Nuty: Nuty

Muzyka w logopedii - terapia, wspomaganie, wsparcie - Ditta Baczała, Jacek Błeszyński

32 PLN  zobacz w księgarni Alenuty.pl »

Kontakt ze sklepem:
tel.: 501 439 414
email:  [email protected]


Pozycja 'Muzyka w logopedii - terapia, wspomaganie, wsparcie' to wspaniały materiał teoretyczny, jak i praktyczny, a nade wszystko racjonalny ukazujący, jak ważne jest wszechstronne podejście do tematu specjalistów różnych dziedzin.Książka ta wzbogaci literaturę z zakresu pedagogiki specjalnej, a zwłaszcza logopedii dając wiele praktycznych rad, a przydatna może być zarówno logopedom, jak i nauczycielom nauczania początkowego, terapeutom, pedagogom specjalnym czy studentom kierunków pedagogicznych.SPIS TREŚCI:Wprowadzenie / 9ROZDZIAŁ IHANNA ŻURAWRewalidacyjne funkcje dóbr kultury / 13Wstęp / 13Człowiek, jego ciało i dysfunkcje w refleksji antropologicznej / 15Krytyka rehabilitacji / 18Rehabilitacja w paradygmacie normalizacyjnym / 20Rewalidacyjne funkcje dóbr kultury / 23Alternatywne style życia / 29ROZDZIAŁ IIPAWEŁ CYLULKOZastosowanie muzykoterapii we wspomaganiu komunikacji / 35Wprowadzenie / 35Podstawowe założenia muzykoterapii / 37Wypowiadanie się w języku muzyki / 38Komunikaty werbalne i muzyczne  w relacji muzykoterapeutycznej / 41Diagnostyczne walory komunikatów werbalnych i muzycznych / 44Zakończenie / 47ROZDZIAŁ IIIKLAUDIA KUKIEŁCZYŃSKA-KRAWCZYKOdzwierciedlenie ekspresywnego i semantycznego związku muzyki  ze słowem w technikach muzykoterapii / 49Wprowadzenie / 49Związek muzyki ze słowem / 50ROZDZIAŁ IVEWA SZATANRozważania o kompetencjach muzycznych nauczycieli-terapeutów w terapii muzyką / 61Wprowadzenie: o muzyce i logo rytmice / 61Logopeda – logorytmik i jego kompetencje / 63Zdobywanie kompetencji rozpoczyna się już w przedszkolu i szkole / 63Kompetencje muzyczne niezbędne w terapii muzyką w ocenie studentów / 66ROZDZIAŁ VMAŁGORZATA SUŚWIŁŁORola śpiewu w rozwoju mowy dziecka i w terapii zaburzeń / 75Wstęp / 75Kompetencje dziecka w zakresie śpiewania / 77Muzyka i rozwój ogólny w badaniach nad mózgiem/ 78Śpiew w leczeniu zaburzeń mowy i głosu / 80Czynniki przyczyniające się do zaburzeń mowy i głosu / 81Ocena zniekształceń mowy i głosu / 83Możliwości leczenia zaburzeń mowy i głosu w warunkach wczesnej edukacji / 83Śpiew i jego oddziaływanie psychologiczne / 84Opis badań / 85Wyniki z przeprowadzonych badań / 88Dyskusja i podsumowanie / 96ROZDZIAŁ VIMONIKA KAMPER-KUBAŃSKAMuzyka jako początek i koniec wszelkiej mowy – fonogesty w komunikacji i języku muzycznym / 99Wprowadzenie / 99O metodzie Tomatisa słów parę / 101Język muzyki jako język uniwersalny – przegląd wybranych systemów  wychowania muzycznego / 103Fonogesty i fonogestyka jako element wspierający komunikację / 106ROZDZIAŁ VIIAMELIA GOLEMAInterdyscyplinarne podejście w terapii logopedycznej osób z niepełnosprawnością intelektualną w Warsztacie Terapii Zajęciowej/ 119Wstęp/ 119Wpływ muzyki na procesy poznawcze osób z niepełnosprawnością intelektualną / 120Zakończenie / 126ROZDZIAŁ VIIIANNA WALENCIK-TOPIŁKOŚpiew w logopedii i logorytmice – możliwości zastosowania, wskazówki metodyczne / 129Wprowadzenie / 129Możliwości zastosowania śpiewu w logopedii i logo rytmice / 131Stymulacja mowy poprzez śpiew – program autorski A. Walencik-Topiłko     / 135Ćwiczenia logopedyczne i logorytmiczne z piosenką / 136ROZDZIAŁ IXANDREA JAWORSKAStymulacja słuchu muzyką metodą Tomatisa / 141Uwagi wstępne / 141Podstawy terapii Tomatisa / 142Zakończenie / 150ROZDZIAŁ XIWONA POLAKO rehabilitacji głosu – z doświadczeń pedagoga-wokalisty / 153Wstęp / 153Rehabilitacja głosu / 155Zamiast zakończenia / 158ROZDZIAŁ XIEWA KOWALEWSKA, ANNA WALENCIK-TOPIŁKOZaburzenia głosu u osób z wadą słuchu – diagnoza i terapia / 165Wprowadzenie / 165Zaburzenia głosu a wada słuchu / 166Ćwiczenia emisji głosu / 169ROZDZIAŁ XIIKARINA SZAFRAŃSKARóżne formy oddziaływań muzycznych w terapii dzieci z zespołem Aspergera / 177Muzykoterapia / 177Zespół Aspergera i zaburzenia współwystępujące / 180Zaburzenia integracji sensorycznej w zespole Aspergera / 183Muzykoterapia w terapii dzieci ZA / 185Podsumowanie / 190Informacje o autorach / 193   Tytuł: Muzyka w logopedii - terapia, wspomaganie, wsparcieAutor: Ditta Baczała, zobacz w księgarni Alenuty.pl »

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Yamaha VT409000 QS300 przycisk STORE
Yamaha V823400R tranzystor M50D060S do EMX 5000
Yamaha VS790900 QS300 przycisk F8, EXIT
Yamaha VU101200 CLP911 klawisz E
Jacek Błaszczyk

Jacek Błaszczyk

I dyrygent Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Śląskiej

Dlaczego muzyka klasyczna?

Dlaczego muzyka klasyczna?

Na początek samo pojęcie: „muzyka klasyczna” wymaga ujednoznacznienia. Osobom związanym z muzyką w bardziej naukowy sposób (teoretykom, specjalistom) pewnie w pierwszej kolejności przyjdzie na myśl muzyka epoki klasycyzmu.

Klasyka przenika się z muzyką pop

Klasyka przenika się z muzyką pop

Ostatnio było o fuzjach muzycznych pomiędzy muzyką rockową i klasyczną, tym razem na tapecie liczne i różnorodne integracje klasyczno-popowe. Znajdziemy takie o których pewnie nawet większość z nas nie zdaje sobie sprawy, utwory inspirowane klasyką, wykorzystujące klasyczne instrumentarium, albo po

Powiązane Video

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl