Artyści A-Z:
• Ben Klock
• Fatima Yamaha live
• Floating Points live
• Gina Sabatini
• Joy Orbison
• Marcel Dettmann
• Marco Shuttle
• Mathew Jonson
• Zamilska live
Dwudziesta edycja festiwalu Tauron Nowa Muzyka Katowice stanie pod znakiem elektroniki na najwyższym poziomie. Do programu dołączają właśnie wielkie osobowości – ikony techno z Berghain, gwiazdy wywodzące się z brytyjskiej sceny basowej, a także specjalistka od sensualnego house’u, mistrzyni eksperymentu i czołowi twórcy elektroniki. Dziewiątka wspaniałych artystów i artystek zagra już w czerwcu 2025 w Katowicach! Karnety i bilety dostępne na stronie https://festiwalnowamuzyka.pl/.
Pierwsze ogłoszenie jubileuszowej, dwudziestej edycji otwiera postać szczególna. Ben Klock to jeden z najbardziej rozchwytywanych didżejów techno na świecie. Od 2005 roku pozostaje ściśle związany z legendarnym berlińskim klubem Berghain. Z wybitnym talentem snuje parkietową opowieść i jak mało kto czuje potrzeby tańczących. To także autor „Subzero”, do dziś jednego z najpopularniejszych utworów techno. W czerwcu w Katowicach towarzyszyć mu będzie jeszcze jeden reprezentant berlińskiej sceny. Marcel Dettmann to również pełen pasji DJ i producent, a także jeden z rezydentów Berghain. Przy użyciu surowych, zredukowanych dźwięków, wprowadza parkiety w hipnozę, przełamując ją zaskakującymi momentami pełnymi emocji. Dettmann integruje także techno z innymi odmianami sztuki, nagrywając m.in. dla baletu i wystaw fotografii. Na festiwalu nie zabraknie także didżejek. Gina Sabatini przez lata współtworzyła scenę berlińską, a obecnie rezyduje w Lipsku. To specjalistka od hipnotycznych, downbeatowych i slowhouse'owych setów.
Fatima Yamaha przez lata stanowił nierozwiązaną zagadkę. Pod pseudonimem miała się ukrywać niezidentyfikowana „młoda dama urodzona z japońskiego ojca i tureckiej matki”. Obecnie wiemy już, że za projekt odpowiada tak naprawdę Bas Bron, holenderski producent o wielu wcieleniach. Jego największy przebój „What’s A Girl To Do” ujrzał światło dzienne w 2004 roku, ale dopiero dekadę później katapultował się na listę klasyków elektroniki. Od tamtej pory Fatima Yamaha i jego występy na żywo niezmiennie spełniają najwyższe oczekiwania, oferując wyrafinowany house i techno uzupełnione wirtuozerią syntezatorów. Podobnie będzie w czerwcu, gdy zagra w formule live, w towarzystwie pełnoprawnego zespołu, z żywym wokalem i specjalnymi wizualizacjami.
Z nowym i niesamowitym liveshow powraca do Katowic dobrze znany publiczności Floating Points. W ostatniej dekadzie londyńczyk zdobył powszechne uznanie krytyków i słuchaczy za wypełnienie luk między taneczną elektroniką, jazzem a muzyką klasyczną i eksperymentalną. Na festiwalu usłyszymy jednak materiał z jego najnowszego, bardzo parkietowego albumu „Cascades”, wzbogaconego o wizualizacje malowane na żywo przez japońską artystkę Akiko Nakayamę. Floating Points live to rozszerzająca umysł i oczyszczająca emocje moc muzyki elektronicznej w futurystycznym wydaniu. To może być jedno z największych wydarzeń czerwcowego festiwalu!
Z Londynu przyjedzie także Joy Orbison, autor wielu ponadczasowych hitów, jak np. „Hyph Mngo” i genialnych remiksów dla takich artystek, jak Lana Del Rey i Jorja Smith. Kompilował playlisty do gry Grand Theft Auto, prowadził audycję w BBC Radio, regularnie współpracuje z Overmono – Joy Orbison jest synonimem bezkompromisowej jakości brytyjskiej sceny, a już niebawem powróci z nowym, gorącym materiałem. Podczas Tauron Nowa Muzyka Katowice zaprezentuje najświeższe brzmienia Londynu.
Równie intrygującą postacią jest Marco Shuttle. To DJ i producent rezydujący w Berlinie, ale urodzony we Włoszech. Jego produkcje są bardzo głębokie, abstrakcyjne i nastrojowe, pełne zamglonych plam i punktujących perkusji. Marco Shuttle buduje napięcie w subtelny sposób, zabierając słuchaczy w podróż do nowych i ekscytujących miejsc. Jego kosmiczna wizja elektroniki zabrzmi na żywo już w czerwcu 2025 roku w Katowicach.
W składzie pierwszego ogłoszenia 20. edycji festiwalu obecny jest także Mathew Jonson. Kanadyjski artysta wypracował jedno z najbardziej charakterystycznych brzmień w muzyce elektronicznej. Gdy usłyszysz jeden z utworów Jonsona, niemal natychmiast wiesz, że to jego dzieło. Artysta łączy głębokie zrozumienie tajników melodii i harmonii z potężną energią techno i house. Efekt to rzadkie połączenie popularnej intensywności i głębokiej muzykalności, która z pewnością zachwyci bywalców Tauron Nowa Muzyka Katowice.
Ostatnią, ale dla wielu fanów być może najciekawszą artystką w zestawieniu, jest Zamilska. Polska producentka i kompozytorka tworzy elektronikę o dystopijnym charakterze. Autorska wizja Zamilskiej porywa rozmachem i aurą niesamowitości. Każdy jej koncert to żywiołowa dawka monstrualnego basu i potężnych bitów, wprowadzająca publiczność w taneczny trans. Podobnie będzie podczas 20. edycji Tauron Nowa Muzyka Katowice!
To dopiero początek ogłoszeń. Już niedługo odkryte zostaną kolejne tajemnice TNMK 2025. Warto zadbać o wejściówkę jeszcze dziś.
Sponsorem festiwalu jest Tauron Polska Energia. Współgospodarzem Miasto Katowice.
Tauron Nowa Muzyka Katowice
19–22.06.2025
● Ben Klock ● Fatima Yamaha LIVE ● Floating Points LIVE ● Francesco Tristano ● Gina Sabatini ● Joy Orbison ● Marcel Dettmann ● Marco Shuttle ● Mathew Johnson ● Zamilska LIVE ● i wielu, wielu innych…
Więcej na: https://festiwalnowamuzyka.pl
BIOGRAMY ARTYSTÓW:
Ben Klock
Jeden z najbardziej rozchwytywanych didżejów techno na świecie. Od 2005 roku Ben Klock pozostaje ściśle związany z legendarnym berlińskim klubem Berghain. Jego comiesięczna rezydentura otworzyła mu wrota do międzynarodowej sławy. Większą część jego wczesnej kariery naznaczyły wielogodzinne techno maratony. Jednak nawet bardziej skompresowane sety, którymi dzieli się dzisiaj, świadczą o talencie do snucia wielotorowej narracji i poczuciu flow, definiującego go jako DJ-a. Umiejętności doprowadziły Bena do nagrania kompilacji Fabric 66 w 2012 roku, na kilka lat zanim zdobył nagrodę BBC Radio 1 Essential Mix of the Year w 2015 roku. W międzyczasie jego wydawnictwa w Ostgut Ton stały się kamieniami milowymi w historii wytwórni. „Dawning” z 2009 r., pierwsza z jego współpracy z Marcelem Dettmannem, zapoczątkowała samą wytwórnię i pozostaje wyróżniającym się utworem w jej dyskografii. Innym wydawnictwem wartym uwagi jest EP Before One, zawierający „Subzero”, który wielu miłośników techno nadal uważa za swój utwór wprowadzający do całego gatunku. Jednak dla wielu to jego album One (2009) najlepiej oddaje talent Klocka jako producenta. Ponadto Ben z wielką pasją prowadzi własną wytwórnię, Klockworks. W 2017 roku rozpoczął własną serię wydarzeń PHOTON. To wyjątkowy koncept łączący światło, architekturę i muzykę. PHOTON odwiedził takie miejsca, jak jak Printworks (Londyn), Gashouder (Amsterdam), Arca (Sao Paolo), aby wymienić tylko kilka. Szybko stał się nowym standardem dla audiowizualnych wydarzeń muzyki elektronicznej. W 2023 roku projekt powraca po przerwie wywołanej pandemią z zupełnie nową wizualną i artystyczną koncepcją.
