Flet to ogólna nazwa instrumentów dętych drewnianych wargowych (współcześnie często wykonany jest z metalu, srebra, lub złota). Najczęściej spotykane odmiany fletu to flet wielki najpopularniejszy) oraz flet mały (piccolo).
Ilu było klasyków? Co za pytanie! – trzech: Haydn, Mozart i Beethoven. Ale czy tylko oni naprawdę się liczą w europejskiej epoce klasycyzmu? Na to wygląda... przynajmniej do tego przekonuje nas kolejna płyta wydawnictwa Dux, opublikowana w serii „Mistrzowie epok i ich dzieła”.
Ostatnio było o fuzjach muzycznych pomiędzy muzyką rockową i klasyczną, tym razem na tapecie liczne i różnorodne integracje klasyczno-popowe. Znajdziemy takie o których pewnie nawet większość z nas nie zdaje sobie sprawy, utwory inspirowane klasyką, wykorzystujące klasyczne instrumentarium, albo po
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl
to japońscy artyści, którzy stworzyli unikalne urządzenie muzyczne pt. "Childhood - flet z dłoni". Innowacyjne i kreatywne podejście do tworzenia dźwięku sprawia, że ten instrument z pewnością zasługuje na uwagę. "Childhood - flet z dłoni" działa na zasadzie dmuchania w szczelinę pomiędzy dwiema częściami, co powoduje powstanie dźwięku. Co więcej, wysokość dźwięku można regulować poprzez manipulację rozmiarem tej szczeliny. Dzięki temu instrument ten oferuje szeroką gamę możliwości muzycznych i repertuarowych. Co ciekawe, konstrukcja tego instrumentu wiąże się z fascynacją kompozytora i artysty epoką młodości. Nazwa "Childhood" (pol. "Dzieciństwo") jest z pewnością symboliczna i oddaje ducha tego instrumentu. Ma on na celu przypomnieć nam o radości i niewinności, jaką doświadczamy jako dzieci. Niezwykłość instrumentu "Childhood - flet z dłoni" przede wszystkim polega na wykorzystaniu nietypowych metod tworzenia dźwięku, ale także na jego estetycznym wykonaniu. Zarówno Mori, jak i Usuda są znani z precyzji i staranności w opracowywaniu swoich projektów artystycznych. To właśnie dzięki temu instrument ten wyróżnia się na tle innych. Pozostaje mieć nadzieję, że instrument "Childhood - flet z dłoni" Mitsuhiro Moriego i Keisuke Usudy spotka się z entuzjastycznym przyjęciem i znajdzie swoje miejsce zarówno wśród kolekcjonerów instrumentów muzycznych, jak i wśród artystów i muzyków poszukujących nowych doświadczeń i sposobów tworzenia dźwięku. To zdecydowanie innowacyjne narzędzie, które może przyczynić się do rozwoju i ożywienia muzyki.
To jest tak kreatywne i zabawne! Nie przypuszczałem, że można wyciągnąć taki dźwięk z fletu z dłoni. Możliwość regulowania wysokości dźwięku poprzez manipulację rozmiarem szczeliny dodaje tej muzyce jeszcze większej magii. Naprawdę podziwiam umiejętności Mitsuhiro Moriego i Keisuke Usudy. To jest prawdziwa sztuka! Chciałbym nauczyć się tego i zaimponować swoim znajomym. Naprawdę daje to poczucie dzieciństwa i beztroski.