Piotr Moss Symphonie concertante for flute, piano and orchestra, Adagio III, Portraits – concerto for piano and orchest
Elżbieta Gajewska - flet, Barbara Halska - fortepian, Emilian Madey - fortepian, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach - dyr. Zbigniew Graca, Orkiestra Polskiego Radia i Telewizji w Krakowie - dyr. Zbigniew Graca, Polska Orkiestra Radiowa - dyr. Tomasz Bugaj
Utwory:
Piotr Moss
Symphonie concertante na flet, fortepian i orkiestrę (1985)
1 Allegro energico 5:20
2 Lento 6:06
3 Lento 7:30
4 Andante 9:19
5 Allegro molto 5:37
Piotr Moss
Adagio III na orkiestrę (1998)
6 Adagio III na orkiestrę/ for orchestra (1998) 10:23
Piotr Moss
Portraits – koncert na fortepian i orkiestrę (2003)
7 Andante. Adagio. Vivace 13:22
8 Adagio. Moderato. Presto. Adagio 10:20
9 Presto. Adagio. Andante. Allegro. Presto 6:48
NASZA RECENZJA
Każdy z wymienionych wyżej utworów został szczegółowo opisany w tekście zamieszczonym wraz z płytą przez kompozytora. Muzyka współczesna to szczególny rodzaj sztuki, który nie przez wszystkich może być rozumiany i właściwie odebrany. Często nie rozumiejąc struktury formalnej danego utworu zniechęcamy się i przestajemy go słuchać, zakładając, że jest to dla nas zbyt skomplikowane. Jeśli chodzi o te trzy utwory każdy z nich niesie olbrzymi ładunek emocjonalny, tak duży i wyrazisty, że forma staje się nieistotna i w tej postaci w jakiej istnieje jest bardzo ściśle powiązana z ekspresją zawartą w muzyce.
Wykonanie znakomite zarówno jeśli chodzi o orkiestrę jak i solistów, którzy są wybitnymi specjalistami w dziedzinie muzyki współczesnej. Słuchając płyty odnalazłam w niej bardzo dużo uczucia, ekspresji i wielkie emocje. Pomimo, że wcześniej niechętnie sięgałam po muzykę współczesną, tak teraz po wysłuchaniu opisywanej płyty mam większą ochotę na taki rodzaj muzyki. Bardzo podoba mi się również to, że moje odczucia w trakcie słuchania płyty potwierdziły się po późniejszym przeczytaniu tekstu kompozytora. Serdecznie zachęcam do posłuchania tego albumu.