https://www.facebook.com/benklock.official
https://www.instagram.com/ben_klock/
https://soundcloud.com/ben-klock
https://ra.co/dj/benklock
https://open.spotify.com/artist/1vJHfCreWAS46V8RZ67ojo
Fatima Yamaha
Przez wiele lat projekt owiany tajemnicą, wedle plotek prowadzony przez niezidentyfikowaną „młodą damę urodzoną z japońskiego ojca i tureckiej matki”. Teraz wszyscy wiemy, że enigmatyczna Fatima Yamaha to tak naprawdę Bas Bron, holenderski producent o wielu wcieleniach. Klasyczny już singiel „What’s A Girl To Do” ujrzał światło dzienne w 2004 roku, ale dopiero ponowne wydanie dekadę później sprawiło, że utwór z miejsca katapultował się na listę największych klasyków elektroniki. Po sukcesie singla przyszedł album „Imaginary Lines”, wydany w 2015 roku z fantastycznym singlem „Love Invaders”. Później pojawił się kolejny klubowy hymn „Araya”. Kolejny album, zatytułowany „Spontaneous Order”, ukazał się w 2020 roku, a w lutym 2024 roku ukazał się najbardziej funkowy longplay w dorobku artysty – „SOL”.
Fatima Yamaha i jego występy na żywo niezmiennie spełniają najwyższe oczekiwania, oferując wyrafinowany house i techno uzupełnione wirtuozerią syntezatorów.
https://www.fatimayamaha.com/
https://www.youtube.com/user/MagnetronMusic
https://soundcloud.com/fatimayamaha
https://open.spotify.com/artist/7eZRt08LoDy0nfIS6OwyMP
Floating Points
Sam Shepherd to artysta i producent z Londynu, który rozpoczął tworzenie pod szyldem Floating Points w 2008 roku. Po wydaniu serii nieoficjalnych singli otworzył własną wytwórnię Eglo Records. Jej nakładem ukazywały się kolejne, coraz bardziej przestrzenne i melodyjne wydawnictwa artysty. W 2015 roku artysta opublikował długogrający debiut „Elaenia”. Album zdobył uznanie krytyków i słuchaczy za wypełnienie luki między taneczną elektroniką, jazzem i klasycznymi brzmieniami. Po nim przyszła kolej na „Reflections – Mojave Desert”, krótki film i towarzyszącą mu ścieżkę dźwiękową, które powstały na amerykańskiej pustyni. Jesienią 2019 roku nakładem Ninja Tune ukazał się album „Crush”, pełny zaawansowanej, agresywnej elektroniki z inspiracjami z IDM i UK Garage. W 2020 roku światło dzienne ujrzało wspólne wydawnictwo artysty z legendą amerykańskiego jazzu Pharoah Sandersem i The London Symphony Orchestra („Promises”). Stworzył także ścieżki dźwiękowe do baletu („Mere Mortals” z San Francisco Ballet) oraz anime („Lazarus” dla Adult Swim). Wydawałoby się, że Shepherd opuszcza parkiet na dobre. Jednak najnowszy album cenionego producenta, „Cascade”, jest swego rodzaju kontynuacją „Crush”, pełną parkietowych rytmów i poszatkowanych melodii, czarujących sale pełną tańczących ludzi o przyspieszonym pulsie. Inspiracją były m.in. lata dorastania spędzone w Manchesterze na eksploracji klubów i sklepów płytowych. Prawie dekadę po wydaniu „Elaenii”, Shepherd odkrył sposoby, aby płynnie połączyć swoje eksperymenty z muzyką filmową i ambientową z bitami przeznaczonymi na parkiet. Efekt to wspaniałe, dźwiękowe przepaście, w których można się raz po raz zgubić. To rozszerzająca umysł i oczyszczająca emocje moc muzyki elektronicznej we wszystkich jej formach. Muzykę wspierają płynne obrazy tworzone przez mieszkającą w Tokio artystkę Akiko Nakayamę, znaną z obrazów „Alive”.
