa-Lobos stworzył cykl dziewięciu Bachianas Brasileiras, inspirowanych zarówno muzyką J.S. Bacha, jak i tradycyjną muzyką ludową Brazylii. Wideo przedstawia wykonanie Wstępu utworu Bachianas Brasileiras nr 1 przez Cellomanię Croata podczas występu na Letnim Festiwalu w Dubrowniku w 2005 roku. Cellomani Croata z powodzeniem oddaje atmosferę tego utworu, z jego introspektywnym charakterem i bogatymi brzmieniami. Bachianas Brasileiras nr 1 to kompozycja złożona z pięciu części, z których prezentowany Wstęp jest pierwszą z nich. Utwór jest napisany dla orkiestry smyczkowej i osiemdziesięcioletnich dziecięcych chórków. Kompozytor eksperymentuje tu z różnymi technikami i daje szczególną rolę wiolonczeli, która odgrywa zarówno solowe partie, jak i współtworzy harmonię z chórem. Podczas występu Cellomani Croata doskonale oddaje charakter utworu, biorąc słuchaczy w muzyczną podróż przez brazylijskie krajobrazy. Jego interpretacja jest pełna emocji, pełna namiętności i delikatnych niuansów, które oddają zarówno indywidualne brzmienie instrumentu, jak i oryginalne zamierzenia kompozytora. Heitor Villa-Lobos był kompozytorem, który łączył klasycyzm z brazylijskimi tradycjami muzycznymi. Jego Bachianas Brasileiras nr 1 to znakomity przykład tego połączenia, w którym brazylijskie rytmy i melodie harmonizują z klasyką. Dzięki wykonaniu Cellomani Croata na Letnim Festiwalu w Dubrowniku udaje się przenieść słuchaczy w świat emocji, dźwięków i barw, które wprowadzają nas w niezwykłą epokę muzyczną i ufundowaną przez Villę-Lobosa formę muzyczną.
To video na prawdę mnie zahipnotyzowało! Wspaniałe połączenie klasycznego brzmienia violoncela z niezwykłą atmosferą Brazylii. Cellomania Croata w pełni oddała niezwykłe piękno i południowoamerykański charakter tego utworu. Idealne połączenie tradycji i nowoczesności. Nie tylko mi towarzyszyło przyjemne wrażenie, ale czułem się jakbym przeniósł się do Egzotycznego Raju. Ta wirtuozeria i artyzm wykonawców naprawdę zasługują na uznanie. Wspaniały występ na żywo, który powinien być doceniony i przeznaczony do wyjątkowego odtwarzania.