Nuty: Nuty

Julia Kaleńska-Rodzaj: Psychologia tremy - teoria i praktyka

49 PLN  zobacz w księgarni Alenuty.pl »

Kontakt ze sklepem:
tel.: 501 439 414
email:  [email protected]


Podstawą sukcesu pracy zawodowego muzyka są wieloletnie codzienne ćwiczenia, wymagające wysiłku fizycznego i psychicznego. Występ publiczny jest „wierzchołkiem góry lodowej” w życiu muzyka, na którym ważą się losy muzyka-wykonawcy i muzyka-osoby. Jeśli muzyk pozytywnie ocenia obie te sfery, owocuje to poczuciem dobrostanu psychicznego i stwarza dobre warunki do twórczego rozwoju. Sama myśl o możliwości niepowodzenia wzbudza lęk, który doprowadzić może do dezorganizacji procesu gry i spadku jakości wykonania. Trema znana jest każdej osobie występującej publicznie. W zawodach artystycznych i wykonawczych umiejętność radzenia sobie z tremą jest często czynnikiem decydującym o możliwości wykonywania zawodu. O tym wszystkim przeczytasz w niniejszej publikacji. Spis treści:CZĘŚĆ I Zjawisko tremy w opisach muzyków i psychologów muzyki Rozdział 1. Doświadczanie tremy 1.1. Trema w opisach doświadczeń znanych muzyków 1.2. Trema w opisach doświadczeń młodych muzyków 1.3. Trema jako specyficzny problem wykonawstwa muzycznego 1.4. Psychologiczne definicje tremy 1.5. Podsumowanie: porządkowanie terminologii – pobudzenie, stres, lęk, strach, trema CZĘŚĆ II Trema z perspektywy psychologii sportu Rozdział 2. Trema jako wzrost pobudzenia 2.1. Optymalny stan koncertowy 2.2. Mechanizmy wyjaśniające powstawanie tremy – poziom pobudzenia a jakość wykonania 2.2.1. Modele uwzględniające dynamikę czasową 2.2.2. Teorie uwzględniające kontekst społeczny i trudność zadania Motywacyjne źródła efektu facylitacji społecznej 2.2.3. Struktura temperamentu: wyjaśnienie z obszaru różnic indywidualnych Temperament a pobudzenie Temperament a efektywne działanie na scenie 2.2.4. Teorie uwzględniające ocenę poznawczą pobudzenia 2.3. Podsumowanie: pobudzenie jako nieodłączny element występowania CZĘŚĆ III Trema z perspektywy psychologii klinicznej Rozdział 3. Trema jako lęk 3.1. Perspektywa kliniczna: triada objawów lęku 3.1.1. Objawy fizjologiczne 3.1.2. Objawy behawioralne 3.1.3. Objawy poznawcze 3.2. Podsumowanie: współwystępowanie objawówRozdział 4. Cechy zwiększające podatność na tremę4.1. Czynniki osobowościowe4.1.1. Neurotyczność, ekstrawersja i introwersja4.1.2. Lęk jako cecha i lęk jako stan4.2. Czynniki moderujące: wiek i płeć4.3. Czynniki motywacyjne4.3.1. Poczucie własnej skuteczności4.3.2. Samoocena i perfekcjonizm4.4. Podsumowanie: rozwojowy schemat powiązańRozdział 5. Trema jako lęk społeczny5.1. Trema a lęk społeczny: podobieństwa i różnice5.2. Trema a inne zaburzenia kliniczne5.3. Wieloczynnikowe modele wyjaśniające występowanie tremy5.3.1. Teoria i model tremy Alberta LeBlanca5.3.2. Model tremy Iouli Papageorgi, Susan Hallam i Grahama Welcha5.3.3. Model tremy Dianny Kenny5.4. Podsumowanie: profilaktyka lęku scenicznego (tremy) CZĘŚĆ IV Trema z perspektywy psychologii emocjiRozdział 6. Trema jako złożone zjawisko emocjonalne6.1. Emocje przedkoncertowe z perspektywy psychologii emocji6.1.1. Emocje przedkoncertowe – proste czy złożone?6.1.2. Dlaczego rozpoznawanie i precyzyjne nazywanie emocji jest tak ważne?6.1.3. Zanim powstanie emocja: przekonania na temat emocji a rodzaj doświadczanych stanów emocjonalnych 6.2. Poszerzenie perspektywy: wyjście poza lęk6.3. Trema jako złożony stan emocjonalny: wnioski z badań własnych6.3.1. Różnorodność emocji przedkoncertowych6.3.2. Struktura emocji przedkoncertowych – profile emocjonalne 6.3.3. Emocje przedkoncertowe: przyczyny i konsekwencje6.3.4. Wnioski z badań i implikacje praktyczne6.4. Optymalny stan koncertowy i optymalne emocje. Korzyści z ujmowania tremy jako złożonego stanu emocjonalnego 6.4.1. Pozytywna interpretacja wzrostu pobudzenia6.4.2. Nazywanie i akceptacja różnorodnych emocji 6.4.3. Integracja doświadczanych emocji – „moja trema” 6.5. Podsumowanie: trema z perspektywy psychologii emocji CZĘŚĆ V Radzenie sobie z tremą – regulacja emocji przedkoncertowych Rozdział 7. Radzenie sobie z tremą – zastosowanie teorii w praktyce 7.1. Ryzykowne strategie radzenia sobie z tremą 7.1.1. Beta-blokery 7.1.2. zobacz w księgarni Alenuty.pl »

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Duesenberg Julia Black gitara elektryczna
Miguel Esteva Julia gitara klasyczna 3/4 solid top
Miguel Esteva Julia gitara klasyczna 4/4 solid top
Ultrasone Edition 8 Julia (30 Ohm) suchawki zamknite
GITARA

GITARA

Gitara to prawdopodobnie najbardziej rozpowszechniony instrument na świecie. Należy do rodziny instrumentów strunowych, a jej korzenie nie są dokładnie znane. Istnieje teoria, iż przodkiem gitary jest...

Opera Wrocławska. Niewinność na pointach „Romeo i Julia” S. Prokofiewa | 24.01.19

Opera Wrocławska. Niewinność na pointach „Romeo i Julia” S. Prokofiewa | 24.01.19

To muzyka na żywo jest kluczem do lekkiego uniesienia w przestrzeni scenicznej opowieści na pointach losów Szekspirowskiego dzieła i uwypukleniem wszystkich emocji ukrytych w muzyce, dodając wyrazu i właściwego charakteru postaciom.

Powiązane Video

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce Artykuły sponsorowane
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
forum muzyczne
kultura w sieci

Copyright © 2011-2022 CameralMusic.pl