Fagot składa się z dwóch drewnianych rur różnej długości połączonych ze sobą w dolnej części instrumentu (tzw. stopie) oraz ustnika w formie podwójnego stroika nakładanego na wygiętą rurkę (często srebrną lub złotą) w kształcie litery "S" nazywaną "Esem". Fagot posiada wyraziste sil
Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie fagotu prof. Z. Płużka (dyplom z wyróżnieniem w 1995 r.).
Po raz pierwszy usłyszałam Requiem Faure mając lat czternaście. Wówczas cała moja percepcja skupiona była na twórczości jednego z klasyków wiedeńskich, twórcy najbardziej znanej mszy żałobnej - Wolfgang’a Amadeus’a Mozart’a.
Copyright © 2011-2025 CameralMusic.pl
Antonio Vivaldi, najbardziej znany jako kompozytor barokowy, jest autorem koncertu na fagot e-moll RV 484. Ten włoski muzyk i ksiądz był nie tylko jednym z najważniejszych twórców swojej epoki, ale również jednym z pierwszych mistrzów koncertowych form muzycznych. Koncert RV 484 składa się z trzech części, z których pierwsza, Allegro poco, rozpoczyna się w 00:50. Jest to dynamiczne i energiczne wprowadzenie, które charakteryzuje się intensywnymi i wirtuozowskimi partiami na fagot. Następnie, w 05:01 rozpoczyna się druga część, Andante, która stanowi chwilę wytchnienia. Tutaj Vivaldi skupia się na melodyjności instrumentu, tworząc piękne, melancholijne linie melodyczne. Na koniec, w 08:43, koncert kończy się trzecią częścią - Allegro. To jest to dynamiczne i zakończone eksponowanymi i szybkimi pasażami na fagot. Wideo przedstawia wykonanie koncertu RV 484 przez Orkiestrę Szkoły Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Warszawie, w ramach 3. Ogólnopolskiego Konkursu Orkiestr Szkół Muzycznych. Główną solistką jest Klaudia Abramczuk, utalentowana fagocistka, która wykonuje swoją rolę z niesamowitą precyzją i ekspresją. Dyrygentką jest Marta Kluczyńska, którą można zobaczyć na czele orkiestry, wprowadzając ją w różne sekcje utworu. Wykonanie jest zdecydowanie imponujące, zarówno pod względem technicznym, jak i interpretacyjnym. Klaudia Abramczuk potrafi doskonale wydobywać z fagotu piękno i wyrazistość dźwięku, tworząc emocjonalne i efektowne frazy muzyczne. Marta Kluczyńska z kolei doskonale kieruje orkiestrą, utrzymując doskonałą równowagę pomiędzy solistką a resztą zespołu. Mamy tutaj zarówno piękno kompozycji Vivaldiego, jak i talent wykonawczych artystów. To wykonanie koncertu na fagot e-moll RV 484 jest pełne pasji, finezji i profesjonalizmu i z pewnością zasługuje na uznanie.
To było niesamowite! Klaudia Abramczuk na fagocie przypomniała mi, dlaczego uwielbiam muzykę klasyczną. Jej gra była pełna pasji i emocji. Marta Kluczyńska świetnie prowadziła orkiestrę, tworząc wspaniałą harmonię. Koncert Vivaldiego na fagot e-moll był piękny i energetyczny. Uwielbiam sposób, w jaki Vivaldi łączył różne melodie i rytm. To było z pewnością wyjątkowe wykonanie, które zapadnie mi w pamięć. Cieszę się, że mogłem to obejrzeć!