Magdalena Kania - flet traverso
nagranie z listopada 2011 roku
więcej o wykonawcy tutaj >>Flet to ogólna nazwa instrumentów dętych drewnianych wargowych (współcześnie często wykonany jest z metalu, srebra, lub złota). Najczęściej spotykane odmiany fletu to flet wielki najpopularniejszy) oraz flet mały (piccolo).
Piąty syn znakomitego kompozytora epoki baroku przyszedł na świat w Weimarze w roku 1714. Od najmłodszych lat uczył się od ojca muzyki, a przed rozpoczęciem studiów muzycznych studiował filozofię i prawo. W latach 1740-1767 był muzykiem na dworze Fryderyka II, króla Prusji...
Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku, w klasie fortepianu Ekateriny Popowej-Zydroń oraz Zbigniewa Śliwińskiego.
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl
Fantazja d-moll na flet traverso Georga Philippa Telemanna jest przykładem doskonałej kompozycji barokowej. Georg Philipp Telemann, urodzony w 1681 roku w Niemczech, był jednym z najważniejszych kompozytorów swojej epoki. Był również cenionym organistą, skrzypkiem i klawesynistą. Telemann był wszechstronnym twórcą, który stworzył około 6000 dzieł, w tym kompozycje w różnych formach - od symfonii po kantaty i opery. Fantazja d-moll na flet traverso jest jednym z wielu dzieł, w których Telemann eksperymentował ze stylem i formą. Ta solowa kompozycja dla fletu traverso, wykonana przez Magdalenę Kanię, jest świadectwem geniuszu kompozytora i umiejętności wykonawczych artystki. Flet traverso, popularny instrument w XVIII wieku, doskonale oddaje barokowy charakter i emocje tej muzyki. Kompozycja składa się z trzech części, które rytmicznie i melodycznie kontrastują ze sobą. Pierwsza część to szybkie i energiczne allegro, które przedstawia wirtuozowską stronę fletu traverso. Druga część, adagio, przenosi słuchacza w melancholijny nastrój. Z kolei trzecia część, allegro, to pełne radości i dynamiki zakończenie. Fantazja d-moll na flet traverso jest doskonałym przykładem kompozycji barokowej, która wciąż zachwyca swoją harmonią i oryginalnością. Przekazuje ona bogactwo i wyrazistość emocji, które były charakterystyczne dla epoki. Nagranie z listopada 2011 r. Magdaleny Kani jest doskonałym przykładem mistrzowskiego wykonania tej pięknej kompozycji.
To było niesamowite! Magdalena Kania zagrała Fantazję d-moll na flet traverso Georga Philippa Telemanna w sposób, który mnie absolutnie zachwycił. Jej gra była pełna pasji, zręczności i wyrazistości. Równocześnie była też delikatna i subtelna, co dodawało utworowi jeszcze większej głębi. Magdalena pokazała swój niezwykły talent i umiejętność poruszania się po instrumentach historycznych. Ten utwór jest niezwykle wymagający, ale ona poradziła sobie świetnie. Naprawdę jestem pod wrażeniem jej wykonania. Cieszę się, że mogłem posłuchać tej fantastycznej interpretacji.