Świątnicki Salon Muzyczny

Julieta Gonzalez-Springer i Ryszard Lubieniecki to wykonawcy specjalizujący się w muzyce średniowiecznej. Współpracę rozpoczęli na początku 2019 r., poszukując repertuaru możliwego do wykonania w składzie ograniczonym wyłącznie do głosu i portatywu. Obecnie oboje są doktorantami w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Program Entre Av’ e Éva podejmuje temat wizerunku kobiecości w średniowieczu. Punkt wyjścia stanowi pieśń o tym samym tytule, w której zestawione zostają dwie postacie: Matka Boska (jako Ave) oraz Eva – uosobienie ziemskiej miłości i namiętności. Pozornie łączy je niewiele, jednak w twórczości dawnych artystów występują nie tylko w kontraście, ale i w harmonii. Zaskakująco często ich losy splatają się ze sobą. Wykonawcy koncertu zaprezentują repertuar pochodzący właściwie z całej średniowiecznej Europy: po stronie Ave pojawią się pieśni religijne z XV-wiecznego Śląska oraz rękopisów hiszpańskich, po stronie Eva francuskie ballady, madrygały włoskiego trecenta oraz kompozycje z Kodeksu z Faenzy – najważniejszego źródła późnośredniowiecznej muzyki instrumentalnej.

Julieta Gonzalez-Springer
Urodzona w Meksyku. Ukończyła studia wokalne w krakowskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem Barbary Niewiadomskiej, a następnie studia podyplomowe w Centrum Muzyki Dawnej w Genewie pod kierunkiem Beatrice Cramoix w dziedzinie śpiewu barokowego i Francisa Biggi i Laurence Brisset w zakresie muzyki średniowiecznej. Uczestniczyła w kursach i projektach prowadzonych m.in. przez Jill Feldman, Benjamina Bagby, Katarina Livljanić, Andrew Kinga i Evelyn Tubb, Laurence Brisset, Dawida Ebena, Marcela Pérèsa.
Jako solistka współpracowała z zespołami i muzykami takimi jak Elyma (dyr. Gabriel Garrido), De Caelis (dyr. Laurence Brisset), Ars Nova (dyr. Jacek Urbaniak), Dekameron (dyr. Tadeusz Czechak), Concerto Polacco (dyr. Marek Toporowski) oraz aktualnie z Jacaras (dyr. Piotr Zaleski).
Koncertowała m.in. w Operze w Lyonie, Lozannie, Operze Narodowej w Meksyku oraz na różnych festiwalach w Europie i Meksyku takich jak Bachakademie, Festiwal d’Ambroney, Festival Internacional de Órgano Barroco i Festival del Centro Histórico de la Ciudad de México (Meksyk), Saisons Musicales (Fondation Royaumont, Francja),Festival Internacional de Guitarra y Timple (Hiszpania),Maj z Muzyką Dawną, Forum Musicum i Wratislavia Cantans (Wrocław), Festiwal Kolory Polski, Festiwal Banchetto Musicale i Kristupo Festivalis (Wilno), Festiwal Barok Plus (Leszno), Polska Akademia Gitary, Szczeciński Festiwal Muzyki Dawnej, Festiwal Fide et Amore w Żorach, Muzyka w Starym Krakowie, Festiwal Sacrum Profanum (Kraków) – premiera Króla Leara Pawła Mykietyna. Brała udział w audycji Five O’clock w Drugim Programie Polskiego Radia razem z zespołem "Jacaras" (www.jacaras.pl).
Jej repertuar obejmuje muzykę dawną, współczesną, tradycyjną oraz klasyczną meksykańską, iberoamerykańską i polską, którą propaguje także za granicą.
Prowadzi też działalność pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą poprzez warsztaty i lekcje mistrzowskie w dziedzinie muzyki dawnej, tradycyjnej oraz sztuki i kultury iberoamerykańskiej. We Wrocławiu współpracuje z kilkoma Bibliotekami, z Muzeum Narodowym i Etnograficznym, Instytutem Filologii Hiszpańskiej (UWR) oraz z Akademią Muzyczną w Łodzi.

Ryszard Lubieniecki
Kompozytor, muzykolog, instrumentalista, improwizator. Absolwent studiów licencjackich w klasie prof. Bettiny Skrzypczak (kompozycja) oraz magisterskich w klasie prof. Jerzego Kaszuby i dr. Stanisława Miłka (akordeon) w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Obecnie doktorant w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie zajmuje się głównie twórczością muzyczną XIV i XV wieku. Poza akordeonem gra również na portatywie organowym.
Jego muzyka wykonywana była m.in. na festiwalu Gaudeamus Muziekweek (Holandia), Międzynarodowych Kursach dla Perkusistów i Kompozytorów w Trstenice (Czechy), Musica Privata w Łodzi, Słuchalnia w Toruniu, Musica Electronica Nova i Musica Polonica Nova we Wrocławiu oraz Międzynarodowych Letnich Kursach Kompozytorskich SYNTHETIS w Radziejowicach. W 2018 roku był artystą-rezydentem festiwalu Musica Privata VI w Łodzi.
W 2014 roku, wraz z Zofią Ilnicką (flet) i Jakubem Wosikiem (skrzypce) założył zespół muzyki współczesnej Trio Layers, z którym premierowo wykonał utwory m.in. Alannah Marie Halay, Josue W. Amadora i Piotra Bednarczyka.
Od 2016 roku występuje jako solista, wykonując nowe kompozycje na akordeon amplifikowany. Specjalnie dla niego powstały utwory m.in. Dominika Karskiego, Alannah Marie Halay, Gilberto Agostinho i Mateusza Śmigasiewicza. W czerwcu 2019 roku nakładem wydawnictwa Nasze Nagrania ukazała się jego debiutancka płyta Seeds.
Jako improwizator aktywnie działa na wrocławskiej scenie muzyki improwizowanej, m.in. tworząc zespoły Lubieniecki/Rupniewski, Disquiet i Widzicie.

Powiązane Video Wszystkie video

Jacaras
Salut Salon - Wettstreit zu viert
Leszek Mo?d?er, Tymon Tyma?ski, Polish Brass Ensemble, Przystanek Woodstock 2010, "Chopin etiudy"
Chopin 3 Kolory - Tango

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Gonzalez 737449 stroik do saksofonu altowego 2 1/2
Gonzalez 737666 stroik do saksofonu altowego Jazz 3
AN Stadnik Ryszard ″Szkoa na flet prosty″
AN Goliski Ryszard ″wiczenia pomocnicze do nauki gry na skrzypcach″

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl