Nuty: Nuty

Sara Knapik-Szweda: Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem

69 PLN  zobacz w księgarni Alenuty.pl »

Kontakt ze sklepem:
tel.: 501 439 414
email:  [email protected]


Monografia dotyczy przede wszystkim dwóch obszarów – osób ze spektrum autyzmu podczas terapii muzycznej oraz muzykoterapii (jej sposobów oddziaływania, form pracy i jej znaczenia w procesie terapeutycznym osób ze spektrum autyzmu). Książka zawiera dość obszerny opis teoretyczny dotyczący autyzmu (przyczyny, teorie etiologiczne, kryteria diagnostyczne i objawy oraz muzykoterapia). Z kolei część badawcza opisuje sylwetkę ośmiorga wspaniałych i wyjątkowych dzieci. Przedstawia ich relację z muzyką i terapeutą. Bycie razem w doświadczeniach muzycznych, wielość wspólnie przeżytych sytuacji sprawiają, że książka przybiera formę wspólnej muzycznej podróży, opartej na budowaniu partnerstwa, komunikacji i rozumienia siebie nawzajem. Książka adresowana jest do badaczy, praktyków – pedagogów, psychologów, terapeutów, zajmujących się osobami z zaburzeniami ze spektrum  autyzmu, muzykoterapeutów, arteterapeutów oraz rodziców czy opiekunów dzieci z autyzmem. Zobacz przykładowe strony w galerii produktu. Pomogą one określić poziom trudności. Znajdziesz tam również inne dodatkowe informacje.Spis treści: Wstęp Rozdział 1. ISTOTA AUTYZMU 1.1. Pojęcie autyzmu oraz kryteria diagnostyczne1.2. Przyczyny autyzmu oraz najważniejsze teorie etiologiczne autyzmu1.2.1. Koncepcje biologiczne1.2.2. Koncepcje poznawcze1.2.3. Koncepcje behawioralne1.2.4. Koncepcje psychoanalityczne oraz etologiczne1.3. Podstawowe objawy oraz zaburzenia towarzyszące zaburzeniu ze spektrum autyzmu1.3.1. Funkcjonowanie społeczne1.3.2. Komunikacja1.3.3. Działania stereotypowe, ograniczone wzorce zachowania, zaburzenia integracji sensorycznej oraz inne towarzyszące zaburzenia1.4. Wczesne wykrywanie autyzmu i wczesne wspomaganie rozwoju oraz stosowane terapie1.4.1. Wczesne wykrywanie i wczesne wspomaganie1.4.2. Działania terapeutyczne i edukacyjne – prezentacja wybranych terapii stosowanych w autyzmie Rozdział 2. MUZYKOTERAPIA 2.1. Rozważania terminologiczne oraz cele muzykoterapii2.2. Założenia teoretyczne muzykoterapii i podejścia terapeutyczne2.3. Klasyfikacja muzykoterapii – umiejscowienie muzyki w terapii i rola terapeuty2.4. Modele i doświadczenia muzykoterapeutyczne2.4.1. Muzykoterapia Nordoff–Robbins2.4.2. Wizualizacja kierowana z muzyką (Guided Imagery and Music – GIM lub Bonny Method of Guided Imagery and Music – BMGIM)2.4.3. Muzykoterapia zorientowana analitycznie (Analytical Music Therapy – AMT)2.4.4. Muzykoterapia neurologiczna (Neurologic Music Therapy – NMT)2.4.5. Muzykoterapia społecznościowa (Community Music Therapy – CoMT)2.4.6. Portret Muzyczny (PM)2.4.7. Mobilna Rekreacja Muzyczna (MRM)2.4.8. Doświadczenia muzykoterapeutyczne2.5. Muzykoterapia w autyzmie – praktyka2.5.1. Muzykoterapia improwizacyjna2.5.2. Muzykoterapia Kreatywna2.5.3. Muzykoterapia strukturalna2.6. Muzykoterapia w autyzmie – badania Rozdział 3. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH 3.1. Muzykoterapia jako pole badań3.2. Perspektywa badawcza3.3. Przedmiot badań3.4. Cele prowadzonych badań3.5. Problemy badawcze3.6. Metoda badań3.7. Organizacja badania – model protokołu badawczego Rozdział 4. ZNACZENIE TECHNIK MUZYKOTERAPEUTYCZNYCH WE WSPARCIU ROZWOJU DZIECKA Z AUTYZMEM – BADANIA WŁASNE 4.1. Analiza przypadków4.1.1. Przypadek Piotra4.1.2. Przypadek Julii4.1.3. Przypadek Oskara4.1.4. Przypadek Damiana4.1.5. Przypadek Macieja4.1.6. Przypadek Miłosza4.1.7. Przypadek Natalii4.1.8. Przypadek Alana4.2. Podsumowanie BIBLIOGRAFIAANEKSYZałącznik 1A. Kategoria pożądane muzyczneZałącznik 1B. Kategoria pożądane relacyjne muzyczneZałącznik 1C. Kategoria niepożądane muzyczneZałącznik 1D. Kategoria niepożądane relacyjne muzyczneZałącznik 2. Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA)Załącznik 3. Kwestionariusz uzupełniający Autism Developmental Skillset Assessment (ADSA)Załącznik 4. Skala obserwacji zachowania dziecka (SOZ-D)Załącznik 5. Skala I: Relacja dziecko–terapeuta we wspólnym doświadczaniu muzycznymZałącznik 6. Skala II: Muzyczna komunikatywność WYKAZ TABEL, RYSUNKÓW, WYKRESÓW Tytuł: Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmemAutor: Sara Knapik - SzwedaWydawnictwo: DifinFormat: 384 str, A4, miękka oprawaISBN: 9788380851078 zobacz w księgarni Alenuty.pl »

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Admira Sara Electro Cutaway gitara elektroklasyczna
AN Wenclewski Jacek ″Kilka riffw kilka technik″ + DVD
Admira Sara gitara klasyczna
PWM Markiewiczwna Wadysawa - Do-re-mi-fa-sol. Pocztki nauki gry na fortepianie
Szczęśliwe zakończenie projektu Fundacji „Dom Muzyka Seniora”

Szczęśliwe zakończenie projektu Fundacji „Dom Muzyka Seniora”

Dzięki funduszom unijnym oraz wsparciu polskiego środowiska artystycznego powstał pierwszy w Polsce dom zbudowany specjalnie z myślą o emerytowanych muzykach. Inicjatywa Fundacji „Dom Muzyka Seniora” okazała się sukcesem. Podczas uroczystości otwarcia pojawiła się Anna Komorowska, żona prezydenta RP

Dymitr Szostakowicz

Dymitr Szostakowicz

Ten kompozytor i pianista rosyjski przyszedł na świat w Petersburgu w 1906 roku. Pochodził z rodziny, w której sztuka miała znaczenie, jego matka była pianistką i to ona była jego pierwszą nauczycielką muzyki.

Formy muzyki kameralnej  - Forma Sonatowa

Formy muzyki kameralnej - Forma Sonatowa

Początków formy sonatowej można doszukiwać się w epoce baroku. Istotnym elementem dla rozwoju muzyki kameralnej jest powstanie sonaty triowej i solowej z basso continuo.

Powiązane Video

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl