Jeśli nagrywasz filmy reklamowe lub prowadzisz swoją firmę i planujesz zlecić produkcję spotu reklamowego, musisz wiedzieć skąd brać muzykę do filmów reklamowych. W tym artykule podzielimy się listą 3 najlepszych miejsc, w których kupisz jakościowe, profesjonalne nagrania do celów reklamowych.
Zanim przejdziemy do listy polecanych serwisów, skupmy się na rzeczy najważniejszej, czyli doborze właściwego typu muzyki do filmu reklamowego. To coś, co powinieneś zrobić, zanim przystąpisz do szukania utworu muzycznego.
Zastanów się, jaki nastrój ma towarzyszyć odbiorcom, którzy będą oglądać twoją reklamę. Jeśli nagrywasz spot dla organizacji charytatywnej, to potrzebna będzie muzyka wzruszająca i sentymentalna. Jeśli tworzysz reklamę firmy informatycznej, sprawdzi się tutaj podkład muzyczny w stylu technologicznym czy korporacyjnym. Z kolei film reklamowy dla trenera personalnego powinien zostać wzbogacony o dynamiczny, energetyczny podkład muzyczny.
Zły dobór muzyki sprawi, że reklama nie będzie spełniać swoich celów i nie będzie tak skuteczna.
Pierwszym serwisem, który daje dostęp do dużej bazy profesjonalnych utworów muzycznych jest Artlist. Jest to baza, z której korzystają przede wszystkim twórcy internetowi, influencerzy oraz YouTuberzy. Znajdziemy tam więc przede wszystkim muzykę do vlogów, ale wybór jest na tyle szeroki, że z powodzeniem z bazy tej mogą korzystać również filmowcy zajmujący się nagrywaniem reklam dla firm czy filmów eventowych.
Serwis działa w modelu subskrypcyjnym. Oznacza to, że aby pobierać muzykę do filmów reklamowych, należy co miesiąc płacić za dostęp do platformy. Plany zaczynają się od około dziesięciu euro miesięcznie, a kończą na kwocie czterdziestu euro miesięcznie.
Drugie miejsce należy do serwisu Epidemic Sound, który ma co prawda trochę mniejszą bazę muzyczną od poprzednika, ale jakość każdego utworu utrzymana jest na naprawdę wysokim poziomie.
Tutaj także musimy liczyć się z regularnymi, comiesięcznymi płatnościami w zamian za korzystanie z serwisu. Jeśli jednak zajmujesz się zawodowo filmowaniem, to jest to stosunkowo niewielka opłata.
Trzecie miejsce w rankingu zajmuje serwis Envato, który pod kątem jakości utworów wypada najgorzej, jednak cenowo jest to najbardziej atrakcyjny wybór. Jest to dobry wybór dla osób, które potrzebują standardowych podkład muzycznych do celów reklamowych i nie szukają niczego wyjątkowego.
Bez względu na to, z którego serwisu będziesz korzystać, pamiętaj by zawsze wybierać legalną muzykę do reklam. Każdy twórca, który udostępnia swoje utwory w takich serwisach, wyraża zgodę na ich komercyjne wykorzystanie. Płacąc subskrypcję, otrzymujesz licencję na użycie tej muzyki. Jest to kluczowe, gdy tworzysz filmy reklamowe dla klientów i pobierasz za to wynagrodzenie. Musisz być chroniony odpowiednimi licencjami, które potwierdzają, że masz prawa do użycia danego utworu.
Średni koszt wykupienia praw do utworu wynosi niecałe dwieście złotych. Biorąc pod uwagę, że za produkcję spotu reklamowego otrzymujesz średnio kilka tysięcy złotych, jest to niewielki koszt, jaki musisz ponieść. Pamiętaj, że za każdym razem musisz wykupić nową licencję. Jeśli wykorzystałeś jakiś utwór w filmie reklamowym dla firmy X, a następnie chcesz użyć tej samej muzyki w spocie dla firmy Y - musisz jeszcze raz zapłacić za użycie utworu.
Jeśli natomiast jesteś przedsiębiorcą, który zleca nagranie filmu reklamowego zewnętrznej firmie, upewnij się że korzystasz z usług firmy, która pozyskuje muzykę z legalnych źródeł.
Artykuł przygotowany we współpracy z firmą Pracownia Video: https://pracowniavideo.pl/
Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl