Opera Wrocławska. Niewinność na pointach „Romeo i Julia” S. Prokofiewa | 24.01.19
Od pierwszych chwil brzmienia grającej orkiestry Opery Wrocławskiej otwiera się piękno romantycznego dramatu Sergieja Prokofiewa. To muzyka na żywo jest kluczem do lekkiego uniesienia w przestrzeni scenicznej opowieści na pointach losów Szekspirowskiego dzieła i uwypukleniem wszystkich emocji ukrytych w muzyce, dodając wyrazu i właściwego charakteru postaciom.
Na tle symbolicznej scenografii od tancerzy wrocławskiego baletu nie można oderwać wzroku. Czy to są tancerze z Opery Wrocławskiej zapytali zagraniczni goście zajmujący miejsca w lożach.
Bez słów, tylko uczucia, marzenia i wszystko wyrażone w geście, w twarzach, w całym ciele, w odcieniach szarości i bieli z akcentem błękitu i tak niezwykle subtelnie choć z wyrazem.
Życiowe schody umieszczone w centralnym miejscu w scenografii – to na tych schodach zaczyna się zafascynowanie, podziw, utrata, symboliczne zatrzymanie życia Julii – życiowe schody niewinnej miłości Romeo i Julii, wszystko w ujmującej harmonii: kostiumów, scenografii, ruchu scenicznego.
Wzajemne przenikanie scen, wzajemne przenikanie muzyki pod batutą Marcina Nałęcza – Niesiołowskiego oraz wykreowanych obrazów nie tylko otwierających sztukę przedstawiających bohaterów, ale tych wymalowanych gestem na scenie – Jacek Tyski choreografia.
Podczas styczniowego wieczoru zachwycali:
Rodzina Montekich:
Ojciec – Charalampos Skoupas
Matka – Weronika Kwiatkowska
Romeo – Robert Kędziński
Merkucjo – Łukasz Ożga
Benwolio – Andrzej Malinowski
Baltazar (sługa Romeo) – Pablo Martinez Mendez
Rodzina Kapuletów:
Ojciec – Alexander Joshua Negron
Matka – Natsuki Katayama
Julia – Hannah Cho
Tybalt – Won June Choi
Niania Julii – Anna Szopa-Kimso
Samson, sługa Kapuleta, przyjaciel Tybalta – Gabriele Lucci
Grzegorz, sługa Kapuleta, przyjaciel Tybalta – Ludovico Tambara
Parys – Sergi Martinez Castello
Eskalus – książe Werony - Sergi Martinez Castello
Ojciec Laurenty – Daniel Agudo Gallardo
Balet i Orkiestra Opery Wrocławskiej