Muzyczny punkt widzenia. Wejdź do świata muzyki poprzez słowa napisane zarówno przez specjalistów, jak i zwykłych-niezwykłych wielbicieli muzyki.
Jeżeli chciałbyś przesłać nam swój felieton dotyczący wydarzenia muzycznego, artysty, zespołu lub jakikolwiek inny ciekawy tekst dotyczący szerokopojętej muzyki klasycznej, śmiało skontaktuj się z nami pod adresem: [email protected]. Z przyjemnością umieścimy w naszym portalu ciekawe artykuły muzyczne.
29 marca w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego odbył się koncert pod batutą Bassema Akiki w ramach cyklu „Oddźwięki. Nowa muzyka polska”.
Koncerty muzyki filmowej nieuchronnie przywołują w naszej pamięci obrazy i dźwięki, jakie zapamiętaliśmy wraz z emocjami, jakie towarzyszyły nam podczas oglądania całego filmu.
Podczas minionego weekendu odbyło się w bardzo dobrej atmosferze towarzyskie spotkanie miłośników sztuki operowej, na które zaprosiła Opera Wrocławska oraz główna bohaterka opery „Traviata” Giuseppe Verdiego.
W czerwcowy ciepły wieczór Filharmonia Dolnośląska w Jeleniej Górze zaprosiła nas do swojej oryginalnej Sali koncertowej na muzykę w wielkim stylu, na muzykę dwóch znaczących kompozytorów.
W sobotę, 23 marca 2019 roku, odbył się CIX koncert z cyklu „Wielka muzyka w Małej Auli” organizowany przez Politechnikę Warszawską. Pomimo, że koncert odbył się w Dużej Auli Politechniki, cykl koncertów ze względów historycznych zachował swoją nazwę.
2 marca 2019 w Warszawskiej Operze Kameralnej odbyła się premiera Orfeusza i Eurydyki Ch. W. Glucka. Było to wystawienie w oryginalnej włoskiej wersji językowej.
W najnowszej realizacji Opery Wrocławskiej poznajemy świat głównego bohatera opery „Don Giovanni” , w zamyśle reżysera André Hellera Lopesa w zamkniętym świecie ludzkich wyobrażeń.
- Pani doktor, stan pani Muzyki Poważnej się pogarsza. Symptomy: nikt nie kupuje płyt; rozpieszczony mediami na żądanie słuchacz nie docenia niepowtarzalności koncertów; muzycy są wypaleni. Nie wiemy, co jej jest.
To muzyka na żywo jest kluczem do lekkiego uniesienia w przestrzeni scenicznej opowieści na pointach losów Szekspirowskiego dzieła i uwypukleniem wszystkich emocji ukrytych w muzyce, dodając wyrazu i właściwego charakteru postaciom.
W bardzo estetycznej i niezwykle symbolicznej scenografii rozpoczęła się opowieść o wewnętrznych rozdarciach, świadomych wyborach, napływających z niezwykłą siłą uczuciach i próbą pokonywania ich w sobie, z niemożnością spojrzenia skrzywdzonej kobiecie w oczy włącznie.
Operowy powiew świeżości zagościł na niewielkiej w rozmiarach scenie Opery Śląskiej, ale wielkiej w swoim artystycznym wyrazie sztuce „Traviata” Giuseppe Verdiego w najnowszej realizacji Michała Znanieckiego.
W ostatni dzień minionego roku muzyczna droga zaprowadziła nas do siedziby Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia (NOSPR) w Katowicach, by w ciepłym klimacie tej wyjątkowo dobrej akustycznie sali zostać otulonym muzyką...
W PWM ukazała się trzecia, może najważniejsza, książka Andrzeja Chłopeckiego: „Zabobony gasnącego stulecia”. Jej autor uświadamia nam, jak chętnie i często uciekamy się do gotowych schematów pragnąc opisać świat.
Hermetyczny półświatek zawodowego szkolnictwa muzycznego i jego przybudówek to archaiczny, zrytualizowany mikrokosmos z własnym specyficznym folklorem, tyleż naiwną co entuzjastyczną mitologią oraz ograniczonym repertuarem toksycznych mantr powtarzanych ufnie przez kandydatów do najwyższego stopnia
Podczas tego wyjątkowego wieczoru nie zabrakło także prezentów dla publiczności - charyzmatyczna artystka bisowała aż trzykrotnie, wykonując m.in. arię Signore Ascolta! z opery Turandot Giacoma Pucciniego oraz brawurową arię Spiel Ich die Unschuld z operetki „Zemsta nietoperza” Johanna Straussa, do
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl