Nuty: Nuty



Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do nauki emisji głosu - Tarasiewicz

45 PLN  zobacz w księgarni Alenuty.pl »

Kontakt ze sklepem:
tel.: 501 439 414
email:  [email protected]


Publikacja autorstwa Bogumiły Tarasiewicz powstała z myślą o nauczycielach i piosenkarzach, śpiewakach i politykach, sprzedawcach i prawnikach, czyli wszystkich tych, dla których głos jest narzędziem pracy lub środkiem wyrazu. Autorka w swej książce uczy jak pracować nad głosem wykorzystywanym zarówno w mowie, jak i w śpiewie. Ważne jest świadome kształcenie głosu pozwalające zdobyć umiejętność poprawnego mówienia i śpiewania wolnego od niedociągnięć i manieryzmów, a zarazem umożliwiające pełne rozwinięcie i swobodne wykorzystanie naturalnych możliwości tego instrumentu. Autorka uczy prawidłowego oddechu i uzyskiwania rezonansu. Dodatkowym atutem książki jest obszerny zestawpraktycznych ćwiczeń z wieloma wskazówkami. Ksiązka napisana jest w sposób bardzo przystępny, wykorzystywana może być przez logopedów, a  funkcjonuje jako podręcznik emisji głosu skierowany do studentów wydziałów pedagogicznych.
Spis treści:

I. GŁOS LUDZKI I JEGO DZIAŁANIE

1. Akustyczne podstawy głosu
a) dĽwięk jako zjawisko akustyczne
b) cechy dĽwięku
c) propagacja dĽwięku
d) zjawiska dĽwiękowe wywoływane przez aparat głosowy
e) głos ludzki jako instrument muzyczny

2. Budowa i działanie narządu głosu
2.1. Krtań - Ľródłem dĽwięku
a) budowa krtani - chrząstki- mięśnie - struny głosowe - jama krtani - unerwienie
b) ruchy krtani
c) funkcje krtani
2.2. układ oddechowy - generatorem dĽwięku
a) narządy oddechowe
b) mechanika oddychania - przepona - tłocznia brzuszna
c) typy oddychania
2.3. Rezonatory - amplifikatorami dĽwięku
a) rezonatory dolne
b) rezonatory górne (nasady): krtań - gardło - jama ustna
c) barwa dĽwięku

3. Teorie powstawania głosu

4. Rodzaje głosu ludzkiego
4.1. Ogólna systematyka głosów
a) głosy żeńskie
b) głosy męskie
c) kastraci
d) głosy dziecięce

5. Patologia głosu
a) choroby głosu i ich etiologia
b) badanie foniatryczne

6. Higiena głosu
a) środowisko zewnętrzne: wilgotność - temperatura - zanieczyszczenie powietrza
b) hałas
c) kontrola medyczna

II. PRAKTYCZNA METODA PRACY NAD GŁOSEM

1. O potrzebie kształcenia głosu

2. O metodzie uwag kilka

3. Fonacja
a) postawa
b) żuchwa
c) krtań
d) język
e) podniebienie miękkie

4. Ćwiczenia fonacyjne

5. Oddychania
a)wdech
b)wydech
c)podparcie oddechowe (appogio)
d) najczęstsze błędy w oddychaniu

6. Ćwiczenia oddechowe

7. Rezonans
a) rodzaje rezonansu
b) nosowe
c) rezonans a rejestry

8. Ćwiczenia w celu uzyskania rezonansu i wyrównania rejestrów

9. Artykulacja
a) narządy artykulacyjne: język - uwagi - podniebienie miękkie
b) samogłoski i spółgłoski

10. Ćwiczenia artykulacyjne

11. Zasady poprawnej wymowy polskiej (wybór)
a) wymowa samogłosek
b) wymowa spółgłosek
c) akcent

12. Wybrane zagadnienia techniki wokalnej
a) uwagi wstępne
b) skala głosu
c) problem "góry"
d) zaciski i napięcia krtani i gardła
e)rejestry
f) sposoby atakowania dĽwięku
g) rezonans i pozycja dĽwięku
h) wyobraĽnia dĽwiękowa
i) legato "złotym środkiem" do osiągnięcia wokalnego celu
j) oddech
k) dynamika
l) intonacja
m) artykulacja
n) barwa dĽwięku
o) praca nad wyrównaniem samogłosek
p) dykcja w śpiewie
p) wibracja głosu
s) wokalne "kiksy"
t) markowanie
u) rodzaj głosu
w) falset
x) od jakiego wieku można uczyć się śpiewać?
y) jak ćwiczyć?
z) wygląd zewnętrzny śpiewaka

Zakończenie

Aneks: ćwiczenia artykulacyjne i dykcyjne
zobacz w księgarni Alenuty.pl »

Instrumenty i sprzęt muzyczny

M Keys LP6210D keyboard do nauki - zestaw
M Keys LP6210C keyboard do nauki - zestaw
AN Goliski Ryszard ″wiczenia pomocnicze do nauki gry na skrzypcach″
PWM Markiewiczwna Wadysawa - Do-re-mi-fa-sol. Pocztki nauki gry na fortepianie
Anna Netrebko

Anna Netrebko

Charakterystyczna, ciemna barwa głosu, znakomita prezencja i styl to cechy, które zaprowadziły tę rosyjską sopranistkę na szczyty. Urodzona w 1971 roku w Krasnodarze Anna Netrebko rozpoczęła swoją karierę sprzątając w Teatrze Maryjskim w Petersburgu, gdzie jednak szybko została zauważona przez

Polska, Bydgoszcz. Filharmonia Pomorska: Dwa spojrzenia na utwór. Mozart Requiem

Polska, Bydgoszcz. Filharmonia Pomorska: Dwa spojrzenia na utwór. Mozart Requiem

W pierwszych dźwiękach „Requiem” Wolfganga Amadeusza Mozarta granych przez orkiestrę symfoniczną w Bydgoszczy pod batutą Bassema Akiki zapanował na sali koncertowej spokój, ogromne skupienie, aby po chwili spokój ten wypełnił się dźwiękami przestrzennie rozchodzącego się z głośników głosu chóru Oper

Marek Pijarowski

Marek Pijarowski

Urodzony w 1951 roku we Wrocławiu. Podczas nauki w Liceum Muzycznym opanował grę na kilku instrumentach, m.in.fortepian (jako główny), skrzypce, obój i organy.

Powiązane Video

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce Artykuły sponsorowane
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
forum muzyczne
kultura w sieci

Copyright © 2011-2020 CameralMusic.pl