https://floatingpoints.co.uk/
https://www.facebook.com/floatingpoints/
https://soundcloud.com/floatingpoints
https://www.youtube.com/channel/UC5NbPNPbdLwAPPwWTJw0EbQ
https://floatingpoints.bandcamp.com/
https://www.residentadvisor.net/dj/floatingpoints
Gina Sabatini
Najbardziej znana z hipnotycznych, downbeatowych i slowhouse'owych setów. Pochodzi z różnorodnego muzycznego środowiska. Jako pełna pasji tancerka zaczęła grać jako didżejka w Berlinie, a następnie poświęciła się budowaniu lojalnej, szerokiej publiczności w wielu miejscach zaangażowanych w jej estetykę wolniejszej strony muzyki undergroundowej. Gina opowiada melodyjne, głębokie historie, a jej oddanie muzyce przemawia przez jej urzekające i potężne sety. U Giny wszystko kręci się wokół groove'u, gdy gra deep-house'owe kawałki w wolnym tempie. Po 10 latach spędzonych w stolicy Niemiec, Gina przeprowadziła się do Lipska. Tam z dwójką najlepszych przyjaciół rozpoczęła nowy projekt klubowy – ost:end. To, co zaczęło się jako pomysł na klub, jest teraz wytwórnią płytową, agencją bookingową i kolektywem eventowym o niesamowitym dorobku. Niezależnie od tego, czy chodzi o występy, wydawnictwa czy wydarzenia, ost:end kształtuje kulturę klubową Lipska jak mało który inny kolektyw.
https://www.springstoff.com/pages/gina-sabatini
https://www.instagram.com/gina.sabatini/
https://soundcloud.com/gina-sabatini
https://ra.co/dj/ginasabatini
https://open.spotify.com/artist/2jYSacI1QijQqmzIwgapC4
Joy Orbison
Londyński muzyk, DJ i producent jest niewątpliwie jednym z najbardziej szanowanych i wpływowych artystów elektronicznych swojego pokolenia. To synonim bezkompromisowej jakości brytyjskiej sceny. Po raz pierwszy zyskał sławę w 2009 roku. Na jego owocną karierę składa się seria przełomowych wydawnictw, jak „Ellipsis”, „GR Etiquette”, „Hyph Mngo”, „Big Room Tech House DJ Tool-TIP!” czy „red velve7”, współpraca z takimi artystami jak Mansur Brown i Overmono, prowadzenie własnej wytwórni Hinge Finger, rezydentura w BBC Radio 1 i selekcja playlisty do stacji radiowej Grand Theft Auto. To także występy na żywo, które obejmują najbardziej undergroundowe kluby, jak również główne sceny największych festiwali na całym świecie. Debiutancki album artysty, zatytułowany „still slipping”, zdobył powszechne uznanie, nagrodę albumu roku w DJ Mag Awards 2021 i trafił do rocznych podsumowań w wiodących mediach muzycznych. Joy Orbison poszedł za ciosem, wydając w ostatnich latach serię doskonale przyjętych singli, jak np. „Pinky Ring” oraz „Blind Date” (we współpracy z Overmono). Mocno taneczny kurs kontynuuje jego najnowsze wydawnictwo „Flight FM”.
https://joy-orbison.com/
https://www.instagram.com/joy_orbison_/
https://soundcloud.com/joy-orbison
https://ra.co/dj/joyorbison
https://open.spotify.com/artist/0aIpJqqTLf683ojWREc5lg
Marcel Dettmann
DJ i producent uznawany za jednego z najbardziej wpływowych przedstawicieli współczesnego techno. Szeroko kojarzony z kultowymi miejscami – Berlinem, Berghain i Hard Wax – Dettmann pozostaje wierny swoim korzeniom. Stale wprowadza innowacje w swojej interpretacji muzyki elektronicznej, integrując sztukę ze sceną. Wychowany w byłej NRD w małym miasteczku niedaleko Berlina, Dettmann zaczął rozwijać swoją pasję już w młodości. Na długo zanim odkrył zamiłowanie do techno, wpływ miały na niego takie zespoły, jak Depeche Mode, The Cure i Front 242, a także post-punk i industrial. Dettmann nieustannie poszukuje nowych środków wyrazu. Jego wytwórnie MDR (Marcel Dettmann Records) i Bad Manners służą jako platforma, na której kształtuje swoją muzyczną wizję i wprowadza nowe talenty na scenę techno.
Jego własne wydawnictwa obejmują dwa albumy w Ostgut Ton, liczne single i remiksy dla tak różnorodnych artystów, jak Junior Boys, Fever Ray, Moderat i Laibach, żeby wymienić tylko kilka. Ponadto wyprodukował zmiksowane kompilacje dla londyńskiego Fabric, berlińskiego Berghain, belgijskiej wytwórni techno Music Man, a także po jednym wydaniu z serii DJ Kicks (!K7 Records) i Selectors (Dekmantel).
Poza kontekstem klubowym Marcel Dettmann ugruntował swoją pozycję jako wszechstronny artysta. Zaprojektował koncepcję dźwięku dla New Works, wystawy
fotografa Frederike von Rauch, przyczynił się do sukcesu projektu tańca współczesnego MASSE, współtworzonego razem z Frankiem Wiedemannem i choreografką Nadją Saidakową we współpracy z Berghain i Berlińskim Baletem Państwowym. Jako pełen pasji DJ i jedna z twarzy Berghain, Dettmann stara się inspirować swoich słuchaczy zredukowanymi i surowymi dźwiękami, zrównoważonymi przez emocjonalne i zaskakujące momenty w swoich setach. Między czystym techno, hucznym Chicago house, utworami starymi i nowymi z ostatnich dwudziestu pięciu lat, Marcel Dettmann prezentuje swój przekaz z wyraźną łatwością.
https://www.facebook.com/marceldettmannofficial/
https://www.instagram.com/marceldettmann/
https://soundcloud.com/marceldettmann
https://ra.co/dj/marceldettmann
https://x.com/marceldettmann
https://open.spotify.com/artist/1sxHp39RqBEE01pgVqsdyP
Marco Shuttle
DJ i producent rezydujący w Berlinie, ale urodzony w Treviso niedaleko Wenecji. Marco jest zaangażowany w scenę undergroundową odkąd skończył 15 lat. Ze względu na jego wykształcenie zdobyte w Londynie, także jego styl muzyczny jest konstruowany z dużą dbałością o estetykę. Oprócz klasycznych wpływów, takich jak Detroit techno i electro, acid house i electro, Marco Shuttle głęboko inspiruje się bardziej abstrakcyjnymi dźwiękami, od spiritual jazzu, noise'u, industrialu, do muzyki konkretnej, amerykańskiego minimalizmu, współczesnej klasyki i wielu innych. Jego produkcje są zazwyczaj bardzo głębokie, abstrakcyjne, nastrojowe, a użycie filmowych patentów w techno sprawia, że jego brzmienie jest niezwykle organiczne. Marco Shuttle buduje napięcie w subtelny sposób, a jego skrupulatnie konstruowane rytmy nigdy nie zawodzą, zabierając słuchaczy w podróż do nowych i ekscytujących miejsc. Wydał wiele singli i EP-ek, z których wiele przyniosło mu szerokie uznanie, jak np. przełomowa „The Vox Attitude z 2011 roku, czy ponadczasowy singiel „Singing Like A Bird”. Nakładem własnej wytwórni EERIE records wydał pod koniec 2014 r. pierwszy album, zatytułowany „Visione”, który pokazał jego bardziej eksperymentalną stronę, zyskując uznanie również poza światem techno. Jego druga płyta długogrająca, „Systhema” z 2017 roku, wyznaczyła kolejny punkt zwrotny w karierze Marco Shuttle. Najnowszy, trzeci album „Cobalt Desert Oasis”, ukazał się w 2021 roku. Jak pisał portal Boomkat, album „operuje w liminalnym świecie cienia zamglonych odcieni przeplatanych stałymi, ale nerwowymi liniami perkusji, które stanowią podstawę jego charakterystycznej kosmicznej wizji”. Na przestrzeni lat Marco Shuttle zbudował również silną reputację jako DJ. Znany ze swojego bardzo eklektycznego i eksperymentalnego podejścia oraz hipnotyzującego i narracyjnego flow, ugruntował swoją pozycję jako szanowany, głównie winylowy selekcjoner. Regularnie pojawia się w najważniejszych klubach undergroundowych na całym świecie, takich jak Berghain, fabric, Concrete, De School, Bassiani i na festiwalach, takich jak: Labyrinth w Japonii, Terraforma w Mediolanie, Atonal w Berlinie i Movement w Detroit.
https://www.facebook.com/marcoshuttle/
https://www.instagram.com/marcoshuttle/
https://twitter.com/marco_shuttle
https://soundcloud.com/marco_shuttle
https://www.residentadvisor.net/dj/marcoshuttle
https://open.spotify.com/artist/2DqPerh6whhlts8Pb0BUJi
Mathew Jonson
Wypracował jedno z najbardziej charakterystycznych brzmień w muzyce elektronicznej: gdy usłyszysz jeden z utworów Jonsona, niemal natychmiast wiesz, że to jego dźwięki. Łączy głębokie zrozumienie fortepianowej harmonii z pulsującą energią techno i house. Jego twórczość oferuje rzadkie połączenie popularnej intensywności i niuansowej muzykalności. Urodzony w muzycznej rodzinie, Jonson zetknął się z syntezatorami w wieku 9 lat, co przygotowało grunt pod jego późniejsze eksploracje dźwięku. Proces twórczy Jonsona spaja oddanie sprzętowi analogowemu z występami w czasie rzeczywistym, unikając cyfrowego przeciągania na rzecz praktycznej manipulacji dźwiękami, które wydają się zarówno surowe, jak i wyrafinowane.
Odwaga Johnsona wynika z jego wczesnych inspiracji zdobytych na rave’ach w Kanadzie, które ostatecznie ukształtowały jego charakterystyczny styl, wciąż rezonujący w podziemiu i poza nim.
Pielęgnuje tętniącą życiem społeczność podobnie myślących artystów. To współzałożyciel wytwórni Wagon Repair i kluczowa postać w zespołach takich jak Cobblestone Jazz i Midnight Operato. Dyskografia Jonsona obejmuje doniosłe utwory i albumy, które podkreślają jego podwójną zdolność do wstrząsania parkietami i wzbudzania introspektywnych emocji. Na koncie ma przełomowe wydawnictwa, jak „Marionette” i „Decompression” oraz introspektywne albumy, jak np. ”Agents of Time”. Jego występy na żywo są cenione za ich energiczny i niereżyserowany charakter i świadczą o jego statusie prawdziwego wykonawcy, który rozwija występ pod wpływem spontaniczności chwili.
https://www.facebook.com/MathewJonson
https://www.instagram.com/mathewjonson/
https://soundcloud.com/mathew-jonson
https://x.com/mathewjonson
https://open.spotify.com/artist/6PTy8QkZxHr7Thp8SPYE71
Zamilska
Polska producentka i kompozytorka tworząca elektronikę o dystopijnym charakterze. Jej ciężkie, rytmiczne, wypełnione basem brzmienia przywodzą na myśl techno, jednak Zamilska wybiega poza definicje tego gatunku, oscylując pomiędzy elektroniką, world music a noisem. Każdy jej koncert to żywiołowa dawka monstrualnego basu i potężnych bitów, wprowadzająca publiczność w taneczny trans. Zamilska zadebiutowała utworami „Quarrell” i „Duel 35”, po których w 2014 roku nadszedł album „Untune”. Drugi album, „Undone” z 2016 roku został nominowany do Fryderyków, a entuzjastyczne przyjęcie towarzyszyło także premierze „Uncovered” z 2019 roku. Jej utwory grał w swoim programie radiowym w BBC6 sam Iggy Pop. Nine Inch Nails umieściło jej „FuckFray” na swojej oficjalnej playliście na Spotify. Muzyka Zamilskiej pojawiła się w grze komputerowej Ruiner, w serialu ABC „How to Get Away With Murder” a także w nagrodzonym w Cannes krótkometrażowym filmie „Najpiękniejsze Fajerwerki Ever” Aleksandry Terpińskiej. Zamilska współpracuje z wieloma artystkami, w tym z Pauliną Przybysz, Kasią Nosowską, Maria Peszek, Quebonafide i wieloma innymi. W 2017 roku Zamilska była częścią Orkiestry Męskiego Grania. Przygotowała także nominowaną do Fryderyka ścieżkę dźwiękową do filmu „Dzień Matki”. Najnowszy album artystki, zatytułowany „United Kingdom Of Anxiety” ukazał się 4 października. Autorska wizja Zamilskiej wciąż porywa rozmachem i aurą niesamowitości. Tak jak na poprzednich płytach, Zamilska panuje nad każdym detalem tej symfonii grozy i jak prawdziwa artystka, transformuje gwałtowne emocje w dzieło sztuki.
https://www.facebook.com/zamilska
https://www.instagram.com/zamilska/
https://soundcloud.com/zamilska
https://x.com/ZAMILSKA
https://www.youtube.com/channel/UCvUvvW_h0zgPY4pFO87tulQ
https://open.spotify.com/artist/5spFDEIIv5V1yEHxIBStKH
Copyright © 2011-2025 CameralMusic.pl