Słownik Pianistów Polskich

103.69 PLN  zobacz w sklepie »


Szanowni Państwo,
Przedsiębiorstwo Muzyczne Selene Ma Przyjemność Poinformować Państwa O Wydaniu Drukiem Niezmiernie Interesującej Książki Pt. Słownik Pianistów Polskich Autorstwa Znanego Muzykologa I Znawcy Przedmiotu Stanisława Dybowskiego. Zawarte W Niej Hasła Przedstawiają Historię Pianistyki Polskiej Od Franciszka Lessla Do Stasia Drzewieckiego.
Słownik Ten Przeznaczony Jest Dla Wszystkich Zainteresowanych Historią Sztuki Muzycznej, W Szczególności Dla Pianistów Koncertujących, Jak I Uczących Gry Na Fortepianie Nauczycieli. Jest Kopalnią Unikalnej Wiedzy. Książka Ta Będzie źródłem Informacji Również Dla Badaczy. Wiadomości Tam Zawarte Naprawiają Błędy Istniejące I Powielane W Wielu Encyklopediach, Słownikach I Poradnikach Muzycznych. Zawiera 344 Hasła, 1100 Ilustracji Na Niemal 900 Stronach.
Książka Napisana Została Językiem Przystępnym Dla Każdego Czytelnika Co Czyni Ją Pasjonującą.


Słownik Pianistów Polskich

Spis Treści

Prof. Jan Ekier: O Słowniku I Pianistach Polskich. Refleksje I Wspomnienia Nestora
Prof. Andrzej Jasiński: Czytajmy Również... Miedzy Wierszami
Prof. Józef Stompel: Niezbędne źródło Informacji
Od Autora
Sztuka Pianistyczna
Geneza
Wirtuozostwo
Zalecenia Dla Pianistów Karola Filipa Emanuela Bacha
Typy Koncertów
Repertuar Pianistów
Tajemnice Chopina
Polska (chopinowska) Szkoła Pianistyczna
Fonografia Pianistów
Historia
Nagrania Pianistów Polskich
Pianista Płytowy
Etykiety Płyt Pianistów Polskich Z Lat 1905-1949
Polskie Tradycje Chopinowskie
Uczniowie Chopina
Pianiści Polscy Umieszczeni W Słowniku (genealogia Artystyczna)
Genealogie Szczegółowe (I - XII)
Słownik Pianistów Polskich (koncertujących)
Objaśnienia Skrótów
Bibliografia
Ikonografia
Indeks Nazwisk
Dodatki
Wykaz Pianistów Polskich Według Roku Urodzenia
Wykaz Pianistów Polskich Według Miejsc Urodzenia
Wykaz Pianistów Polskich I Ich Zagranicznych Konkurentów Według Roku Urodzenia
Poradnik Dla Pianistów W Maksymach, Aforyzmach I Anegdotach
Dyletantyzm (definicja Nieznanego Poety Z 1897 Roku)
Ilustracje Różne
Medale Okolicznościowe Wybite Z Okazji Festiwali Pianistyki Polskiej


O Słowniku I Polskich Pianistach. Refleksje I Wspomnienia Nestora

Na Tego Rodzaju Publikację Czekaliśmy Od Dawna. Wprawdzie Muzycy I Miłośnicy Muzyki Fortepianowej żywili Zawsze Przekonanie, że Polska Jest W Jakimś Stopniu Krajem Pianistów, Jednakże Na Skutek Wielkiego Ruchu Koncertowego, Tak Charakterystycznego Dla Naszego Kontynentu Od Drugiej Połowy XIX Wieku - A Przecież W Polsce Krzyżowały Się Szlaki Tournees Koncertowych Większości Pianistów ówczesnej Europy - Nie Zawsze Było łatwo Zlokalizować W Czasie I Przestrzeni Działalność Danego Artysty, Określić Jego Przynależność Kulturową, Czy Rozpoznać Osobowość Artystyczną.
Autor Słownika Pianistów Polskich Wykazał W Swej Pracy Olbrzymie Zaangażowanie. Staranność, Wręcz Pasja W Docieraniu Do źródeł Informacji, Przyczynia Się Do Bogactwa Słownika, Zarówno W Sensie Ilości Haseł, Jak I Ich Szczegółowego Opracowania. Jest Rzeczą Oczywistą, że Przedstawienie Postaci Tych Największych, Którzy Rozsławiali Pianistykę Polską Na Całym świecie, Z Paderewskim, Hofmannem, Michałowskim Na Czele, Jest Szczególnie Bogate. Dobrze Się Jednak Stało, że Uwzględniona Została Olbrzymia Rzesza średnich I Szeregowych Pracowników Naszej Sztuki Odtwórczej, Stanowiąca Dla Tych Pierwszych Podglebie. Ewentualne Drobne Dysproporcje W Objętościowym Potraktowaniu Niektórych Postaci Wynikają Jedynie Z Braku Kompletnej Dokumentacji. W Tego Rodzaju Pionierskiej Publikacji Mogą Też Zaistnieć Jakieś - Na Pewno Nieliczne - Luki W Hasłach Personalnych Z Powodu Całkowitego Braku Danych O Losach I Działalności Niektórych Pianistów. W Miarę Napływu Informacji Luki Te Można W Przyszłości Wypełnić.
Jako Kryterium Włączenia Hasła Danego Pianisty Do Słownika Przyjął Autor Jego Działalność Koncertową I Przynależność Kulturową. Decyzja Wydaje Się Trafna: Wyróżniki Te Są Szerokie I Elastyczne, Pozwalające Ominąć Manowce Innych Kryteriów, Zbyt Szczegółowych Czy Partykularnych.
Poszczególne Hasła W Słowniku Nie Są Ułożone Według Jednego Schematu, Na Przykład: Data Urodzenia - Studia - Działalność Koncertowa - Działalność Pedagogiczna Itd. Choć Wszystkie Te Aspekty Są W Miarę Możności Uwzględniane, Hasła Mają Różny Charakter: Często Bywa To Mniej Lub Bardziej Obszerna Historia życia I Działalności Artysty, Czasem Wspomnienia Innych Osób, Kiedy Indziej Czyjeś Własne Curriculum Vitae, A Nawet Notatki Z Dziennika Pianisty. Ta Różnorodność Bardzo Ożywia Lekturę Książki I Przybliża Czytelnikowi Omawiane Postacie. Jednocześnie Jako Całość Jest Ta Praca Historią Kultury Polskiej I Historią Naszej Pianistyki Na Przestrzeni Ponad Dwóch Stuleci.
Znakomitym Uzupełnieniem Słownika Są Dodatki, Pozwalające Na Przykład Umiejscowić Pianistykę I Pedagogikę Polską Na Tle Międzynarodowym.
Jan Ekier



Czytajmy Również... Między Wierszami

To Pasjonująca Lektura, Budząca Refleksje Nad Tajemniczą Siłą Muzyki, Zniewalającą Tysiące Ludzi Do Podejmowania Trudu Walki Z Oporną Materią Instrumentu - Fortepianu, By Dążąc Do Nieosiągalnego Ideału Dzielić Się Z Innymi Tym, Co Najwartościowsze W Człowieku. Jakaż To Siła, Która Czyni, że Tysiące Decydują Się Kroczyć Drogą Wyrzeczeń, Napięć, Rozczarowań, Oczekiwań, Nadziei, Ale I Szczęścia Z Obcowania Z Czymś Pięknym, Czystym, Duchowym.
To Pokrzepiająca Dla Nas Polaków Lektura - Tylu Rodaków W Tej Dziedzinie Stworzyło Tak Wspaniałą Tradycję, Ale To Także Przestroga Dla Chcących Wkroczyć Na Drogę Zawodowej Pianistyki, By Mieli świadomość, że Dołączają Do Licznych, Którzy Szukają, A Z Których Tylko Nieliczni Znajdują.
Czytając życiorysy Pianistów, Niejednokrotnie Jestem Zafascynowany Ich Dokonaniami. Czytając Wypowiedzi Ich I Ich Współczesnych Wyczuwam Ich Związek Z życiem, Epoką I Warunkami W Jakich Działali. Wzruszają Mnie Losy Niektórych, Związane Z Wyrzeczeniami, Często Cierpieniami Z Powodu Wojen, Ich Patriotyzm, Służenie Ojczyźnie W Każdej Sytuacji. Podziwiajmy Pianistów Sławnych - Wielkich Artystów, Ale Ceńmy Również Tych Ze Skromniejszymi życiorysami, Dzięki Którym Jest Zachowywana I Przekazywana Następnym Pokoleniom Czysta Wartość, Bez Których Kultura W Społeczeństwie Nie Może Istnieć.
Miejmy Przyjemność Z Obcowania Z Tą Wspaniałą Publikacją I Czytajmy Również... Między Wierszami.
Autorowi - Wyrazy Uznania I Podziękowania. Andrzej Jasiński


Niezbędne źródło Informacji

Dana Mi Była Szczególna Okoliczność Wglądu Do Tworzącego Się Słownika Pianistów Polskich, Jako Jednemu Z Pierwszych Czytelników.
Jestem Pod Ogromnym Wrażeniem Dokonanej Przez P. Stanisława Dybowskiego Pracy; Po Raz Pierwszy Na Taką Skalę W Historii Polskiej Leksykografii (ponad 340 Biogramów), Ukazuje Się Oto Dzieło Dające Pełną Informację, Według Wiedzy Na Dzień Dzisiejszy, O Muzykach-pianistach (częstokroć Zarazem Kompozytorach) Polskich Od Końca XVIII Wieku Do Naszych Dni.
Wieloletnia, Mrówcza Praca Autora, Jego Znajomość Tematyki, Zaangażowanie I Wielkie Umiłowanie Pianistycznej Sztuki Wykonawczej Oraz Przyjaźń, Którą Darzy Swoich Przyjaciół-artystów, Pozwalają Wierzyć, Iż Słownik, Poza Swoją Merytoryczną I Praktyczną Przydatnością Dla Pianistów-profesjonalistów, Ale I Dla Ogromnej Rzeszy Grających Na Fortepianie, Uczniów, Studentów Szkół Muzycznych, Będzie Niezbędnym źródłem Informacji Z Dziedziny Historii Polskiej Pianistyki.
Różnorodność Ujęć Zawartych W Słowniku Biogramów Wynika W Przeważającej Części Z Nadesłanych Osobiście Informacji Przez Poszczególnych Pianistów, Członków Ich Rodzin Lub Osoby Trzecie Oraz Z Literackiego Nerwu Autora. Zapobiega To Monotonii W Czasie Lektury; Zróżnicowanie To Jest Prostym Przeniesieniem Różnorodności Sztuki Wykonawczej I Odmienności Każdego Artysty, Którego Nazwisko Zamieszczone Zostało W Tej Książce. Szerszy Zakres Wiadomości O Niejednym Pianiście Przybliży Go Bardziej Czytelnikowi Niż Tylko Sucha Informacja Encyklopedyczna. Jest To Dodatkowy Walor Tego Unikalnego W Skali Nie Tylko Polskiej Przedsięwzięcia.
Józef Stompe

Instrumenty i sprzęt muzyczny

PWM Altberg Emma - Czytanki muzyczne na fortepian, z. 1
PWM Altberg Emma - Czytanki muzyczne na fortepian, z. 2
Arturia 3 Preamps oprogramowanie muzyczne
PWM Garcia Janina - Muzyczne ABC przy fortepianie

Powiązane Video

Ivo Pogorelić

Ivo Pogorelić

Ta jakże barwna i oryginalna postać sceny muzycznej w pewnym sensie uważana może być za prawdziwego ekscentryka. Jego interpretacje w porównaniu do innych pianistów są wyjątkowe, a wizerunek sceniczny artysty sprawia, że niełatwo o nim zapomnieć.

Andrzej Białko

Andrzej Białko

Urodził się w 1959 r. w Krakowie, ukończył Państwowe Liceum Muzyczne w klasie fortepianu.

Aga Mikołaj

Aga Mikołaj

Aga Mikołaj jest absolwentką Akademii Muzycznej w Poznaniu, gdzie miała okazję uczyć się śpiewu od prof. Antoniny Kaweckiej – jednej z najbardziej uznanych polskich śpiewaczek operowych. Naukę kontynuowała w Wiedniu.

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce Artykuły sponsorowane
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
forum muzyczne
kultura w sieci

Copyright © 2011-2020 CameralMusic.pl