Recital klawesynowy w Filharmonii Sudeckiej

Najbliższy piątek przynosi recital klawesynowy, w wykonaniu laureatów I i II nagrody w II Akademickim Konkursie Klawesynowym im. Kazimierza Flataua w Poznaniu (2011 r.), Daniela Pochwały i Jakuba Wrony.

Daniel Pochwała urodził się w 1990 roku we Wrocławiu. Po ukończeniu studiów I stopnia w klasie klawesynu prof. Marty Czarny-Kaczmarskiej i dr Aleksandry Rupocińskiej w Akademii Muzycznej we Wrocławiu (dyplom z wyróżnieniem), kontynuuje naukę w rodzinnym mieście.

Wielokrotnie brał udział w Międzynarodowej Letniej Szkole Muzyki Dawnej w Lidzbarku Warmińskim (klasa klawesynu M. Szelesta i pianoforte K. Drogosz) oraz innych kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez N. Parle'a, J. Ogg'a, K. Haugsanda, M. Toporowskiego, E. Stefańską, E. Mrowcę, L. U. Mortensena i L. Stawarz. W 2011 roku zajął I miejsce na II Akademickim Konkursie Klawesynowym im. Kazimierza Flataua w Poznaniu. Koncertuje nie tylko jako solista, lecz również jako kameralista i muzyk orkiestrowy, realizując partię basso continuo.

Jakub Wrona urodził się 20 lipca 1990 r., w Tarnowskich Górach. Ukończył PSM I st. im. I. J. Paderewskiego w Tarnowskich Górach w klasie fortepianu mgr Elżbiety Miodek. Następnie kontynuował muzyczną edukację w OSM I i II st. im. F. Chopina w Bytomiu w klasie fortepianu mgr Agnieszki Kulikow-Świtały oraz w klasie klawesynu mgr Hanny Balcerzak. Od 2009 r., studiuje w klasie klawesynu prof. Marka Toporowskiego w Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach.

W marcu 2011 r., został laureatem II miejsca na Międzynarodowym Konkursie Klawesynowym „Gianni Gambi” w Pesaro we Włoszech. W grudniu tego samego roku zdobył II miejsce oraz nagrodę specjalną (za najlepsze wykonanie preludiów i fug J.S. Bacha) na II Akademickim Konkursie Klawesynowym w Poznaniu.

Rzadko mamy okazję słuchania klawesynu - tym większym wydarzeniem staje się podwójny recital dwóch młodych, ale już zdobywających laury muzyków. Dodatkowym argumentem przemawiającym za wizytą na piątkowym koncercie w Filharmonii jest sam instrument. Należący do instrumentów strunowych szarpanych, zaliczany do rodziny cytr - klawesyn, chociaż w Europie znany jest od XV wieku, po wiekach popularności poszedł w zapomnienie, wyparty przez fortepian. Dopiero początek dwudziestego stulecia, a szczególnie koncertowa działalność polskiej klawesynistki Wandy Landowskiej, przyniosła mu zasłużony renesans i powrót do sal koncertowych w roli instrumentu solowego.

Powiązane Video Wszystkie video

J.S.Bach - koncert klawesynowy d-moll BWV 1052 adagio
Premiera teledysku Klezmafour i Orkiestry Filharmonii w Szczecinie
A. Vivaldi - Lato, Burza na akordeonie
A. Vivaldi - Cztery pory roku: Zima

Instrumenty i sprzęt muzyczny

Alesis Recital pianino cyfrowe
Alesis Recital Pro pianino cyfrowe
TonePros VBM1-B - G-Style Locking Studs, czci mostka do gitary, czarne
Hannabach Nylonowy rdze Dla maszynki Dresden Throw-off Standard

Kontakt


Maria Łakomik
Materiały prasowe, patronaty, treści. Filip Łakomik
Sprawy techniczne, integracje. Prześlij artykuł o muzyce
Można bezpłatnie nadsyłać dowolne materiały (tekst/grafika/video) związane z muzyką klasyczną, które Waszym zdaniem powinny znaleźć się w serwisie. Artykuły sponsorowane przyjmujemy poprzez platformę whitepress.

Partnerzy

Księgarnia Alenuty.pl
Sprzedaż nut i książek.
  • księgarnia muzyczna

Sklep Muzyczny.pl
Instrumenty muzyczne.
  • sklep muzyczny
kultura w sieci

Copyright © 2011-2024 CameralMusic.pl