Muzyczny punkt widzenia. Wejdź do świata muzyki poprzez słowa napisane zarówno przez specjalistów, jak i zwykłych-niezwykłych wielbicieli muzyki.
Jeżeli chciałbyś przesłać nam swój felieton dotyczący wydarzenia muzycznego, artysty, zespołu lub jakikolwiek inny ciekawy tekst dotyczący szerokopojętej muzyki klasycznej, śmiało skontaktuj się z nami pod adresem: [email protected]. Z przyjemnością umieścimy w naszym portalu ciekawe artykuły muzyczne.
W nocy sylwestrowej oraz w kolejnych styczniowych dniach na Dużej Scenie Teatru Muzycznego Capitol odbyła się gala, która w swojej tematyce skupiła się na musicalowych duetach, którą można określić „Sylwestrową Odsłoną Musicalowych Duetów”.
Kiedy zobaczyłam ogłoszenie o koncercie w ciemności ARTura Moona byłam bardzo ciekawa na czym polega, dlatego znalazłam fragmenty koncertu, posłuchałam i postanowiłam: „idę”.
W radosnym nastroju rozpoczęliśmy koncert noworoczny w Musikverein, w sali, która sprawiła, że wszyscy w niej czuliśmy się szczęśliwi zanim popłynęły pierwsze dźwięki muzyki.
Od każdego artysty kabaretowego widzowie oczekują wspaniałej zabawy, niezwykłych żartów, które będą bawiły ich do łez. Zazwyczaj do tego przyzwyczaili nas polscy kabareciarze, natomiast jak wygląda to w Kanadzie?
Kiedy rozpoczęła się transmisja Koncertu Noworocznego z Wiednia pojawiła się wielka radość, że możemy uczestniczyć w tym święcie, że możemy być na tej sali przywołując wspomnienia pobytu w poprzednich latach, co dawało poczucie mentalengo bycia tam na miejscu razem z wiedeńczykami.
Przedstawiamy kolejny odcinek cyklu „Muzyka wolności. W 100. rocznicę urodzin Leopolda Tyrmanda”. Przez osiem tygodni prezentujemy rozmowy z muzykami, którzy debiutowali w latach 50. ubiegłego stulecia. Bohaterem szóstego odcinka jest Wojciech Karolak – znakomity pianista, wirtuoz organów Hammonda,
W pierwszych dźwiękach „Requiem” Wolfganga Amadeusza Mozarta granych przez orkiestrę symfoniczną w Bydgoszczy pod batutą Bassema Akiki zapanował na sali koncertowej spokój, ogromne skupienie, aby po chwili spokój ten wypełnił się dźwiękami przestrzennie rozchodzącego się z głośników głosu chóru Oper
28 lipca w Internecie odbyła się premiera „Dziewcząt z Neapolu” w interpretacji grupy operowej „Les Femmes” i dwóch instrumentalistów. Spektakl cieszy się coraz większą popularnością.
W niedzielny wieczór pod właściwymi sterami wypłynęła w rejs po morzu miłości Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach pod batutą Bassema Akiki.
Uliczny gwar świątecznych przygotowań doskonale ubranych mieszkańców miasteczka, w którym rozgrywa się akcja „Dziadka do orzechów. Opowieści Wigilijnej” Piotra Czajkowskiego zachwyca od pierwszych dźwięków dobiegających z orkiestronu.
Relacja z Pojawiła się ogromna chęć usłyszenia „Pięciu miniatur” na fortepian Artura Malawskiego w opracowaniu na orkiestrę Piotra Mossa wykonanych ciągiem jedna za drugą, by jeszcze bardziej uwypuklić indywidualny charakter każdej z nich i aby powstała spójność słuchania dająca nową wartość.
Miłość do muzyki, radość z jej precyzyjnego emocjonalnego wykonywania, doskonałe rozumienie myśli kompozytorskich zawartych w dziełach u łódzkich filharmoników, Joanny Woś i prowadzącego muzyczne święto Bassema Akiki.
Środowy spektakl (16.10) w operze łódzkiej pokazał, że dobrze poprowadzona warstwa muzyczna nadaje właściwego charakteru całemu spektaklowi, bo stanowi poduszkę dla dziejących się w nim wydarzeń.
Walka o wpływy , walka o władzę, o życie. Ogromnie się cieszę, że Teatr Wielki w Łodzi wpłynął na mój wybór i niedzielny wieczór spędziłam wśród bohaterów „Nabucco” Giuseppe Verdiego w tym właśnie teatrze.
To muzyka od pierwszej chwili przyciągała uwagę i kierowała ją na scenę skupiając ją na doskonale bawiących się swoimi rolami artystami premierowej obsady „Barona cygańskiego” Johanna Straussa w reżyserii Marii Sartovej.
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl